Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 strzela przy kręceniu kołami w miejscu i podczas hamowania


WunZUU

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem z samochodem od wczoraj. Ostatnio na stacji diagnostycznej zostałem poinformowany o konieczności zmiany wahaczy górnych, ponieważ mają luzy. Jakieś 2 dni temu podnosiłem auto i sprawdzałem zawieszenie i wyczułem jeden górny przedni wahacz , góry ma dziwny przeskok jak się go obraca lekko ręką na lewo i prawo. Postanowiłem zmienić obydwa górne z uwagi, że mam zawieszenie 1bv, a wahacze ktoś wsadził od 1be... Następnego dnia okazało się, że coś się posypało i czasem podczas hamowania, przyśpieszania, a przede wszystkim przy skręcaniu w prawo (głównie na postoju) coś strzela i hałasuje jak rozciągana sprężyna? Byłem na stacji diagnostycznej i poza górnymi wahaczami, które okazuje się, że są mocno wybite na sworzniach (głownie lewe, a dźwięki są z prawej) to nie znalazł nic niepokojącego. Obawiam się, że może to być padająca maglownica ponieważ jest lekki luz na kierownicy oraz kierownica ma luzy przód-tył po skosie tak jakby cała kolumna kierownicza się ruszała. Co mogę sprawdzić, gdzie szukać jakiejś przyczyny, sworznie głównego wahacza?, amortyzator czy ta maglownica. Dzisiaj zamawiam cały komplet lem wahaczy górnych pod zawiedzenie 1bv + końcówki drążków, ale coś czuję, że to nic nie da ;c 

Jakieś rady co mogę sprawdzić? Byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba dobrze sprawdzić auto na szarpakach itp, wymieniłeś jeden element który miał już luzy, usztywniłeś to miejsce więc może być że teraz luzy wyszły w innym miejscu. Pytanie też co z geometrią, robiłeś? sprawdzałeś? tak to można sobie trochę wróżyć z fusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie wymieniłem, wczoraj miałem zamawiać górne wahacze, kiedy pojawiło się nagle strzelanie przy kręceniu kierownicą. Geometria jest do zrobienia, bo byłem na czyszczeniu miski i musieli luzować sanki, ale to po wymianie wahaczy górnych i końcówek drążków. Te strzały z kół wyszły z dnia na dzień, a nic się nie przydarzyło, na drodze, żeby coś się mogło tak nagle rozlecieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam od dłuższego czasu podobne objawy. Ruszanie, zatrzymywanie się, manewry parkingowe, wszędzie skrzypienie, stukanie, terkotanie i cały mix dźwięków. 

Cały wielowahacz nowy, razem z łącznikami stabilizatorów, magiel po regeneracji, nowe przeguby wewnętrzne i nadal szukam. 

Zostały chyba tylko amortyzatory i przeguby zewnętrzne z niewymienionych rzeczy.. W serwisach i stacjach diagnostycznych nie trafiają z diagnozą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kidyś w B5 miałem takie strzelanie przy manewrach na niskich prędkościach, bardzo charakterystyczny wskazujący na uszkodzony przegub jednak okazało się, że winne było łożysko :o  Prawie w ogóle nie szumiało tylko właśnie strzelało przy gwałtownej zmianie kierunku (wada produktu lub montażu - kupiłem auto z tym problemem ale nie drążyłem tematu) - po zmianie cisza więc to też można brać pod uwagę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy co będzie po wymianie wahaczy górnych, tylko miałbym prośbę przed wymianą, bo nie chce popełnić błędu jeśli mogę je jeszcze zwrócić. Kupiłem wg numerów z etki zawieszenie górne z końcówką c pod zawieszenie 1bv. Dostałem wahacze lemforder 8e0407509Q o numerach 29853 01 które wg stron są zamienne z wahaczami z końcówką c, e, p. Teraz czy te wahacze na pewno są odpowiednie do zawieszenia 1bv a4 b6? Proszę o podpowiedź, jeśli ktoś wie.

