kierownikszatni Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Witam. Chciałbym pochwalić się moją A4. Auto przyprowadziłem ponad rok temu z Niemiec. Zabrałem ją z pierwszych rąk z domu - nie tureckiego placu. Auto nie posiadało specjalnie bogatego wyposażenia. Szyby elektryczne podnoszone oryginalnie były na korby ! Niemiec zmienił to na zestaw uniwersalny. Auto nie posiadało klimatyzacji. Wyłącznie 2 poduszki, wspomaganie, abs, elektryczny szyber. Po zakupie wyglądało tak: Zaraz po sprowadzeniu postanowiłem wymienić środek na jaśniejszy. Do kosza poszły stare siedzenia, tylna kanapa, boczki oraz wykładzina. Przy okazji założyłem boczki z oryginalnymi przełącznikami podnoszenia szyb (widać na foto 7). Dodatkowo wywaliłem również uniwersalne silnik do podnoszenia szyb i założyłem pełny oryginał wraz z prowadanicami, instalacją i modułem domykania. Następnie postanowiłem dołożyć klimatyzacje i klimatronik. Na różnych forach pytałem jak ten temat ugryźć ale każdy mi odradzał i proponował zmianę auta na wersje z klimatronikiem. Generalnie chora sprawa, dlaczego miałbym zmieniać zadbane auto, z dobrym silnikiem na jakiegoś niepewnego klamota który ma klime? Dlatego po tygodniowej walce, uruchomiłem i poskładałem sam klimę i klimatronik. Z tym drugim nie było problemu bo jestem z wykształcenia inżynierem elektronik. Problem był ze szczelnością ukłądu. Ale po kilku konsultacjach z osobami obeznanymi udało się. Aktualnie auto wygląda tak: Poza tym wprowadziłem następujące modyfikacje od stanu bazowego: - Dołożone 2 przednie grzane fotele (maty), - Przednie reflektory od S4 na oryginalnym ksenonie D2S, - Tylne lampy pod drugim lifcie, - Podświetlanie kratki nawiewów od wersji 2lift, - Zmieniona przednia lampka oraz dołożona tylna od 2 liftu, - Dołożony licznik z FISem (w przyszłości założę od wersji po liftowej), - Radio Concert PLUS (navi) + zmieniarka na 6 płyt + navi między zegarami, - Uchwyt na napoje w tunelu środkowym, - Felgi 17" S-line, - Zaciski + tarcze wentylowane od 2liftu. W przyszłości planuję: - kierownicę od S4 lub od 2 liftu multifunkcję, - oryginalny podłokietnik, - lekka gleba - najlepiej regulowane zawieszenie, - navi plus, - zderzak tył + przód od S4. - i wszystko co przyjdzie do głowy
SoMeS Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 mody jak najbardziej w słusznym kierunku i ten kolorek jak mój :> tylko zastanawiam się czy przy tym silniku i na tych felach to auto w ogóle przyśpiesza? robiłeś coś w tą strone?
kierownikszatni Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Jeśli chodzi o silnik to pół roku temu pozbierałem wszystkie fabryczne konie do kupy. Po hamowaniu wychodziło mniej więcej zliżenie do oryginału więc zrobiłem jej chipa. Akutalnie ma +/- 115 koni. Jakoś tam jedzie. Nie narzekam
SoMeS Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 to całe szczęście bo już się przestraszyłem
musti Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Ładna A4 mody idą jak najbardziej w dobrym kierunku .Gdzie zakupiłeś ten moduł co masz pomiędzy zegarami i jak wyglądało podłączenie?
aju Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 gratuluje zapału z tym climatroniciem A Powiedz FISa zakładałeś sam więc wiesz czy trzeba coś poza manetką dokupić? jakieś czujniki wiązki czy że tak powiem p&p bo właśnie się chcę za to zabrać a inżynierem nie jestem w tej kwestii przydała by się mała "gleba"
Gość Brytol Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Autko faktycznie z fabryki wyjechalo jako słabizna ale widac ze sie starasz i wychodzi Ci to, oj wychodzi Widze wyzej ze juz padly pytania odnośnie FIS'u wiec i ja sie dołączę :> Z racji tego ze jestes inż elektroniki to czy jestes obeznany w temacie naprawy tych przeklętych wyświetlaczy?
kierownikszatni Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Otóż co do fisa to potrzebne są: - Zegary z fisem :>, - Manetka z sterowaniem kompem, - Kostka z pinami do manetki, - Kostka z pinami do licznika, - Kilka przewodów, żeby spiąć manetke z licznikiem i licznik z komputerem. Ja wszystko wytargałem na szrotach. Co do naprawy wyświetlacza to owszem, grzebałem trochę. Miałem martwe linie, grzałem folie przez aluminiową blachę lutowicą. Jak widać wyszło nienajgorzej Jakby kto co chciał wiedzieć, w wolnej chwili służę pomocą.
