Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przekładka FWD -> RWD (nie Quattro)


Cavasacky

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Wiele jest tematów o przekładce z FWD na Quattro, natomiast ja chciałbym przerobić przód napęd na tył. Nie pytam czy przerabiał ktoś już ten temat, ale czysto teoretycznie poza wałem, dyferem i resztą zabawy z tyłem, co potrzeba na przód? Wyjeżdżają przednie ośki ze skrzynią i teraz jaka skrzynia będzie tam pasować? Jakie sprzęgło do tego? Może ktoś po wymiarach etc. na coś wpadnie. Ja się przyznam szczerze kompletnie laikowo do tego będę podchodził, styczność z mechaniką miałem tylko robiąc własne auto na podwórku ale w takie grubsze przeróbki się nie bawiłem i nie wiem od czego zacząć. Auto to Audi A4 B6 1.9 AWX ~170KM (będzie robiona na ~250) z 2002 roku Avant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnym silnikiem ze stajni Audi tego nie osiągniesz. Potrzebujesz skrzynie, która ma tylko wyjście na tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zaspawac na sztywno torsen w skrzyni z quattro i wywalić przednie półosie a w ich miejsce w piasty wkręcić same kielichy przegubów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wystarczy, nie zespawasz torsena bo on nie działa jak zwykły dyfer w tylnim moście. Musiałbyś torsena zamienić na dłuższy wał i jakoś to połączyć, lub w obudowie torsena włożyć sam wałek łączący z wałem napędowym, a cały mechanizm przeniesienia napędu na przód wywalić ze skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.05.2021 o 11:52, Langista napisał:

Żadnym silnikiem ze stajni Audi tego nie osiągniesz. Potrzebujesz skrzynie, która ma tylko wyjście na tył.

No nie wiem, lista modów to tylko demontaż półosi i zespawanie torsen'a.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tylko zastanawia jak wał most i półosie znoszą przekazywanie całej mocy na dłuższą metę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam most i półosie z B6 wytrzymają, przeguby jak będą nowe też, co do wału nie wiadomo.

 

Co do zaspawania torsena, Gregor lubi eksperymentować, on robi auta na tory, nie do codziennej jazdy, nie wróżę dużego przebiegu takim zestawem. Jak ma być to porządnie to lepiej ogarnąć zwykły wałek, który przekaże moment na wał napędowy zamiast torsena.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...