Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Koło pasowe sprężarki stanęło


gsekulski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów. Otóż temat dotyczy A4 B6 1.8T AVJ. Mianowicie zerwało mi pasek klinowy. Przyczyną okazało się zatarte kolo pasowe sprężarki klimy- po prostu stanęło. Do tej pory nie zaglebialem się nad budową powyższej sprężarki. Czy ktoś mi przybliży temat, czy to jest bardzo poważna usterka, tzn zatarta pompa? Czy raczej naprawa może okazać się bardziej prosta? Dzięki z góry za zyczliwosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak koło stanęło na sztywno, to do wymiany kompresor (jest zatarty) do tego żeby zrobić to dobrze trzeba wymienić skraplacz, osuszacz, dyszę rozprężną i zrobić porządne płukanie układu plus wymienić dla spokoju wszystkie oringi. koszty plus minus 3k pln

Jak masz zmieniać to na coś sensownego, tu przykładowa lista zamienników dobrej jakości:

skraplacz Nissens'a,

osuszacz nissens'a lub hella-behr,

dysza rozprężna NRF,

kompresor denso lub hella-behr ewentualnie NRF.

oringi najlepiej z ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło stanęło na sztywno niestety. Ok rok temu miał wymieniana chłodnice klimy, po wypadku. Miał zero czynnika. Meteo, a cos tańszym kosztem?  np po prostu wymiana sprężarki na uzywke? chodzą po ok 200zl? I akcesoria przy niej. Sorki jeśli pisze jakieś bzdury, ale jak wspomniałem...Do tej pory Klima była ok, nie zaglebialem się w szczegóły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz to zrobić raz a dobrze to raczej jak pisałem wyżej.

Jak chcesz oszczędzać i liczyć że się uda to próbuj z używkami. Pojedź odciągnij czynnik (o ile jest) i zobacz w jakim stanie jest dysz rozprężna i ewentualnie kompresor sam w sobie jak wygląda, jak będzie szary syf i nalot to raczej nie ominie cię wymiana wszystkiego jak wyżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.05.2021 o 10:38, MaTeo85 napisał:

skraplacz Nissens'a,

osuszacz nissens'a lub hella-behr,

dysza rozprężna NRF,

kompresor denso lub hella-behr ewentualnie NRF.

oringi najlepiej z ASO

Dzisiaj pojechałem sprawdzić ile mam czynnika w A6 C6, zostało ściągnięte to co było, później próżnia i uzupełnienie. Po uzupełnieniu uruchomiłem auto a tu zonk - klimatyzacja nie dział czytaj zatarta sprężarka oraz opiłki w układzie widoczne na dyszy rozprężnej. Musiało się to stać na dniach bo nie zauważyłem tego a jechałem do serwisu klimatyzacji tylko z zamiarem uzupełnienia czynnika.

Człowiek u którego byłem powiedział że trzeba czyścić układ oraz wymienić sprężarkę, skraplacz i dyszę rozprężną, to wszystko, na temat osuszacza nic nie mówił niestety. Teraz pytanie czy trzeba go wymienić czy nie (do tej firmy  jeżdżę bardzo długo jeśli chodzi o klimatyzację i raczej wiedzą co mówią)?

Jeśli chodzi o sprężarkę to wiadomo będę kupował Denso, skraplacz zaproponowano mi też Denso albo NRF, nie polecano Nissensa. Teraz drugie pytanie - którą chłodnicę (skraplacz) proponujecie zakupić, chociaż jak już będę to robił to raczej zlecę wszystko (zakupy + robocizna) po stronie serwisu klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osuszacz obowiązkowo, to podstawa. Poza tym wymienia się go przy kazdym rozszczelnieniu układu i powinno co 2 lata teoretycznie. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, przem8 napisał:

Osuszacz obowiązkowo, to podstawa. Poza tym wymienia się go przy kazdym rozszczelnieniu układu i powinno co 2 lata teoretycznie. 

Dziękuję bardzo, dopiszę do listy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze czyścisz cały układ, a osuszacz chcesz zostawić brudny? W osuszaczy znajduje się materiał który pochłania wilgoć z układu, jest on tak samo bardzo higroskopijny jak olej u układzie (chłonie wodę z powietrza w bardzo szybkim tempie) jego wymiana jak wyżej kolega wspomniał powinna odbywać się co 2 lata (a często jeździ w samochodzie od fabryki czyli 15 lat) brak wymiany też jak najbardziej może powodować szybsze zużywanie się sprężarki, zatykanie dyszy drobinkami lodu co utrudnia rozprężanie, itd. kosztuje to na tyle mało że głupotą wręcz było by tego nie wymienić.

Możesz zlecić kompleksową naprawę, płukanie i co tam jeszcze trzeba jednej firmie, będziesz miał gwarancję i nie będą mogli zakwestionować jakości części w razie gdyby doszło do reklamacji.

Jak najbardziej Denso i NRF są OK.

Ciekawe co mają do nissens'a? Jak możesz to wypytaj.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, MaTeo85 napisał:

kosztuje to na tyle mało że głupotą wręcz było by tego nie wymienić.

Pewnie dlatego nie powiedział że trzeba też kupić osuszacz (na temat wymiany dzisiaj nie pytałem bo nie wiedziałem wcześniej że należy wymienić) bo tak mało kosztuje i wliczył go w cenę robocizny. Tak samo o dyszy rozprężnej nic nie mówił i jak zapytałem czy trzeba kupić to powiedział że kosztuje grosze i wliczy to w cenę usługi robocizny, czyszczenia oraz uzupełnienia układu czynnikiem.

18 minut temu, MaTeo85 napisał:

Ciekawe co mają do nissens'a? Jak możesz to wypytaj.

Jak będę robił to zapytam, chociaż nie wiem kiedy to będzie bo autem prawie nie jeżdżę teraz (sytuacja życiowa) i z tego co się dowiedziałem dziś w serwisie klimatyzacji to mogło to pomóc zabić moją sprężarkę ... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...