Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prędkość maksymalna tiptronic


Ronisol

Rekomendowane odpowiedzi

Mam luzne pytanie z czystej ciekawości do użytkowników 3.0 asn quattro w tipie, jaką prędkość maksymalną udało wam się osiągnąć tym samochodem ''oczywiście na niemieckiej autostradzie''? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

210 km/h i jeszcze by poszedł, pytanie po co. Jazda tym autem powyżej 160 już jest niekomfortowa ze względu na hałas. Poza tym nie wiem jak inni, ale ja zwracam uwagę na indeks prędkości opony, a mam do 190 więc staram się nie przekraczać tej prędkości. 

W asn fajne jest to że  jest to muł straszny ale jak jedziesz autostradą 160 to wciąż masz zapas mocy żeby depnąć i wyprzedzać wspaniałe nowe diesle 1.6 którym już "kończy się silnik" i więcej niż 160 to dla nich zabójstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

210 km/h na 3.0 to trochę mało. Najwidoczniej silnik już wyeksploatowany i stracił moc. Powinien przynajmniej 235 km/h dać radę.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Muskel1 napisał:

210 km/h na 3.0 to trochę mało. Najwidoczniej silnik już wyeksploatowany i stracił moc. Powinien przynajmniej 235 km/h dać radę.

Tak jak napisałem. Jechałem 210km/h i jeszcze się rozpędzał tylko odpuściłem bo po co szybciej i komfort też smutny, a raczej jego brak. 

Edytowane przez garfield110
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASNy nie są samochodami rajdowymi i rzadko który osiąga prędkości max.    wpisaną w danych technicznych. Nawet jakbyś go dłużej potrzymał w podłodze nie osiągnąłbyś tej prędkości jaką ma wpisaną. Pamiętając o tym, że siła oporu powietrza jest proporcjonalna do kwadratu prędkości ciała, musiałbyś mieć spory zapas pod nogą żeby wydusić z auta te 25 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, garfield110 napisał:

 

W asn fajne jest to że  jest to muł straszny ale jak jedziesz autostradą 160 to wciąż masz zapas mocy żeby depnąć i wyprzedzać wspaniałe nowe diesle 1.6 którym już "kończy się silnik" i więcej niż 160 to dla nich zabójstwo.

Nie porównuj się do 1.6 TDI. Celuj w podobnie silne silniki. 3.0 TDI w B7 odjedzie Cię i będziesz chmurkę czarnego dymu wąchał:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Muskel1 napisał:

Nie porównuj się do 1.6 TDI. Celuj w podobnie silne silniki. 3.0 TDI w B7 odjedzie Cię i będziesz chmurkę czarnego dymu wąchał:decayed:

No Ameryki to nie odkryłeś. Może zbyt duży skrót myślowy zastosowałem i jest to niezrozumiałe. 

Dziś większość nowych aut z racji downsizingu mają silniki 1.4, 1.6 tfsi, tdi, hybrydy (mówię tu o autach dla powszechnych zjadaczy chleba, gdyż jak każdy wie Ci co kupują nowe A8, A6, Porsche, lexusy etc. mają silniki 3.0+ i w d*pie brak mocy, ekologię etc). Tak więc gdy jedziesz sobie autostradą swoim audi z asn 160km/h to spotkanie z nowym golfem 1.6tdi jest krótkie gdyż jego silnik dochodzi do skrajnych parametrów, a asn wciąż ma zapas mocy i chce jechać bez problemu. 

Oczywiście ściganie się "spod świateł" z takim 1.6tdi, 2.0 tfsi etc. jest skazane na porażkę gdyż jak mówiłem asn to muł. 

Spotkanie z 3.0 tdi czy nawet 3.2tfsi jest również skazane na porażkę czy to pod światłami, czy to na autostradzie.

Reasumując fajnie jest mieć nowego golfa, skodę bo są nowe, mają fajne światła, systemy multimedialne etc, jednak jakość wykonania oraz gama silnikowa jest do kosza.

