Skocz do zawartości
IGNOROWANY

SWAP Hamulce 320 stukanie na dziurach, pojedyńcze klęknięcie przy każdym hamowaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie wszystkich,

przeszukałem cały A4 club.pl i wychodzi na to, że na tyle podobnych usterek nie było omawiano. Chyba że źle szukałem. Liczę na Waszą pomóc i doświadczenie przy tych heblach. Opiszę całą historię:

Przy wymianie przednich amorów i wahaczy wpadł komplet hamulcy 320 przód i za tydzień 288 tył (wcześniej miałem 312/255 - zero problemów, wnet żałuję SWAPu). No i teraz problem, nie miałem wcześniej doczynienia z takimi zaciskami.

Komplet używany, w miarę odnowiony do jeżdżenia. Skąpy dwa razy robi, czeka na mnie ponowna rozbiórka hamulcy.

Przód:

- tarcze Ori nawiercane - 28.8mm

- klocki nieznane bardzo grube.

Tył:

- tarcze febi - 11.5mm

- klocki febi - średnio zużyte

Najpierw zrobiłem przód, od razu nie było fajnie - nie hamowały kopletnie, trzeba było dotrzeć . Po dotarciu zauważyłem, że przy każdym hamowaniu, ostrym czy lekkim występuje pojedyńcze klęknięcie. Najpierw pomyślałem, że nie dokręcilem wózek. Wszystko przejrzałem jeszcze raz - wygląda ok. Hamulce już hamują (wypad za granicę 2300km) ale niesamowicie stukają na "kocich łbach" i innych nierównościach no i dalej pukają przy hamowaniu. 

Podejrzewam, że klocki mają mieć klej dla przyklejenia do zacisków. Miały trzy blaszki. Luzów na jarzmie raczej niema duzych, klocki płynnie się szlizgaly przy zakładaniu. Tarcze nie biją.

Przy okazji tył:

Bije tarcza prawa. Występuje pulsacyjne hamowanie. Poza tym OK.

Rozważam zakup tarcz nawiercanych mikoda. Może ktoś coś powie na ten temat.

Proszę o pomoc oraz jakieś sugestie. Planuję za parę dni to poprawić

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez OlekS
Literówka
Opublikowano

Dodaję parę zdjęć dla uproszczenia wyszukiwania usterek

20210609_121632.jpg

20210609_121639.jpg

20210616_153544.jpg

Opublikowano

Wszyscy są na wakacjach?)

Ktoś coś?) Może w złym miejscu założyłem temat.

@Dev, widzę na innych wątkach, że jesteś aktywny i ogarnięty w hamulcach. Sorry, że tak na chama się zwracam. Może powiesz 2 słowa. 

Opublikowano

Ale to zakładałeś używane tarcze i klocki ?

Opublikowano
2 godziny temu, kamil-vag napisał:

Ale to zakładałeś używane tarcze i klocki ?

Na to wychodzi.

Opublikowano

@kamil-vagtak. Zamiast kupna nowych klocków i tarcz dla zestawu 312/255 kupiłem komplet hamulcy większych z w miarę nie zniszczonymi (tak mi się wydawało) tarczami i klockami. Postanowiłem, że dotre je, i za jakiś rok, dwa zainwestuję w nowe.

I tak tylnie tarcze do wymiany mam już teraz, bo krzywe. Bardziej mnie irytuje to stukanie przodu

 

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, OlekS napisał:

@kamil-vagtak. Zamiast kupna nowych klocków i tarcz dla zestawu 312/255 kupiłem komplet hamulcy większych z w miarę nie zniszczonymi (tak mi się wydawało) tarczami i klockami. Postanowiłem, że dotre je, i za jakiś rok, dwa zainwestuję w nowe.

I tak tylnie tarcze do wymiany mam już teraz, bo krzywe. Bardziej mnie irytuje to stukanie przodu

 

 

 

 

 

Jarzma w miejscu styku ze zwrotnicą masz tak samo pomalowane w przednich jak w tylnych? Jak tak to tu może być problem, tam nie powinno być malowane i po czasie może zrobić się luźno.

Edytowane przez pelonek1
Opublikowano

@pelonek1nic z tego. Wszystkie miejsca styku, gwinty, prowadnice klocków były oklejone przed malowaniem. Tylnie jarzma też w miejscu styku ze zwrotnicą nie są pomalowane. Tu trochę widać

20210605_130057.jpg

 

 

Opublikowano
6 minut temu, pelonek1 napisał:

Jarzma w miejscu styku ze zwrotnicą masz tak samo pomalowane w przednich jak w tylnych? Jak tak to tu może być problem, tam nie powinno być malowane i po czasie może zrobić się luźno.

Na zdjęciu z tylnymi zaciskami miejsce styku jest z tyłu. Tam nie jest pomalowane.