20210422_225512.jpg

20210422_225615.jpg

Edytowane przez WunZUU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na moje powinieneś mieć to (górne z tyłu):

AFTERMARKET.ZF.COM

Jakie części zamienne pasują do mojego pojazdu? Dowiedz się wszystkiego o bezpłatnych katalogach części zamiennych marki LEMFÖRDER, dostępnych w formie drukowanej lub w formacie PDF.
AFTERMARKET.ZF.COM

Jakie części zamienne pasują do mojego pojazdu? Dowiedz się wszystkiego o bezpłatnych katalogach części zamiennych marki LEMFÖRDER, dostępnych w formie drukowanej lub w formacie PDF.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już sam nie wiem co robić, ze strony zamawiałem wahacze z końcówką c, ale przyszły q. Teraz jak je odpakuje to ich nie oddam, a nie były tanie więc nie chce zamontować złych... Pytanie teraz jest takie, czy te q są takie same jak c. Te co podesłałeś w numerach na dole mają wypisane końcówki c, e, p, a czyli jeden wahacz jest do każdego zawieszenia wg ich strony?

20210423_001146.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak możesz te oddać to po co kombinować? zamów po numerach lema dokładnie te które potrzebujesz i nie będzie dylamatu czy ma pasować czy nie.

To jest oczywiście moje zdanie, zrobisz jak będziesz uważał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No problem jest taki, że te były zamówione po numerach i przyszły jakie są. Jeśli są to wahacze do innego zawieszenia, albo auta to będzie zwrot, tylko na niektórych stronach z częściami numery 8e0407506Q odpowiadają numerom tych które zamówiłem czyli 8e0407506C.

Zadzwonię do ASO i sklepu superparts zapytać się o to, co się właściwie wydarzyło.

e.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zajrzałem do etki i znalazłem coś takiego: W roku 2003 w a4 quattro z normalnymi silnikami stosowane były wahacze z literką (A - zwykłe) i (C - sportowe).  Zdj 1

Wahacze z końcówką C zostały w 2008 roku zastąpione przez końcówkę P. Zdj 2

Silniki S4 i RS4 z rocznika 2003 miały te same wahacze górne co zawieszenie 1bv w zwykłych silnikach. Zdj3

Natomiast w 2006 roku były stosowane 2 numery w silnikach s4 i rs4 o końcówkach P i Q. Zdj 4

Czyli teraz wahacze o numerach c zostały zatąpione przez p, natomiast p jest tym samym co q, ale różniły się tylko okresem stosowania? 

1.PNG

2.PNG

3.PNG

4.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zastanowieniu się uznałem, że najlepszym wyjściem jest zwrot i kupno zamienników stosowanych w b6/b7 pod zawieszenie 1bv (tańsze o 200zł XD) o numerach oem z końcówkami m. in. C i P:

lemforder 21612 01, 21613 01, 21614 01, 21615 01

Wahacze, które do mnie przyszły były stosowane w s4 i rs4 (2005>) i lemforder wg numerów produkuje do tych aut osobne wahacze.

Jeszcze pytanie dotyczące montażu tych górnych wahaczy, a mianowicie w jakiej pozycji skręca się je kiedy górne mocowanie amora będzie odkręcone? Chodzi mi o tą odległość  pomiędzy mocowaniem górnym, a końcówkami wahaczy. Podobno jest to gdzieś w instrukcji serwisowej i wynoszą chyba 38mm oraz 43mm, ale wydaje mi się, że pod zawieszenie 1bv odległości mogą być inne.

Jak tylko zamontuje nowe wahacze i zrobię geometrię to dam znać czy objawy ustąpiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspominałem wyżej, że od praktycznie początku posiadania samochodu męczę się z podobnym objawem i dzisiaj, trochę przypadkiem, w końcu udało się go rozwiązać ;) 

Śruba od jednej z tuleji sanek wymagała dokręcenia. Od tego momentu błoga cisza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj chciałem zabrać się za wymianę górnych wahaczy i... 2 na 4 główne śruby sanek były niedokręcone po wymianie poduszki skrzyni, wszystkie śruby skrzyni i chyba 3 śruby łap silnika z 4 poluzowane. Po skręceniu brak skrzypienia przy kręceniu kołami i nie strzela przy hamowaniu. Zobaczymy po wymianie wahaczy i końcówek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...