Tyle w temacie. Więcej nie zaśmiecam tego wątku bo pytanie było inne, a doszliśmy do dywagacji o porównywaniu silników i aut.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak się zastanawiałem czy 230 km/h według gpsu a 240 km/h licznikowe to normalna sprawa dla tego auta, miałem możliwość przyciśnięcia na maxa nim jadąc do Belgii i mimo pedału w podłodzę 230 km/h to był jego max, więc widzę, że raczej jest to normalne w asnie i nie poleci więcej niz 230 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.06.2021 o 12:57, Ronisol napisał:

Właśnie tak się zastanawiałem czy 230 km/h według gpsu a 240 km/h licznikowe to normalna sprawa dla tego auta, miałem możliwość przyciśnięcia na maxa nim jadąc do Belgii i mimo pedału w podłodzę 230 km/h to był jego max, więc widzę, że raczej jest to normalne w asnie i nie poleci więcej niz 230 :D

Musiałby się wypowiedzieć jeszcze ktoś inny, ale w moim przypadku jest tak samo. Licznik zawyża prędkość powyżej 100km średnio o 10km/h. Jednak możesz sobie zrobić test wskaźników. Podczas testu wskazówki komputer ustawia dokładnie na 100km/h. Jeżeli coś jest nie tak to wskaźnik nie pokazuje dokładnie 100km tylko inną wartość. W moim przypadku lekko ponad 100 i to może być przyczyną. Jednak nie chce mi się tego rozbierać żeby wykalibrować prędkosciomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, garfield110 napisał:

Musiałby się wypowiedzieć jeszcze ktoś inny, ale w moim przypadku jest tak samo. Licznik zawyża prędkość powyżej 100km średnio o 10km/h. Jednak możesz sobie zrobić test wskaźników. Podczas testu wskazówki komputer ustawia dokładnie na 100km/h. Jeżeli coś jest nie tak to wskaźnik nie pokazuje dokładnie 100km tylko inną wartość. W moim przypadku lekko ponad 100 i to może być przyczyną. Jednak nie chce mi się tego rozbierać żeby wykalibrować prędkosciomierz.

Prędkościomierz musi zawyżać prędkość. Jest to uregulowane ustawowo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się rozkulac do 266 więcej nie chciał jechać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, poterr23 napisał:

3.0 272km 600nm 

20200928_015802.jpg

Chłopie gdzie Ty to wrzuciłeś? Tu jest temat o B6 3.0 FSI ASN a nie B9 3.0 TDI :facepalm:

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle :decayed: Na kołach 18 (seryjnie miała 17) więc lekkie przekłamanie licznika w dół o jakieś 4km/h. Tak czy inaczej gdzieś czytałem że tiptronic ma założone "chomąto" na 240km/h i więcej nie pojedzie. Tutaj na forum był ktoś kto to jakoś zdejmował i wrzucał filmik jadąc 260 wzwyż.

 

Edit: Pardon za wielkość postu, nie wiem jak zmniejszyć vid.

Edytowane przez Gadryl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.07.2021 o 19:23, Muskel1 napisał:

Chłopie gdzie Ty to wrzuciłeś? Tu jest temat o B6 3.0 FSI ASN a nie B9 3.0 TDI :facepalm:

:grin: Mnie też to rozbawiło :D

Małe sprostowanie dla Ciebie -  ASN to nie FSI, to zwykły MPI na wtrysku pośrednim. FSI już był rozwiercony 3.2 V6 w A6 C6 i A4 B7 ;)

Edytowane przez pawlo_SL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pawlo_SL napisał:

Małe sprostowanie dla Ciebie -  ASN to nie FSI, to zwykły MPI na wtrysku pośrednim. FSI już był rozwiercony 3.2 V6 w A6 C6 i A4 B7 ;)

O tak, zapędziłem się:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...