Jump to content

Brak pozycji w przeczepce.


Recommended Posts

Posted (edited)

Mam pytanie,  może być ze moduł haka uszkodzony? Bo nie wiem czy szarpać tapicerkę czy co. Samo gniazdo ani przewody w wychodzące nie wyglądają na uszkodzone

Halucowe i kierunki są,  brak tylko pozycji. Taki błąd na fisie oczywiście dotyczy lewej jak i prawej strony.

IMG_20210609_140603.jpg

Edited by Pieterb
Link to post
Share on other sites

Moduł haka padł czy co?

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Sprawdz czy jest przejscie miedzy kostka modulu a tylna lampa, jak nie bedzie to sprawdz jeszcze przejscie miedzy kostka modulu a pinem w haku. Jak bedzie przejscie to pewnie modul nawalil.

Edited by trepek
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

dubel

Edited by trepek
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ok, muszę tylko na forum rozpiskę pinów odnaleźć.

No i muszę rozgryźć jak ten boczek zdjąć hehe

Edited by Pieterb
Link to post
Share on other sites

Do tego musisz wiedzieć jaką masz wersje  MCE, czy low czy high. Obie różnią się pinologią na lampy. 

Zacznij od wykonania autoscanu i sczytania błędów. Wrzuć tu ten autoscan to sprawdzimy przy okazji po nr części jaki masz MCE. Będzie wiadomo na jakich pinach szukać napięcia. 

Link to post
Share on other sites

Błędów nie ma, zaraz ci podam nr mce.

Wlasnie rwę boczki.

Link to post
Share on other sites

Proszę

IMG_20210609_170156.jpg

Link to post
Share on other sites

Masz moduł CE lowline. 

Czy hak jest dokładany czy fabryczny?

Masz moduł do haka? Jeżeli tak to jaki?

 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Hak jest raczej fabryczny bo mam go w vin.

Do modułu właśnie się dobrałem i nr jego to 8E0907383.

Przy okazji chyba odkryłem że nasi tu juz byli bo takie jakieś wygluszenie znalazłem. I teraz nie wiem skąd to bo leżało luzem i nigdzie mi nie pasuje.

 

 

PS dobra temal tej zaślepki rozgryzłem sam.

IMG_20210609_171212.jpg

IMG_20210609_170427.jpg

Edited by Pieterb
Link to post
Share on other sites

To wygłuszenie to tak ma być. wkłada się je luzem we wnękę między nadkolem a zderzakiem na wysokości podłogi bagażnika, to jest fabryczne wygłuszenie.

Link to post
Share on other sites
59 minut temu, MaTeo85 napisał:

To wygłuszenie to tak ma być. wkłada się je luzem we wnękę między nadkolem a zderzakiem na wysokości podłogi bagażnika, to jest fabryczne wygłuszenie.

Tego już doszedłem, to pikuś.

Link to post
Share on other sites

Znalazłeś przyczynę?

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
16 minut temu, Muskel1 napisał:

Znalazłeś przyczynę?

nie, musiałem przerwać, jutro będę działał dalej.

Trochę mi zajęło studiowanie tego tematu co wrzuciłeś :wink:

Edited by Pieterb
Link to post
Share on other sites

Sprawdź najpierw, czy z modułu haka wychodzi napięcie z poszczególnych pinów:

Masz 2 kostki, jedna długa 6 cio pinowa oraz druga, krótka 14-to pinowa krótka.

Sprawdzasz piny a raczej przewody wychodzące z tej 14-to pinowej. 

Przewód z pinu nr 3 (szaro-czerwony) idzie na pin nr 5 wtyczki przyczepki i odpowiada za światło pozycyjne prawe.

Przewód z pinu nr 1 (zielono-czarny) idzie na pin nr 7 wtyczki przyczepki i odpowiada za światło pozycyjne lewe.

Sprawdź także, czy we wtyczce przyczepki, pin nr 3 (brązowy przewód) ma masę, jeżeli tam brakuje masy to też nie będą świecić. 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ok dzięki,  Już mam wydrukowana rozpiskę pinów i zaraz posprawdzam wsio.

Troszkę mi to popsuło szyki bo pożyczyłem przyczepkę by sobie przewieść kilka rzeczy na budowę a teraz kurde się okazuje że muszę kabelkologie waudi szukać. No ale nic co nas nie zabije to wzmocni.

Edited by Pieterb
Link to post
Share on other sites

a sprawdzałeś błędy w module haka za pomocą vcdsa?

dobra już widzę że chyba nie da się w tych modułach tego sprawdzić.

ale obstawiam uszkodzenie wiązki lub samego modułu, bo z mce masz połączenie tylko za pomocą CANa

Edited by MaTeo85
Link to post
Share on other sites

Albo zaśniedziałe skorodowane kontakty we wtyczce haka. Pozycyjne i światło stopu najczęściej się świecą, więc jak był słaby kontakt, była wysoka rezystancja przejścia i mogło nadtopić kontakty. 

Edited by Muskel1
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A więc tak,  kostka 6pin - jest stały +, jest masa, jest +po zapłonie.

Kostka 14 pin - jest tylko zasilanie na lewy kierunek pin2(wczoraj jeszcze był prawy) i zasilanie na pin 8. I koniec.

Edited by Pieterb
Link to post
Share on other sites

A CAN low i high dochodzi?

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Muskel1 napisał:

A CAN low i high dochodzi?

A jak to sprawdzić? Też powinno być napięcie, jak to to ile?

Link to post
Share on other sites

Jest 12 v pomiędzy 3 a 4 pin.

Link to post
Share on other sites

CANy możesz sprawdzić w m-ce, w blokach koło 120 będziesz miał info o sterowniku przyczepy. Plus powinny być ewentualne błędy w samym MCE.

Link to post
Share on other sites

CANy najlepiej mierzyć oscyloskopem, gdyż mają one zmienne wartości o ròżnych częstotliwościach. W zależności czy znajdują się one w stanie recesywnym (w spoczynku) lub w stanie dominującym (gdy są aktywne).

I tak dla obu CAN (low oraz high) znajdujących się w stanie recesywnym wartość napięcia (między masą a CAN) wynosi 2,5 V. W stanie dominującym CAN high 3,5 V a CAN low 1,5 V.

Screenshot_20210610-121411_Opera.jpg

Edited by Muskel1
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A to oscyloskopu nie posiadam niestety. He to chyba niepotrzebnie mierzyłem pomiędzy nimi

MCE widzi trailer ekektronics.

Chyba zaryzykuje i kupię nowy moduł.

Edited by Pieterb
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Pieterb napisał:

 

Chyba zaryzykuje i kupię nowy moduł.

To chyba najsłuszniejsze i najtańsze rozwiązanie. Zanim kupować specjalnie oscyloskop i sprawdzać CANy i stwierdzić, że sygnał jest ok. 

 

Link to post
Share on other sites

Dzięki wszystkim Wam panowie za pomoc. Mam tylko teraz pytanie czy moduł haka muszę kupić o indentiko nr? Czy może być z końcówką tam A czy B czy C?

Link to post
Share on other sites

8E0907383 ---> 8E0907383A ---> 8E0907383C

wszystkie są kompatybilne i chyba najlepiej celować w najnowszy C.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, MaTeo85 napisał:

8E0907383 ---> 8E0907383A ---> 8E0907383C

wszystkie są kompatybilne i chyba najlepiej celować w najnowszy C.

Oki dzięki

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...