Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny dżwięk 2.0ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim, od niedawna jestem posiadaczem audi a4 b6 z silnikiem 2.0 alt, samochód zakupiłem około miesiąc temu, pojeździłem trochę i postanowiłem wymienić olej wraz z płukanka silnika.

Po wlaniu płukanki do silnika się zaczęło, auto zaczęło wydawać dziwny dźwięk jakby łańcuch uderzał o pokrywę. Oddałem auto do mechanika, wyczyścił smok, po czym stwierdził że napinacz wraz z łańcuchem oraz wariator. Audikowi już od początku po zakupie falowały obroty na zimnym przez kilka sekund. Czytając różne opinie na forum mam poprostu mętlik w głowie. Poniżej podam linki do filmików jak auto pracuje.

 

 

Co Wy uważacie? 

Mechanik krzyknął 700 z groszem za wariator i 1200 zestaw łańcucha z napinaczem i uszczelka pokrywy swaga

 

Opublikowano

Rób Pan - co tu więcej można dodać ? Niestety Ci się wszystko skumulowało.. Ale po naprawie powinno być okej. Dość dziwne ,że po płukance tak się stało. Powiedz mi trochę o historii auta - było serwisowane regularnie? Olej ile miał najechane? . Historia pojazdu jest jasna, czy coś jest nie tak? W takich sytuacjach płukanka mogła narobić szkód, gdy w silniku były takie ogromne pokłady syfu. Sprawdź kierownicę powietrza też - ona miała jakiś wpływ na falowanie obrotów jak mnie pamięć nie myli. Niestety trafiłeś na jakiś felerny egzemplarz lub też źle serwisowany. Auta z przebiegiem 300-350k km w tym silniku mają prawo wołać o wariator oraz łańcuch rozrządu wraz z napinaczem. Gdy olej wymieniany rzadko, albo wcale to wiadomo - szybciej. Słaby olej, olewanie serwisu i mamy gotowe problemy.  Cenowo jest okej - tylko napinacz/łańcuch koniecznie ASO. Uszczelka pod pokrywę SWAG? Czy zestaw napinacz/łańcuch?. Napinacz to 800 zł ASO. Łańcuch jakies 300-400 w ASO. Bierz części akurat do tego z ASO i nie zakładaj SWAGA - będziesz mieć święty spokój, bo też ceny nie są jakieś niesamowicie duże. Uszczelka pokrywy też ASO/Elring/Reinz. To tyle. Pozdrawiam

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 28.06.2021 o 11:54, Anelson napisał:

Rób Pan - co tu więcej można dodać ? Niestety Ci się wszystko skumulowało.. Ale po naprawie powinno być okej. Dość dziwne ,że po płukance tak się stało. Powiedz mi trochę o historii auta - było serwisowane regularnie? Olej ile miał najechane? . Historia pojazdu jest jasna, czy coś jest nie tak? W takich sytuacjach płukanka mogła narobić szkód, gdy w silniku były takie ogromne pokłady syfu. Sprawdź kierownicę powietrza też - ona miała jakiś wpływ na falowanie obrotów jak mnie pamięć nie myli. Niestety trafiłeś na jakiś felerny egzemplarz lub też źle serwisowany. Auta z przebiegiem 300-350k km w tym silniku mają prawo wołać o wariator oraz łańcuch rozrządu wraz z napinaczem. Gdy olej wymieniany rzadko, albo wcale to wiadomo - szybciej. Słaby olej, olewanie serwisu i mamy gotowe problemy.  Cenowo jest okej - tylko napinacz/łańcuch koniecznie ASO. Uszczelka pod pokrywę SWAG? Czy zestaw napinacz/łańcuch?. Napinacz to 800 zł ASO. Łańcuch jakies 300-400 w ASO. Bierz części akurat do tego z ASO i nie zakładaj SWAGA - będziesz mieć święty spokój, bo też ceny nie są jakieś niesamowicie duże. Uszczelka pokrywy też ASO/Elring/Reinz. To tyle. Pozdrawiam

Dzięki bardzo za odpowiedź.