Opublikowano

A sprawdzałeś czy się nic nie rozkręciło, poluzowało?

Opublikowano

@pelonek1 tak, wszystko sprawdzałem za jednym zamachem, te dwie duże śruby od przednich jarzm dowalone 190NM. Tylne k**ewskie śruby jarzm pod imbus też dokręcilem aż skrzypiały. 

W zaciskach 312 zewnętrzne klocki nie mają blaszek, tylko kleją się do zacisku na taką podkładkę klejącą.

W zaciskach 320 obydwa klocki mają po 3 blaszki, od strony tłoka większe blaszki, a od strony zacisku mniejsze. Zewnętrzny klocek w jednej z blaszek posiada otworek płaski, w który wchodzi blacha-sprezyna, w moim przypadku czarna.

Mnie się wydaje, że tam coś się dzieje

Opublikowano

Oczywiście jadąc po złej drodze wystarczy przytrzymać hamulec i jest cisza

Opublikowano

A same jarzma nie są już zbytnio spiłowane i nie masz zbytniego luzu na klocku ?

Gdzieś kiedyś Dev pisał, że łatwo tą sprężynę źle założyć...

Ja mam taki specjalny smar od brembo – można nim właśnie smarować zewnętrzną część klocków...

IMG_20210625_185608.jpg

Swoją drogą, ja wychodzę z zasady, że używane tarcze to jeszcze, ale dałbym do tego nowe klocki...te stare spiłowane na równo ? Może i durne te pytania, ale trzeba wiedzieć co tam już poczyniłeś hehe

I jeszcze takie pytanie czy oby na pewno dobry klocek założony ?

Opublikowano

@kamil-vagklocki wyglądały prawie jak nowe, mają ponad 10mm grubości bez blachy. Dla tego dałem je bez zastanowienia. Co do typu klocków - takie dostałem razem z zaciskami i prawdopodobnie odpowiednie. Sprawdzałem oznaczenie - nie było tam producenta, była jakaś norma, po wbiciu w google wyskoczyły zamienniki Brembo dla a4 B7 i seat exeo, system 1LA. Więc chyba są odpowiednie.

Jeśli chodzi o luzy na jarzmie to są takie same jak miałem w hamulcach 312, czyli nie za ciasno i nie za luźno. Przed malowaniem tylko lekko odświeżylem papierem powierzchnie styków z klockami.

Wszystkie prowadnice i miejsca styków potraktowałem delikatnie smarem do hamulców od ATE.

Jeszcze pytanie odnośnie tylnich tarcz. Czy stosował ktoś tarcze nawiercane MIKODA, Rotinger, bozarto. Bez sensu już przetaczać te co mam. Choć nigdy wcześniej nie miałem bicia tarcz w a4 b6. Aż się zdziwiłem, po montażu zestawu na tył

Opublikowano

Znalazłem fotę przed odnowieniem.

Widać klocki, nawet posiadają ukosowanie niestarte

image000004.jpg

 

 

 

 

 

Opublikowano

Klocki muszą się ułożyć i dotrzeć w zaciskach. Miałem podobnie po ok2000 km przeszło.

Ile razy odpowietrzałeś ?

Opublikowano

@dekiel 13 przejechałem już ok. 2500km. Tarcze aż błyszczą po całej szerokości, hamulce są dobre.

Odpowietrzalem w sumie dwa razy. Pierwszy raz jak przód robiłem i drugi raz przy wymianie tylnich zacisków. Chyba z 1.5l płynu przepompowalem przez układ, pedał zachowuje się jak należy. 

Na razie nie mam czasu za to się zabrać, trzeba rozebrać i dokładnie wszystko przejrzeć. Przy składaniu nie miałem żadnych wątpliwości, wydawało się, że nie ma tam żadnej filozofii, a jednak...

 

Opublikowano

Ja odpowietrzałem 3 razy  i wreszcie zaczeły hamować jak należy. Klikanie przednich ustało a objaw był podobny. Tarcze Zimmmmermannnn Sport klocki Ferrodo Premier.

Opublikowano

@dekiel 13 dzięki za podpowiedzi, ale jakoś na logikę, co ma odpowietrzanie do klikanie hamulcy?

Bierze mi każde koło, pedał zachowuje się jak przed SWAPem, czyli na zgaszonym samochodzie twardy i prawie się nie dusi w dół, przy odpalonym robi się miękki i schodzi trochę niżej, przy 1/4 skoku pedału już hamuje jak należy.

Może mi się uda w przyszłym tygodniu wybrać się do znajomego na podnośnik, zdejmę zaciski i obadam ślady może jakieś się pojawiły od uderzeń i kliknięć

 

Opublikowano

Z Klikaniem zacisków nie ma nicc wspólnego , chciałem wiedzieć ile razy odpowietrzałeś i czy działaja jak należy. Inni odpowietrzali po sapie i 5 razy.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...