Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Późno nabiera mocy - 1,9TDI PD AVF. Prośba o analizę logów


cnk531
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez kubabkb,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wracam ze swoim tematem późno wstające turbiny. 
 

Po 1 czy ktoś mógłby tutaj wrzucić prawidłowy wykres logow dynamicznych grupy 011? Mam wrażenie ze każdy mechanik robi ze mnie wariata i ze niepotrzebnie się czepiam swojego auta. 
 

W ostatnim czasie zostało zrobione lub sprawdzone. 
1. wymiana walka rozrządu +szklanki i uszczelniacze. 
2. nowy n75

3. nowe węże podcisnienia. 
4. wyczyszczony egr i uruchomiony na nowo(wcześniej już zdążyłem go zasklepić ale pojawiło się przeładowanie turbo wiec został przywrócony)

5. Sprawdzony kolektor dolotowy jest czysty

6. sprawdzony ogólnie dolot i jest szczelny. 
7. regulowana gruszka turbo, 

8. podmieniony map sensor brak efektu 

9, podmieniony przepływomierz brak zmian

10. Sprawdzałem czy „ruchomość” sztangi gruszki i przy podpinaniu wezyka podcisnienia widać ze gruszka wciąga sztangę i raczej tutaj jest Ok. Mówię raczej bo nie jestem pewien co do tego jak szybko powinnno to się dziać i jaki zakres. 

wrzucam najświeższe logi. Może ktoś coś wywnioskuje. 
 

pytanie. 
1.czy ewentualnie zapchany katalizator może mieć wpływ na turbo i ogólne zamulenie auta na zimnym silniku? 
2. mechanik zauważył na turbo zeszlifowane numery wiec pojawia się pytanie, może złe turbo założone? Moze od awx? Sory za te dewagacje ale już mam dość tego auta. 
3. chyba jest na logach widoczne dziwne występowanie n75 bo w pewnym momencie spada ciśnienie doładowania, z czego to może wynikać? 

ad

 

IMG_0223.png

IMG_0224.png

 
ad

IMG_0231.png

IMG_0229.png

IMG_0228.png

IMG_0227.png

IMG_0230.png

IMG_0232.png

IMG_0225.png

IMG_0226.png

ad

IMG_0222.jpeg

Edytowane przez cnk531
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pytanie numer 1 moge Ci odpowiedziec tak zapchany kat  moze powodowac takie objawy, ja swoj wywalilem i wstawilem DownPipe  i moje auto lepiej sie zbiera, ale mam ten sam problem co Ty zer na zimnym do 2 tys obrotow jest mul straszny a dodam ze wymienilem te same rzeeczy  w aucie ktore Ty wymieniales. Niby problemem jest regenerowana turbosprezarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No już tez powoli do tego wniosku dochodzę. Jeszcze może mógłbym sprawdzić samą gruszkę turbo. 
 

Katalizator odkręciłem i próbowałem jak reaguje auto na pedał gazu i nie zauważyłem poprawy wiec przedmuchałem i założyłem spowrotem. 
 

Czyli rozumiem ze u siebie nadal z tym jeździsz i nie robiłeś turbo? 
 

Ja chciałbym zrobić mapę i teraz nie wiem czy jest sens wjeżdżać na hamownie z taką kondycją auta? Niby nie jest pewne ze turbo źle zregenerowane a może przy strojeniu tuner to potwierdzi. 
 

Chociaż trochę droga diagnostyka z drugiej strony… 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupić wakuometr i pomierzyć podciśnienia, przy okazji można wakuometrem ustawić turbo. 

Cokolwiek regulowałeś zderzak turbiny ? To on jest odpowiedzialny za dół obrotów, czyli jej wstawanie. U Ciebie turbo bardzo długo osiąga ciśnienie zadane jakieś 6-8 sekund. 

 

Tu są moje logi ze zdrowego, sprawnego AVF'a do porównania: 

https://vaglogs.com/log/003-011-Not-Running-cfa5b875-052d-4252-aa5d-b7afcc88bc7e

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ruszałem zderzaka turbiny. Regulowałem jedynie długość sztangi. 
Jak wygląda regulacja tego zderzaka? Można to robić nie demontując turbo? Aby osiągnąć szybsze wstawanie turbo z dołu powinienem wkręcić zderzak czy wykręcić? 
 

mam wakuometr tylko nie wiem jak za jego pomocą regulować turbo, niestety. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można użyć dużej strzykawki czy pompki podciśnienia i dołożyć wakuometr, wtedy według serwisówki:

 

Wartość wymagana przy 50 … 100 mbar: zespół dźwigni musi zacząć poruszać się 

 

Wartość wymagana przy 550 … 620 mbar: zespół dźwigni musi znajdować się w położeniu krańcowym.

 

czyli przy podciśnieniu 0.6 bar ramię turbo ma się już opierać o zderzak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie
W dniu 20.06.2023 o 11:04, cnk531 napisał(a):

No już tez powoli do tego wniosku dochodzę. Jeszcze może mógłbym sprawdzić samą gruszkę turbo. 
 

Katalizator odkręciłem i próbowałem jak reaguje auto na pedał gazu i nie zauważyłem poprawy wiec przedmuchałem i założyłem spowrotem. 
 

Czyli rozumiem ze u siebie nadal z tym jeździsz i nie robiłeś turbo? 
 

Ja chciałbym zrobić mapę i teraz nie wiem czy jest sens wjeżdżać na hamownie z taką kondycją auta? Niby nie jest pewne ze turbo źle zregenerowane a może przy strojeniu tuner to potwierdzi. 
 

Chociaż trochę droga diagnostyka z drugiej strony… 

 

nic z tym nie robilem bo jak bylem u speca od turbo powiedzial mi ze ciezko wyregulowac regenerowana turbine i on sie tego nie podejmie, a po drugie taki jest urok regenerowanych turbin ze pozno wstaja i nic z tym nie zrobie.

ja mam mape w aucie od 2015 na 160 KM - moze przydaloby sie zrobic korekte softu jak turbo wymienialem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

 

Myślę że można zamknąć ten temat. Generalnie problemu nie rozwiązałem ale wszystko wskazuje na to ze późno wstające turbo jest spowodowane regeneracją turbo. 
zrobilem mapę na 163km/370nm. Auto nadal nie specjalnie wstaje od dołu ale później jedzie fajnie i mozna go kręcić do wysokich obrotów bo aż sam się prosi. 
 

dzięki panowie za wsparcie. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...