krystian3769 Opublikowano 5 Czerwca 2021 Opublikowano 5 Czerwca 2021 (edytowane) Wszystko zaczęło się od tego skrzypienia. Sprawdziłem po kolei od zawieszenia po koło kierownicy. Przesmarowałem co się da. Skrzypienie ewidentne wskazywało na pająka. Rozebrałam manetki żeby powierzchownie przesmarować powierzchnie trące. Dodam że nie rozbierałem czujnika ani zwijaka na części pierwsze. Nie kręciłem taśmą. Kierownica była pozostawiona przed zdjęciem w pozycji zero. Wszystkie piny i inne połączenia sprawdzone. Także nie ma opcji uszkodzenia fizycznego czujnika. Oczywiście aku. odłączone przed. Po skręceniu choinka błędów. Pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika okazało się że nie jest wstanie przeprowadzić kalibracji w żaden sposób i wykasować błędów. Rozebrałam wszystko raz jeszcze sprawdziłem i nie ma opcji ze coś upierniczyłem. Dziś w necie trafiłem na odp. co poszło nie tak https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3536195.html Po wyjęciu centralnej białej zębatki po prawej stronie są dwie czarne niezależne od siebie. Przy przesmarowywaniu musiałem je przestawić. I teraz moje pytanie czy ma ktoś wiedzę jak te zębatki ustawić czy mimo ich złego położenia względem siebie można to jakoś obejść? Czy pozostaje teraz tylko wymiana na nowy czujnik? Najlepsze że skrzypi dalej IMG_2666.MOV Edytowane 5 Czerwca 2021 przez krystian3769
Muskel1 Opublikowano 5 Czerwca 2021 Opublikowano 5 Czerwca 2021 (edytowane) Zrób zdjęcia tych zębatek, tych czarnych i białej. Przestawiaj je powoli i obserwuj dokładnie. Być może jest gdzieś znak pozycji "zero". Jakoś to w końcu złożyli w fabryce. Edytowane 5 Czerwca 2021 przez Muskel1
krystian3769 Opublikowano 5 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2021 Teraz już nie mam nic do stracenia. Gorzej raczej nie zepsuje. Tylko z elektrody wynika że na białej i na jednej z czarnych są znaki. Jak rozbiorę to wrzucę foty może wspólnymi siłami damy radę to ustawić.
krystian3769 Opublikowano 5 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2021 (edytowane) Jeżeli znaki byłyby na obu czarnych to może być tak że przy obrocie białej zębatki, kropki pokrywają się z kropkami jednej a później musza pokryć się z drugą czarną. Ja nimi nie kręciłem. Tylko wyjąłem tą biała i dotknąłem żeby dodać smaru. Także jak przestawiłem to góra o ząbek dwa. Wiec może uda się znaleźć logikę w ustawieniu. Edytowane 5 Czerwca 2021 przez krystian3769
Muskel1 Opublikowano 5 Czerwca 2021 Opublikowano 5 Czerwca 2021 Gdzieś musi być pozycja zero, która zgrywa się z kierownicą i na prosto ustawionymi kołami.
krystian3769 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2021 Ok Rozebrałam wszystko raz jeszcze porobiłem białym markerem znaki na czarnych zębatkach w jakim położeniu je zdjąłem. Na białej oznaczyłem wszystko co przetłoczone. I teraz pierwsza myśl jaka mi się nasuwa to że po zdjęciu magnesy w zębatkach nie są w poziomie i nie leżą rownolegle z poziomymi kreskami na przedniej obudowie. A to jest dosłownie przesunięcie o dwa ząbki. Górna zębatka można by powiedzieć ze w sumie w osi.
krystian3769 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2021 (edytowane) Jeszcze co z istotnych to są cyfry na tych zębatkach przy magnesach. Na górnym 6 i 01 na dolnym 9 i 01. Edytowane 6 Czerwca 2021 przez krystian3769
krystian3769 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2021 Na białej zębatkę tam gdzie na przedniej części zaznaczyłem strzałką górne położenie na rewersie są te trzy kropki wspomniane z tematu elektrody czarne zębatki również je posiadają.
Muskel1 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Tylko jak to wszystko teraz zgrać jest tyle różnych możliwości. Myślałem, że może jeden znak gdzieś będzie a tam jest ich wiele. Moim zdaniem troche za dużo przesmarowałeś. Powierzchnia na płytce, nad którymi leżą te czarne koła zębate (te miedziane okręgi), jest cała ze smaru.
krystian3769 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2021 (edytowane) 5 minut temu, Muskel1 napisał: Tylko jak to wszystko teraz zgrać jest tyle różnych możliwości. Myślałem, że może jeden znak gdzieś będzie a tam jest ich wiele. Moim zdaniem troche za dużo przesmarowałeś. Powierzchnia na płytce, nad którymi leżą te czarne koła zębate (te miedziane okręgi), jest cała ze smaru. Też mi się zdaje że jest dużo smaru. Tylko teraz zbaraniałem czy tak było ori. czy to ja go dołożyłem. Ja tylko na palec do zębatki dołożyłem a tu po rozebraniu wszędzie go pełno. Edytowane 6 Czerwca 2021 przez krystian3769
krystian3769 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2021 Rozkminiam teraz jak to się ma do tych kropek
Muskel1 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Prawdopodobnie ten rowek czarnej zębatki, pomiędzy kropkami musi pokrywać się (w jednej lini) z zaznaczonym miejscem na białej zębatce, czyli czarną zębatkę przekręcić o 2 ząbki zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Muskel1 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Prawdopodobnie ten rowek czarnej zębatki, pomiędzy kropkami musi pokrywać się (w jednej lini) z zaznaczonym miejscem na białej zębatce, czyli czarną zębatkę przekręcić o 2 ząbki zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
krystian3769 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2021 Tez to mi przyszło do głowy. Tak zrobię i zmotam to do kupy prowizorycznie. Podepnę i się zobaczy
Muskel1 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Czy druga czarna zębatka też ma te punkty?
krystian3769 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2021 (edytowane) Tak tez ma te punkty. Ustawiłem tak. Na pierwszy ruch kierownicy w prawo żeby te punkty w chodziły na siebie i w środek pierwszej zębatki i przechodziły w środek drugiej. I teraz co zauważyłem. Z pozycji zero gdy zaczynam kręcić czy w prawo czy w lewo do kata 180 ( w prawo to moment przejścia dwóch zębatek po przez spójność kropek) magnesy kręcą się nie równomiernie. Po przekroczeniu tego kata zaczynaja pracować w tandemie. Edytowane 6 Czerwca 2021 przez krystian3769
krystian3769 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2021 Pytanie czy dawać tam trochę smaru czy tym razem odpuścić ?
Muskel1 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Opublikowano 6 Czerwca 2021 (edytowane) Mam pomysł, co będzie gdy złożysz to do kupy, bez białego koła zębatego? Wszystko podłączysz, podepniesz vcds i obserwuj wskazania czujnika kąta skrętu, kręcąc tymi czarnymi zębatkami. Koła i kierownica oczywiście na prosto, by uchwycić kąt 0° To białe koło zębate pasuje tylko w jednej pozycji z tego co widzę, więc nie da się go niepoprawnie złożyć. Edytowane 6 Czerwca 2021 przez Muskel1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się