Auto w Polsce było serwisowane na bieżąco, poprzedni właściciel miał na wszystko fakturki, olej wymieniał co 12kk na 10w40 castrola.

Historia pojazdu w Polsce jest jasna, w 3 lata przejechał 50 tysięcy, nie wiadomo jak z przebiegiem po sprowadzeniu z niemiec.

Kierownica powietrza jest w pełni sprawna, nie ma niepokojących objaw, jedyne co to mam wątpliwości co do przebiegu auta, nie zdziwilbym się gdyby był kręcony przed przyjazdem z Niemiec, wizualnie auto bardzo dobrze wygląda, skóry też są w bardzo dobrej kondycji ale ciężko po tym stwierdzić przebieg autka

Dodatkowo o czym nie pisałem, mechanik stwierdził mocne zużycie regulatora faz rozrządu i wysłał do regeneracji do firmy mehenker 

 

 

Opublikowano
11 godzin temu, Rejmidi napisał:

Dzięki bardzo za odpowiedź.

Auto w Polsce było serwisowane na bieżąco, poprzedni właściciel miał na wszystko fakturki, olej wymieniał co 12kk na 10w40 castrola.

Historia pojazdu w Polsce jest jasna, w 3 lata przejechał 50 tysięcy, nie wiadomo jak z przebiegiem po sprowadzeniu z niemiec.

Kierownica powietrza jest w pełni sprawna, nie ma niepokojących objaw, jedyne co to mam wątpliwości co do przebiegu auta, nie zdziwilbym się gdyby był kręcony przed przyjazdem z Niemiec, wizualnie auto bardzo dobrze wygląda, skóry też są w bardzo dobrej kondycji ale ciężko po tym stwierdzić przebieg autka

Dodatkowo o czym nie pisałem, mechanik stwierdził mocne zużycie regulatora faz rozrządu i wysłał do regeneracji do firmy mehenker 

 

 

Właśnie ze względów wariatora, łańcucha i napinacza - 10w40 to średnio odpowiedni olej :) . Myślę że auto już trochę najechało plus olej 10w40 w zimie dawał trochę tym podzespołom w d*pę i mamy taką sytuację. A jak ze spalaniem oleju? 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Anelson napisał:

Właśnie ze względów wariatora, łańcucha i napinacza - 10w40 to średnio odpowiedni olej :) . Myślę że auto już trochę najechało plus olej 10w40 w zimie dawał trochę tym podzespołom w d*pę i mamy taką sytuację. A jak ze spalaniem oleju? 

Spalanie oleju to jakoś 0.5l na 1000km także myślę jak na ten silnik tragedi nie ma

A co do oleju to czytałem że niby producent rekomenduje 5w30 jak i 10w40 

 

 

Edytowane przez Rejmidi
Opublikowano
8 godzin temu, Rejmidi napisał:

Spalanie oleju to jakoś 0.5l na 1000km także myślę jak na ten silnik tragedi nie ma

A co do oleju to czytałem że niby producent rekomenduje 5w30 jak i 10w40 

 

 

Producent dopuszcza 10w40 ale nie rekomenduje. Półsyntetyczny olej w silniku z wariatorem i łańcuchem spinającym wałki oraz zaworem wysokiego ciśnienia to nie jest najlepszy wybór na dłuższą metę. Oczywiście wszystko będzie działało. Ale komentujemy tu żywotność podzespołów które procentowo na pewno szybciej się zużyją. I po prostu faktem jest, że te podzespoły będą działać krócej na półsyntetycznym oleju względem syntetycznego - choćby spowodowane jest to nawet szybkością spływania oleju w zimie, czy ogólnie jakością samego oleju. 10w40 to doraźne rozwiązanie problemów z nadmiernym spalaniem oleju, bo jest nieco gęstszy niż 5w40.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...