misiek245 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Witam wszystkich posiadam audi a4 b8 rok 2008 2.0 tfsi 180 km MULTITRONIC czy jest jakaś możliwość aby silnik ten poddać chiptuningowi? tzn czy skrzynia multitronic wytrzyma większy moment obr, skoro w standardzie jest już 320 Nm przy niskich obr? Gdzie w Poznaniu można zrobić dobry chiptunning? Proszę o pomoc! Wesołych Świąt! :> M.
maciejski Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 nie robilbym nic bo multitronic nie jest zbyt "tuningowa skrzynia" i najpierw zacznie szalec a pozniej padnie.
misiek245 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2009 rozumiem Ale w ofercie audi jest silnik 2.0 tfsi 211 km multitronic z momentem [edit:] 350Nm tylko nie wiem czym się te silniki różnią, czy wogóle różnią sie jakoś cmechanicznie , czy tylko programem?
maciejski Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 roznia sie tylko programem, oczywiscie mozesz dobic do tej wartosci (tj. 211KM i 350Nm) ale lepiej nie przesadzac.
misiek245 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2009 A czy dobiecie do tej wartości nie zaszkodzi skrzyni?
Elberoth Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Różnica tylko w sofcie. Podobno te silniki idą bez problemów na 270KM. Oettinger robił kiedyś oddzielne wersje na manual (z wyższym momentem) oraz automat (z bardziej płaską krzywą, bez tego peaku co w manualu). Napisz do nich, może dalej tak robią - to byłoby idealne rozwiązanie.
tony_tr Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Może zadam pytanie z innej beczki. Skoro myślisz o jakims podnoszeniu mocy to po co kopiłeś automat...?
misiek245 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Jak kupowałem automat, to nie myślałem o chiptuningu. Automat jest całkiem wygodny, szcególnie multitronic.
Patrox Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 350 Nm jest bezpiecznym setupem dla skrzyni. Pamiętaj że nie zawsze liczy się max wartość momentu tylko odpowiednie jego wymodelowanie .
misiek245 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2009 chyba to chciałem usłyszeć dzieki za info
gregory Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Zadzwoń do Jetronika z Wrocławia jeśli zajdzie potrzeba to i soft skrzyni lekko zmodyfikują. Jednak wydaje mi się że kosmetyczna operacja podniesienia mocy do tych 211KM w 2.0TFSI to pestka i obejdzie się bez modyfikacji tej meleksowej skrzyni.
Elberoth Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Najpierw się dowiedz w serwisie czy ta skrzynia w 1.8 i 2.0 jest identyczna. Jeżeli tak, to będziesz wiedział ile momentu może fabrycznie wytrzymać.
peter22 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 albo zmien auto na skrzynie z manualem albo DSG
kuredu Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 też myślałem nad multitronickiem ale odradzili gdy powiedziałem że lubię ostro jeździć. silnik ten można wykręcić na 275KM, od 211KM różni się tylko softem, reszta jest taka sama.tak samo jak silniki tfsi 1.8 120KM i 160KM różnią się softem i oba robią na 211KM. dla przykłady kilka wykresów na stronie ABT: http://www.abt-sportsline.de/tuning/shop/Audi-A4-8K-Motortechnik_358_357_3/
Patrox Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 W tym aucie jest nowego typu sterownik BOSH MED17 nie ma potrzeby zmiany oprogramowania skrzyni. 220-230Ps i 350Nm to bezpieczny setup dla tej skrzyni. Trzeba pamiętać że ta modyfikacja jest robiona na 98 paliwie bo te silniki takiego wymagają. I te 275Ps owszem jest do zrobienia ale na 6 biegowej skrzyni.
misiek245 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Dzięki za informacje. Rozejrzę się na pewno. Kiedy kupowałem a4 zależało mi na wygodzie i multitronic był dobrą decyzją- skrzynia chodzi bezszelestnie ale chyba nie zgodzę się jest tylko dla emerytów, bo ze 180 ps jedzie nie najgorzej. Kiedy kupowałem a4, audi nie miało w ofecie wersji 211 ps w multi, więc wybór padł na 180 ps. Jednak cenię sobie ten silnik, mocy mu nie brakuje, ładnie przyspiesza... ale apetyt rośnie w trakcie jedzenia, stąd moje zainteresowanie chiptuningiem. Nie chciałbym też zniszczyć skrzyni w nowym aucie, dlatego po cichu myśle o dobiciu to tych 350 Nm i tych paru kucach więcej. Tych pare koni więcej pod pedałem gazu nie zaszkodzi przecież :gwizdanie:. Jeżeli macie Koledzy swoje zdanie na temat chiptuningu w multitronicu to będę wdzięczny za każdy post. uczymy się całe życie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się