Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ustawieniem i kalibracją czujnika kąta skrętu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wszystko zaczęło się od tego skrzypienia. Sprawdziłem po kolei od zawieszenia po koło kierownicy. Przesmarowałem co się da. Skrzypienie ewidentne wskazywało na pająka. Rozebrałam manetki żeby powierzchownie przesmarować powierzchnie trące. Dodam że nie rozbierałem czujnika ani zwijaka na części pierwsze. Nie kręciłem taśmą. Kierownica była pozostawiona przed zdjęciem w pozycji zero. Wszystkie piny i inne połączenia sprawdzone. Także nie ma opcji uszkodzenia fizycznego czujnika. Oczywiście aku. odłączone przed. Po skręceniu choinka błędów. Pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika okazało się że nie jest wstanie przeprowadzić kalibracji w żaden sposób i wykasować błędów. 
Rozebrałam wszystko raz jeszcze sprawdziłem i nie ma opcji ze coś upierniczyłem. 
Dziś w necie trafiłem na odp. co poszło nie tak https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3536195.html

Po wyjęciu centralnej białej zębatki po prawej stronie są dwie czarne niezależne od siebie. Przy przesmarowywaniu musiałem je przestawić. I teraz moje pytanie czy ma ktoś wiedzę jak te zębatki  ustawić czy mimo ich złego położenia względem siebie można to jakoś obejść? Czy pozostaje teraz tylko wymiana na nowy czujnik? 
Najlepsze że skrzypi dalej :facepalm:

F6E3EBA0-301B-490F-9632-2E3FFE3D2AEC.jpeg

D28DBF14-B6AF-42F9-89E7-5A262B9FA17C.jpeg

A64BF8C6-5515-47BE-8CD7-785B0DA90E57.jpeg

Edytowane przez krystian3769
Opublikowano (edytowane)

Zrób zdjęcia tych zębatek, tych czarnych i białej. Przestawiaj je powoli i obserwuj dokładnie. Być może jest gdzieś znak pozycji "zero". Jakoś to w końcu złożyli w fabryce. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Teraz już nie mam nic do stracenia. Gorzej raczej nie zepsuje. Tylko z elektrody wynika że na białej i na jednej z czarnych są znaki. 
Jak rozbiorę to wrzucę foty może wspólnymi siłami damy radę to ustawić. 
 

 

A2238702-9348-4A29-B499-CC3946F7C262.png

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli znaki byłyby na obu czarnych to może być tak że przy obrocie białej zębatki, kropki pokrywają się z kropkami jednej a później musza pokryć się z drugą czarną. 
Ja nimi nie kręciłem. Tylko wyjąłem tą biała i dotknąłem żeby dodać smaru. Także jak przestawiłem to góra o ząbek dwa. Wiec może uda się znaleźć logikę w ustawieniu.

Edytowane przez krystian3769
Opublikowano

Gdzieś musi być pozycja zero, która zgrywa się z kierownicą i na prosto ustawionymi kołami.

Opublikowano

Ok 

Rozebrałam wszystko raz jeszcze porobiłem białym markerem znaki na czarnych zębatkach w jakim położeniu je zdjąłem. Na białej oznaczyłem wszystko co przetłoczone. I teraz pierwsza myśl jaka mi się nasuwa to że po zdjęciu magnesy w zębatkach nie są w poziomie i nie leżą rownolegle z poziomymi kreskami na przedniej obudowie. A to jest dosłownie przesunięcie o dwa ząbki. Górna zębatka można by powiedzieć ze w sumie w osi. 
 

682BECE5-FD5F-49BA-B669-99BDC1B505F5.jpeg

578D30A9-9CFF-42F4-9840-1492679A76D6.jpeg

B279300F-2E31-48E0-9772-4445F52DDD53.jpeg

05B56CC7-80EC-4421-AB23-5B95BC2D46C9.jpeg

Opublikowano

Tu widać o czym piszę 

 

F8F954F7-86DB-4CDD-94E3-ED18C2FDE1FB.jpeg

D83FA4AF-B749-4801-88FF-E7523C7B31BA.jpeg

EECF98E7-93AD-4AE1-817F-BBB6F0925A82.jpeg

094C2384-BB09-412A-8784-37F0E1320606.jpeg

Opublikowano (edytowane)

Jeszcze co z istotnych to są cyfry na tych zębatkach przy magnesach. Na górnym 6 i 01 na dolnym 9 i 01. 
 