ksiadz99 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 łoooooo ja cie.... :slina: kolego nie ma co, takiego majstersztyku z dziedziny elektroniki samochodowej przeprowadzonego w warunkach domowych to ja jeszcze na tym forum nie widzialem jak dla mnie to efekt powalajacy [br]Dopisany: 13 Kwiecień 2009, 00:45_________________________________________________wrzucilbym tylko klamki i lusterka w kolor no i boczne kierunki na biale
aju Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 czyli rozumiem że wszytkie czujniki są - Kilka przewodów, żeby spiąć manetke z licznikiem i licznik z komputerem. kolego a masz może jakąś rozpiskę co i jak podłączyć? może zrobił być samouczka w dziale zrób to sam myślę że był by to jeden z ciekawszych tematów
MATIUS Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Naprawdę podziwiam twój zapał jaki włożyłeś w swoje autko .Pełen szacunek PS. Felgi Takie jak u mnie
ksiadz99 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 może zrobił być samouczka w dziale zrób to sam myślę że był by to jeden z ciekawszych tematów dolaczam sie do prosby, chociaz juz i tak fotostory nie powstanie niestety mieszkam niedaleko, w legnicy wiec moze kiedys spotkamy sie na jakims spocie i bede mogl zobaczyc efekt na wlasne oczy
Tony Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Jeśli chodzi o domowy sposób na martwe linie na wyświetlaczu, to dołączam się do prośby o jakiś poradnik DIY
Przemo 78 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 wszystko naprawde na +++ zastanawia mnie tylko jedna sprawa, dla czego majac silnik diesla obrotomierz masz wyskalowany do 8tys obrotow krecisz go tak wysoko??
kierownikszatni Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Dzięki za wszystkie opinie. A przechodząc do konkretów: 1. Naprawa FIS Wyświetlacz FIS którego powierzchnia wykonana jest ze szkła połączony jest z płytą główną licznika za pomocą foliowej taśmy na którą natryśnięte są ścieżki. Z biegiem czasu i pod wpływem temperatury folia odkleja się od wyświetlacza. Wiadomo, że materiały oparte o różnego rodzaju tworzywa rozszerzają się i kurczą wraz z wahaniem temperatury. Dlatego zdarza się, że podczas niskich temperatury świecą wszystkie linie. Domowym sposobem na podratowanie wyświetlacza jest próba przywrócenia pewnego połączenia między wyświetlaczem a taśmą. Ja zrobiłem to w taki sposób: Rozkręciłem licznik aby mieć dobre dojście do omawianego połączenia taśmy z wyświetlaczem. Następnie przygotowałem pasek blachy aluminiowej. Może to być również pasek blachy miedzianej. Są to metale o dobrym przewodnictwie cieplnym. Dzięki temu całość równomiernie się nagrzewa. Położyłem pasek blachy wzdłóż połączenia taśmy z wyświetlaczem. Następnie do owego paska przyłożyłem grot lutownicy transformatorowej i zacząłem grzać cały czas obserwując czy folia nie topi się. Proces powtarzałem 3 razy. Po złożeniu wszystkiego do kupy licznik od ponad roku działa bez zarzutu. Na zdjęciu widać, że jedna linia zaczyna się wysypywać. Ale generalnie nie jest źle. 2. kolego a masz może jakąś rozpiskę co i jak podłączyć? Jak wrócę do domu i poszukam schematu postaram się opisać co i jak jeśli chodzi o FIS. 3. dla czego majac silnik diesla obrotomierz masz wyskalowany do 8tys obrotow krecisz go tak wysoko?? Nie znalazłem na allegro licznika z fisem i obrotomierzem od disesla więc założyłem od benzyny. Docelowo będzie licznik od 2 lifta więc mnie to nie przeszkadza póki co. 4. mieszkam niedaleko, w legnicy wiec moze kiedys spotkamy sie na jakims spocie i bede mogl zobaczyc efekt na wlasne oczy Jak najbardziej tak. Będę obserwować forum i czekać na jakiś termin i miejsce. Myślę, że ze Złotoryi przyjechało by ze mną jeszcze z 2 - 4 A czwórek.
reikeb Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 No naprawde fajne a4 i kawal dobrej roboty z tym licznikiem, sam z wielka checia bym u siebie cosik takiego zrobil ale watpie zebym dał rade. Ogulnie gratki i zycze powodzenia w dalszych pllanach
mrogal Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 wszystko naprawde na +++ zastanawia mnie tylko jedna sprawa, dla czego majac silnik diesla obrotomierz masz wyskalowany do 8tys obrotow krecisz go tak wysoko?? pewnie dlatego ze zegarki ma z wersji benzynowej a autko spoxik i brawa za zapal w rezanku
davidoati Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Faktycznie ambitne zmiany i efekt godny podziwu, ale czy opłacalna taka inwestycja oprócz satysfakcji ?? Wysokie koszty inwestycji ?
kierownikszatni Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Auto zostanie w rodzinie na długo. Niebawem będzie nim jeździła żona. Ja przesiadam się na A6 . Poza tym koszty nie były wielkie z racji tego, że robiłem wszystko sam. Płaciłem wyłącznie za części które w większości kupiłem u lokalnych złomiarzy za śmieszne pieniądze. Najdroższe były felgi które i tak wrzuce do A6 Zliczając koszt zakupu auta i wszystkich modyfikacji otrzymuję kwotę za którą na dzień dzisiejszy sprzedaję auto bez problemy. Więc jeszcze się kalkuluje a to dlatego, że samo auto kupiłem w okazyjnej cenie. Więc z ekonomicznego punktu widzenia, wszystko miało jaknajbardziej sens.
Ja4rek Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 OOOO panie inżynierze, widzę sporo serca i pracy włożyłeś w to naprawdę fajne auto. Robi wrażenie więc widać, że było warto. Szacun
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się