0000pawel Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Witam, mam problem z kalibracją kąta skrętu w audi a4 b8 2014, posiadam złącze OBD11 po sprawdzeniu w parametrach jak czujnik reaguje na ruch kierownicą, to przekręca się do 150stopni później wariuje skaka do 300 aż 800 i już wcale nie działa. Zakupiłem drugi czujnik kąta i nie rozwiązał mojego problemu, ale za to w parametrach czujnik podczas kręcenia w lewo przesuwa sie do 180stopni i pozniej jedzie od -180 do 0, nie wiem czy to dobrze czy też jest uwalony. Dodam, że świeci mi się trakcja i kierownica. Czekam na wasze pomysły
Muskel1 Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Czujnik kąta skrętu jest w sumie systemem samouczącym się. To oznacza, że powinien się sam wykalibrować w czasie jazdy. W tym celu musisz powoli jechać (nie szybciej niż 15 km/h) i zmienić kierunek jazdy, kręcąc kierownicą np. najpierw w lewo a później w prawo. Kręcisz z normalną prędkością te 1,5 obrota poczym na prosto i w drugą stronę to samo i na prosto. Czujnik powinien się sam przyuczyć a kontrolki ABS i ESP powinny same zgasnąć.
0000pawel Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Spróbuje tak zrobić, tylko muszę znaleźć jakiś większy obszar do tego.
Muskel1 Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Nie musisz na stadionie jeździć. Parking pod sklepem wystarczy. Powolutku jedź (5 km/h, chodzi tylko o to aby koła się kręciły i sterownik dostawał sygnały z czujników ABS przy kołach) i kręć kierownicą. To powinno wystarczyć. Nie rezygnuj za pierwszym razem jeżeli się nie uda. Niekiedy działa to od razu, niekiedy trochę dłużej na to potrzeba.
0000pawel Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Okej sprawdzę i dam znać.
0000pawel Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Więc tak, zrobiłem tak jak mówisz co najmniej 20razy I nie udało się. Pytanie jeszcze czy czujnik kąta powinien wychylac się od ~(-600°)-0-~(+600)?
Muskel1 Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Opublikowano 14 Kwietnia 2021 (edytowane) Zrób VCDSem pełny autoscan i go tu wstaw jako plik .txt Edytowane 14 Kwietnia 2021 przez Muskel1
0000pawel Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Nie posiadam vcds, jedynie OBD11.
0000pawel Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Udało mi się zrobić coś takiego. Czekam na odpowiedź Pełny skan auta.txt
Muskel1 Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Opublikowano 14 Kwietnia 2021 1 godzinę temu, 0000pawel napisał: Pytanie jeszcze czy czujnik kąta powinien wychylac się od ~(-600°)-0-~(+600)? Tak, koła na prosto, kierownica na prosto musi być 0, koła i kerownica na max w jedną stronę +600, w drugą steonę -600. To są niecałe 2 obroty, jeden pełny i 240°. Przekręć kierownicą na max od zera i licz obroty, będą niecałe dwa.
0000pawel Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Dzięki, a mógłbyś opisać mi w krokach co zrobić po kolei? Niemieckiego wcale nie rozumiem, a może mówi coś istotnego zeby zrobić, byłbym bardzo wdzięczny.
Muskel1 Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Opublikowano 14 Kwietnia 2021 (edytowane) Nie wiem czy dasz radę to wykonać za pomocą obd11, ponieważ nie wiem, czy obd11 pokazuje podpowiedzi i kody dostępu. Jak widziałeś na filmie, przyuczenie wykonuje się zależnie od modelu auta i (generacji 2 czy generacji 3), lub w sterowniku 44 lub w sterowniku ABS 03. VCDS informował na filmie. Ja myślę, że u Ciebie będziesz musiał w 44, musisz sprawdzić w którym w nastawach podstawowych można wybrać kalibrację czujnika G85. Zaczynasz od wybrania odpowiedniego sterownika, następnie w dostęp upoważniony (i tu VCDS podpowiada kod dostępu), wpisujesz go, potwierdzasz następnie wchodzisz w nastawy podstawowe, wybierasz kalibracje czujnika G85, naciskasz na start, kierownica na prosto, ruszasz i jedziesz powoli (5 km/h max 10 km/h) do przodu kilka metrów, zatrzymujesz się, kierownica na max w jedną stronę i przytrzymujesz tak przez chwilkę (2-3 sek), następnie na max w drugą stronę i znów przytrzymujesz chwilkę. Następnie na wprost i ruszasz kawałek do przodu. Po tych czynnościach powinien zostać przyuczony. Kończysz procedurę, zamykasz program i to wszystko. Edytowane 14 Kwietnia 2021 przez Muskel1
Muskel1 Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Kod dostepu dla sterownika 44 bedzie najprawdopodobniej 40168
0000pawel Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2021 (edytowane) W którym bloku jest ten czujnik g85 w nastawach podstawowych w 60? U mnie nie ma tak jak w vcds, że wybiore sobie tą kalibracje I automatycznie mi wybierze blok, ale jak się nie mylę to jest to blok 60 w nastawach podstawowych w sterowniku hamulców. W sterowniku 44 nie mam takiej opcji, żeby wejść w nastawy podstawowe jak wybiorę to mam coś takiego Edytowane 14 Kwietnia 2021 przez 0000pawel
Muskel1 Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Opublikowano 14 Kwietnia 2021 To w sterowniku 16 sprawdz, w bloku 001 w nastawach podstawowych. Kod dostepu 40168
0000pawel Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Sprawdzę jutro jak będę miał podpięte złącze, czyli próbować wejść w 03 ABS czy w sterownik 16?
Muskel1 Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Zacznj od 16, raczej tam powinno byc.
0000pawel Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Sterownik 16 Login 40168 Nastawy podstawowe blok 1 I wykonać tamtą procedurę co opisałeś?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się