Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niespotykana przejściówka do serwisowania klimy...?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, 

mam problem z klimatyzacją, do której nie da się podłączyć maszyny nabijającej, bo potrzeba jakąś niespotykaną przejściówkę, którą podłącza się do zaworu. Z 10 lat temu pamiętam jak robiłem, to w 2 warsztatach mi właśnie przez to odmówili w ogóle, a w trzecim facet powiedział, że kupi specjalnie dla mnie. Dziś się okazało, że mu się uszkodziła i stwierdził, że więcej nie będzie kupował, bo użył tylko raz - do mojego auta... Mam ją od niego dostać, aby ewentualnie sobie poszukać.

Zna ktoś temat? Wie, gdzie taką przejściówkę kupić w dobrej cenie, abym miał swoją na przyszłość?

Edytowane przez Vendeur
Opublikowano

Aktualizacja, klimatyzację nabija się przez czujnik w podszybiu, tzn. po jego wykręceniu i potrzeba do tego adapter... Coś takiego, jak na zdjęciu poniżej. Czy ktoś wie, gdzie mógłbym to kupić?


 

IMG_20210611_135222.jpg

IMG_20210611_135242.jpg

IMG_20210611_135254.jpg

IMG_20210611_141859.jpg

IMG_20210611_141910_1.jpg

IMG_20210611_154017.jpg

IMG_20210611_154226.jpg

IMG_20210611_154232.jpg

Opublikowano

Nikt nie wie?

Opublikowano (edytowane)

Zawór wysokiego ciśnienia masz w skraplaczu, tam nabijasz gaz

Edytowane przez Dev
Opublikowano
19 minut temu, Dev napisał:

Zawór wysokiego ciśnienia masz w skraplaczu, tam nabijasz gaz

Jesteś pewien, że piszesz o identycznym układzie? Bo znajomy z podobnym Audi, które powinno być niby takie samo (choć 2 lata młodsze) ma tuż obok tego czujnika osobny zawór do nabijania, u mnie tego nie ma. W 3 warsztatach powiedzieli mi, że nabija się właśnie w miejscu tego czujnika i że jest to u mnie nietypowe...

Opublikowano
41 minut temu, Vendeur napisał:

Jesteś pewien, że piszesz o identycznym układzie? Bo znajomy z podobnym Audi, które powinno być niby takie samo (choć 2 lata młodsze) ma tuż obok tego czujnika osobny zawór do nabijania, u mnie tego nie ma. W 3 warsztatach powiedzieli mi, że nabija się właśnie w miejscu tego czujnika i że jest to u mnie nietypowe...

Poszukaj przy skraplaczu

Opublikowano

W seriwise od klimy szukali i nie znaleźli, dlatego kupowali przejściówkę specjalnie do mojego auta...

Opublikowano
42 minuty temu, Vendeur napisał:

W seriwise od klimy szukali i nie znaleźli, dlatego kupowali przejściówkę specjalnie do mojego auta...

Daj VIN auta

Opublikowano (edytowane)

WAUZZZ8DZTA281618

 

Znalazłem w tym wątku zdjęcie, na którym widać taki sam układ, tyle że na drugim przewodzie jest już zawór, którego u mnie brak: 

WWW.AUDI-TECH-TEAM.EU

Może u mnie coś było zmieniane? Może dałoby się wstawić zawór w to miejsce?

spacer.png

Edytowane przez Vendeur
Opublikowano

Udało mi się po długim czasie znaleźć adapter, który wygląda dokładnie tak, jak z moich zdjęć, nie wiem, czy rozwiązałby mój problem: 

E-SKLEP-LASER-SINEX.PL

Adapter niskiego ciśnienia z zaworkiem serwisowym Shredera

 

Opublikowano

20210613-111637.jpg

Opublikowano

Czyli w tym mniejscu powinien być zawór? U mnie nic takiego nie ma... W skraplaczu nie ma żadnego zaworu, są z niego tylko 2 wyjścia, dolne i na górze do czujnika 4-pinowego. Załączam zdjęcia poniżej.

Na innym forum znalazłem opinię "Sądzę, że ten presostat o którego pytasz jest zbędny. Występował on w starszych modelach Audi. W A4 do właściwej pracy potrzebny jest ten 4ro pinowy"

WWW.AUDI-TECH-TEAM.EU

U mnie są właśnie dwa, przy skraplaczu 4-pinowy i ten obok akumulatora 2-pinowy. Tylko po co by dawali dwa, gdyby jeden był zbędny...?

No i teraz pytanie, jak to ogarnąć? Czy przyszłościowo powinienem kupić jakąś inną chłodnicę, która miałaby zawór? Czy faktycznie czujnik na górze nie jest potrzebny i tam zamontować zawór? A może na tym przewodzie obok niego, skoro w nowszych rocznikach tam jest? 
Najprostszym rozwiązaniem wydaje się po prostu adapter w miejsce czujnika i wożenie go ze sobą...

IMG_20210613_124033.jpg

IMG_20210613_124042.jpg

IMG_20210613_124129.jpg

IMG_20210613_124146.jpg

Opublikowano

Aaaaaa.... U Ciebie już ktoś zmienił chłodnicę bo stara z zaworem padła, dlatego jest problem

Opublikowano

Znajomego B5 z 1998r 1,9TDI, tyle że 90KM też nie ma żadnego zaworu przy skraplaczu, za to na podszybiu ma dwa i nie ma w ogóle tego czujnika 2-pinowego, jakby faktycznie nie był potrzebny... Poniżej fotka.

Czyli co, najlepiej byłoby samemu zamontować 2 zawory, tak jak jest w nowszym, pozbywając się tego czujnika, ale z kolei trochę zabawy byłoby z tym i najprościej kupić po prostu adapter podłączany w miejsce czujnika?

IMG_20210613_144944.jpg

Opublikowano


Podobno moja instalacja może być nieco inna z uwagi na automat, który w tamtym okresie był niepopularny.

Czujniki, które znalazłem w internecie nie pasują, mają za mały gwint...

Czy gwint w czujniku 4-pinowym podłączonym do skraplacza jest taki sam, czy może być inny?

Opublikowano

Jedz do klimatyzatora który umie zrobić klimę jednym portem to żaden problem.

Opublikowano
W dniu 16.06.2021 o 15:15, karolas123321 napisał:

Jedz do klimatyzatora który umie zrobić klimę jednym portem to żaden problem.

Bezsensowny komentarz... Byłem w 4-5 punktach i jakoś nikt nie potrafił, bo nie mieli przejściówki.

Na przyszłość, gdyby ktoś potrzebował, to trzeba zakupić dokładnie ten adapter: 

WWW.MASTERMOT.COM

Adapter do klimatyzacji do samochodów AUDI. Gwint wewnętrzny 1/2” ACME x Gwint zewnętrzny

Najpewniej będzie pasował też ten 1/2" z tego zestawu, ale nie testowałem:

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...