Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 tdi bkd problem z temperaturą płynu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , mam problem z temperaturą płynu , wymieniłem 3 czujniki , wentylator załącza sie przy 94 stopniach i spada temperaturą do 92 to na postoju A podczas jazdy jak jade mając 2 tyś obrotów to temperatura rośnie do 96 stopni i nie spada , a gdy mam 3 tyś obrotow i wyżej to spada temperatura do 87 stopni . Co tu moze być nie tak ? Tak jak by na postoju albo z mniejszymi obrotami się przegrzewał 

Opublikowano (edytowane)

Termostat, pompa wody.

Zacznij od termostatu. Sprawdź czy na milion procent jest odpowiedni bo w 2.0tdi 8V jest inny a na upartego pasuje...IMG_20210614_131350.jpg

IMG_20210614_130751.jpg

Edytowane przez nadybek
Opublikowano
W dniu 14.06.2021 o 12:54, nadybek napisał:

Termostat, pompa wody.

Zacznij od termostatu. Sprawdź czy na milion procent jest odpowiedni bo w 2.0tdi 8V jest inny a na upartego pasuje...IMG_20210614_131350.jpg

IMG_20210614_130751.jpg

Właśnie patrzyłem na allegro na termostaty i jedn sie otwierają przy 105 stopniach jest cały z obudową i czujnikiem a drugi to wkład i otwiera sie przy 87 stopniach , mi dziś temperatura skoczyła do 100 stopni a wentylator chodził tylko jak by na pierwszym biegu po odpięciu kostki od czujnika temperatury dmuchał mocniej , ehh najpierw chyba zmienię termostat i dam znać czy coś się zmieniło 

 

Opublikowano

Termostat zmieniony na ten który ma się otwierać przy 87 stopniach dalej jest to samo , temperatura rośnie do 100 stopni wtedy załączają się wentylatory i zbija temperaturę na chwilę do 94 stopni.  Płyn chłodniczy zalałem nowy A w zbiorniczku taki nalot i jakiś brokat . Juz nie wiem co robić , czy to chłodniczka egr puszcza spaliny ? Proszę o pomoc 

20210622_202851.jpg

Opublikowano

Termostat dałeś ten z talerzykiem czy bez?

Co to za auto? 

Do Bkd powinien iść termostat bez takerzyka nr OE 03g121113. 

Do awx idzie ten z takerzykiem nr OE 044121113.

Przez chłodnice spalin raczej nie będzie wrzucać gazów do płynu ale go zjadać chyba że DPF/ kat jest całkowicie zapchany.

Płynu nie ubywa? Przypominam, że BKD posiada felerne pękające głowice.

Trafiło mi się kiedyś 2.0tdi z pękniętym wirnikiem pompy wody ale nie pamiętam czy przyjechało z jakimś objawem czy po prostu na rozrząd.

Opublikowano
W dniu 23.06.2021 o 13:43, nadybek napisał:

Termostat dałeś ten z talerzykiem czy bez?

Co to za auto? 

Do Bkd powinien iść termostat bez takerzyka nr OE 03g121113. 

Do awx idzie ten z takerzykiem nr OE 044121113.

Przez chłodnice spalin raczej nie będzie wrzucać gazów do płynu ale go zjadać chyba że DPF/ kat jest całkowicie zapchany.

Płynu nie ubywa? Przypominam, że BKD posiada felerne pękające głowice.

Trafiło mi się kiedyś 2.0tdi z pękniętym wirnikiem pompy wody ale nie pamiętam czy przyjechało z jakimś objawem czy po prostu na rozrząd.

Właśnie zacząłem się tym interesować od kiedy zaczęło mi ubywać płynu . Po zrobieniu 300 km z zakręconym korkiem płynu jest na min I gdy odkręcę korek po przejażdżce to nagle słychać jak uchodzi ciśnienie i poziom się podnosi i to dosyć sporo bo jak jest na samym dnie to nagle jest połowa jak odkręcę,. Gdy jeżdżę z poluzuwanym korkiem nic nie ubywa i właśnie w zbiorniczku jest ten ciemny osad jak by spaliny . A termostat założyłem ten beż talezyka 

Opublikowano

Ktoś tu jeszcze zagląda ? 

Opublikowano

Test na CO² zrobiony?

Węże są twarde?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...