moro99 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Cześc Panowie. Mam takie pytanko. Jak mozna w szybki i sprawny sposob sprawdzic ze sprzeglo sie slizga i czy "nadaje" sie do wymiany. U mnie sprzegielko strasznie wysoko lapie ale mam tak od poczatku (wrzesien 2007) wiec sie przyzwyczailem. Dzisiaj wracajac do domku zauwazylem ze jak dodalem gazu na 2jce to do 4tys ciagnie a powyzej takjakby odpuszczalo (nadal przyspiesza ale nie ma efektu wciskania w fotel tak bardzo) a z tego co kojaze to powinien tym mocniej wciskac w fotel im wieksze obroty ma na liczniku (do pewnych tam wartosci) Jak moge przetestowac to sprzeglo ? A moze te objawy sa juz "slizganiem" sie sprzegla ?
Norbi Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Rusz na jedynce, potem od razu wrzuć trójkę i pedał w podłogę. jeżeli się będzie ślizgało to napewno to zauważysz
moro99 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2009 mozesz rozwinac temat ? tzn co ma sie dziac ? Chce byc pewnien Norbi a bedziesz na spociku moze ? - moze bysmy sie przejechali zobaczysz co i jak ?
iwadrian Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Spróbuj ruszyć z miejsca na 4 lub 5 biegu jak puścisz do końca sprzęgło a silnik będzie dalej pracował przez kilka sekund to sprzęgiełko się ślizga.
ALBINEK Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Ja proponował bym zaciągnąć ręczny na maksa i próbować ruszyć z 2-ego biegu.Jak zgaśnie to ok,jak będzie chodził to sprzęgło się ślizga.Z tego co opisałeś to narzekasz że powyżej 4 tyś. nie wciska w fotel to tak ma być i to nie wina sprzęgła.Drugi sposób to rusz z miejsca i szybko 2,3 i gaz jak silnik będzie wkręcał się na obroty a autko nie ciągło do przodu to wina sprzęgła.
moro99 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Po testach jestem i tak Ruszanie z czworki - efekt zaby - 1 kicniecie i zdycha (znakiem tego nie slizga sie) Ruszanie z 1dynki to samo. a ja nadal mam wrazenie ze cos z sprzeglem jest :\ Bo to ze lapie baaaardzo wysoko to juz zdazylem wyczytac ze "ten typ tak ma" chociaz Sprzeglo kolegi Suli lapie "normalnie" od samego dolu ...
Norbi Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 że niby typ B5 tak ma?? u mnie na pewno nie łapie u samej góry...
moro99 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2009 No wlasnie w eSie Suliego tez nie lapie u gory a w innych postach wszyscy mowia ze lapie... Sam juz nie wiem co mam myslec :\
GRazny Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 może do końca nie dociska skoro łapie tak wysoko... ale to chyba odwrotnie
Ronin Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Zużyte sprzęgło to nie tylko zużyte okładziny, ale także zużyty docisk. Także są różne poziomy zużycia sprzęgła. Najlepiej sprawdzić sprzęgło poprzez jego mocniejsze obciążenie, czyli należy ruszyć z buksowaniem kół. Efekt powinien być dobrze czytelny także na 2 oraz na 3 biegu. Jeżeli obawiasz się o swój sprzęt, to zrób to na początku na 1 biegu i na piasku. Potem zwiększaj obciążenie np na suchym asfalcie. Inaczej mówiąc trochę ognia przy ruszaniu i słychać , piszczą opony po przełączaniu na dwójke czy nie. Na wyższych biegach silnik nie ma takiej dynamiki, więc nie można sprawdzić sprzęgło na biegu 4. Dużo masz przejechane na tym sprzegle?
moro99 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2009 co do tej mocy silnika dales mi do myslenia teraz Takich testow jak poradziles nie bede robil z 2 powodow. 1) jesli sprzeglo sie konczy nie chce go zarznac (brak srodkow na wymiane puki co) 2) mam nowki sztuki opony - troche szkoda Co do przejechanej odleglosci - sie ksiazka servisowa zgubila - i nie mam jak sprawdzic kiedy i czy wogule bylo wymieniane sprzeglo :\ Autko ma juz troche nalatane wiec jest szansa ze powoli nadchodzi moment na wymiane
Ronin Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Sprzęgła w modelach a4 nie są zbyt mocne. Poprzednio, z audi miałem 80'ke i tam przebiegi były stosunkowo duże około 250 000, ale nie było kłopotów z dociskiem sprzęgła - okładziny zużyły się przy przebiegu około 200 000 i zostały wymienione. Sprawdzenia opisane powyżej na porządku dziennym i bez kłopotu - hihihi taka fantazja, zresztą nie ma co oszczędzać jak samochód używany do roboty. Na forum polecają sprzęgło LUK'a. Pozdrowienia
moro99 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Na forum polecają sprzęgło LUK'a. Pozdrowienia Tez tak czytam ze LUK jest ok Szczerze to na SACHS'a mnie nie stac na chwilke obecna [br]Dopisany: 14 Kwiecień 2009, 15:49_________________________________________________za rada Norbiego Umowilem sie do mechaniora na odpowietrzanie sprzegla - jako ze tyle moglismy na spocie wymyslec . Umowiony jestem na Wtorek wiec dam znac czy cos pomoglo
iwadrian Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Jak sprzęgło łapie bardzo wysoko to prawdopodobnie tarcza już cieniutka. Odpowietrzanie w tym wypadku nic nie da, jak układ jest zapowietrzony to sprzęgło od podłogi bierze i ciężko bieg wbić bo niedistatecznie wysprzęgla.
ba-89-a4quattro Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 witam . ja mam takie objawy . ruszam 1 i jak dam buta to obroty podskakuja o 1-1.5 obr a predkosciomierz jest na tej samej predkosci spuszcze gaz i znowu dodam niej to sie zebierze . jak dam 2 bieg to to samo 3 tez na 4 już nie ma tego moze troche . Czy moze to być sprzegło?????
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się