8E15F6EA-A4B1-422E-B267-0BF51B611868.jpeg

Edytowane przez krystian3769
Opublikowano

Na białej zębatkę tam gdzie na przedniej części zaznaczyłem strzałką górne położenie na rewersie są te trzy kropki wspomniane z tematu elektrody czarne zębatki również je posiadają. 

06665682-F124-4878-901E-AA3561539419.jpeg

Opublikowano

Tylko jak to wszystko teraz zgrać:co: jest tyle różnych możliwości. Myślałem, że może jeden znak gdzieś będzie a tam jest ich wiele. 

Moim zdaniem troche za dużo przesmarowałeś. Powierzchnia na płytce, nad którymi leżą te czarne koła zębate (te miedziane okręgi), jest cała ze smaru.

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, Muskel1 napisał:

Tylko jak to wszystko teraz zgrać:co: jest tyle różnych możliwości. Myślałem, że może jeden znak gdzieś będzie a tam jest ich wiele. 

Moim zdaniem troche za dużo przesmarowałeś. Powierzchnia na płytce, nad którymi leżą te czarne koła zębate (te miedziane okręgi), jest cała ze smaru.

Też mi się zdaje że jest dużo smaru. Tylko teraz zbaraniałem czy tak było ori. czy to ja go dołożyłem. Ja tylko na palec do zębatki dołożyłem a tu po rozebraniu wszędzie go pełno.

Edytowane przez krystian3769
Opublikowano

Rozkminiam teraz jak to się ma do tych kropek 

AA0F557D-4EA9-4F72-8505-F8FD44337531.jpeg

Opublikowano

Prawdopodobnie ten rowek czarnej zębatki, pomiędzy kropkami musi pokrywać się (w jednej lini) z zaznaczonym miejscem na białej zębatce, czyli czarną zębatkę przekręcić o 2 ząbki zgodnie z ruchem wskazówek zegara. 

Opublikowano

Prawdopodobnie ten rowek czarnej zębatki, pomiędzy kropkami musi pokrywać się (w jednej lini) z zaznaczonym miejscem na białej zębatce, czyli czarną zębatkę przekręcić o 2 ząbki zgodnie z ruchem wskazówek zegara. 

Opublikowano

Tez to mi przyszło do głowy. Tak zrobię i zmotam to do kupy prowizorycznie. Podepnę i się zobaczy 

Opublikowano

Czy druga czarna zębatka też ma te punkty?

Opublikowano (edytowane)

Tak tez ma te punkty.

Ustawiłem tak. Na pierwszy ruch kierownicy w prawo żeby te punkty w chodziły na siebie i w środek pierwszej zębatki i przechodziły w środek drugiej. I teraz co zauważyłem. Z pozycji zero gdy zaczynam kręcić czy w prawo czy w lewo do kata 180 ( w prawo to moment przejścia dwóch zębatek po przez spójność kropek) magnesy kręcą się nie równomiernie. Po przekroczeniu tego kata zaczynaja pracować w tandemie. 

Edytowane przez krystian3769
Opublikowano

Pytanie czy dawać tam trochę smaru czy tym razem odpuścić ?

Opublikowano

Niewielka ilość musi tam być. 

Opublikowano (edytowane)

Mam pomysł, co będzie gdy złożysz to do kupy, bez białego koła zębatego? Wszystko podłączysz, podepniesz vcds i obserwuj wskazania czujnika kąta skrętu, kręcąc tymi czarnymi zębatkami. Koła i kierownica oczywiście na prosto, by uchwycić kąt 0°

To białe koło zębate pasuje tylko w jednej pozycji z tego co widzę, więc nie da się go niepoprawnie złożyć.

Edytowane przez Muskel1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...