xitnos Opublikowano 29 Czerwca 2021 Opublikowano 29 Czerwca 2021 Audi a4 b7 2.0 tdi 16v Brd Witam gdy przeciągnę auto powyżej 3 tyś obrotów auto dostaje jakby czkawki, jakby brakowało paliwa ale jedzie dalej gdy wbije następny bieg to wyczuwalne są mocne drgania (telepie budą tak że odnoszę wrażenie jakby miała zaraz się rozpaść) im wyższe obroty tym drgania są mniejsze. Pomaga redukcja biegu i przeciągnięcie auta znowu na wyższe obroty i zaczyna jechać normalnie. Egr zaślepiony i wyłączony programowo dpf również brak.
nadybek Opublikowano 30 Czerwca 2021 Opublikowano 30 Czerwca 2021 Na jałowym pracuje równo? Jak pracuje równo to przegazuj 10s tak do 3000obrotow i sprawdz jak po tym chodzi.
xitnos Opublikowano 30 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2021 (edytowane) Na jałowych pracuje równo przegazuje i dam znać. Edytowane 30 Czerwca 2021 przez xitnos
xitnos Opublikowano 30 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2021 Po przegazowaniu również wszystko Ok
nadybek Opublikowano 30 Czerwca 2021 Opublikowano 30 Czerwca 2021 Bez diagnostyki sie nie obejdzie komputer zgłasza jakiekolwiek błędy po wycięciu dpfa? Np po odłączeniu przepływki
xitnos Opublikowano 30 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2021 Dpf usuwał poprzedni właściciel. Po podpięciu się kompem brak błędów :/. Logi które próbowałem robić i analizować wyglądały w porządku przynajmniej tak mi się wydaje…
nadybek Opublikowano 1 Lipca 2021 Opublikowano 1 Lipca 2021 Jak masz możliwość podłączenia kompa to uruchom silnik z odłączonym przepływomierzem i zobacz czy sterownik zapisał błąd. Chodzi o to, że w przypadku tak częstej i długo trwającej usterki komputer powinien zapisać błąd np wypadającego zapłonu, przerwy/zwarcia w zasilaniu PD itp. Nie wiem czy w brd klapa gasząca działa tylko podczas gaszenia czy jak w 2.0 8v podczas jazdy również ale możesz spróbować ją odłączyć na zgaszonym silniku i tak chwile pojeździć.
xitnos Opublikowano 1 Lipca 2021 Autor Opublikowano 1 Lipca 2021 Po odpięciu przepływki i klapy pojawiają się stosowne błędy jednak podczas jazdy problem dalej występuje
Tomnik Opublikowano 1 Lipca 2021 Opublikowano 1 Lipca 2021 (edytowane) Aby podjąć próbę diagnozy, potrzebne są dane odpowiednich grup logowane w czasie wystąpienia (log pokazujący prawidłową pracę i przejście w problem) opisywanych objawów - to oczywiste. Na początek oczywiście 13, 23, 18. Jedź i loguj. Tu najwyraźniej mamy do czynienia z problemem tkwiącym w układzie zasilania paliwem. Edytowane 1 Lipca 2021 przez Tomnik
Bambr97 Opublikowano 2 Lipca 2021 Opublikowano 2 Lipca 2021 Podobnie miałem gdy pompa w baku była zasyfiona 1
nadybek Opublikowano 3 Lipca 2021 Opublikowano 3 Lipca 2021 W dniu 2.07.2021 o 10:29, Bambr97 napisał: Podobnie miałem gdy pompa w baku była zasyfiona Przypomniałeś mi że jechałem kiedyś passerati z takimi samymi objawami. Po tygodniu padła pompa w baku. Więc Bambr ma zapewne rację. Wyjdzie w BIPach podczas nieprawidłowej pracy.
xitnos Opublikowano 4 Lipca 2021 Autor Opublikowano 4 Lipca 2021 Grupa 13 wzorowo w 18 na wszystkich wtryskach od 21 do 23 ms w 23 cały czas 0.0. A może to dwumas kończy swój żywot?
nadybek Opublikowano 5 Lipca 2021 Opublikowano 5 Lipca 2021 Bipy porównane podczas telepania i prawidłowej pracy?
xitnos Opublikowano 5 Lipca 2021 Autor Opublikowano 5 Lipca 2021 Tak podczas telepania i prawidłowej pracy nic się nie zmienia
nadybek Opublikowano 6 Lipca 2021 Opublikowano 6 Lipca 2021 No to dziwne. Bardzo dziwne. A może przy usuwaniu dpfa wgrali Ci jakiegoś wirusa gotowca co ma limiter ciśnienia wywalony. Geometria się wiesza jedziesz na samym powietrzu a błędu nie wywali. Do zrobienia log 11 podczas nieprawidłowej pracy silnika.
xitnos Opublikowano 6 Lipca 2021 Autor Opublikowano 6 Lipca 2021 Załączam to co udało się zlogować obydwa logi robione na 5 biegu. Wiem że nie są zrobione idealnie ale jeżeli problem by tkwił w tym to raczej było by coś widać… Robione na 5 biegu ponieważ wtedy najłatwiej wywołać mi to trzęsienie po zakręceniu na 3 biegu powyżej 3k wbijałem 5 bieg. Im wyższe obroty tym auto lepiej się zbierało przy 2 tys obrotów prawie w ogóle nie Chciało jechać IMG_4682.MP4 IMG_4683.MP4
nadybek Opublikowano 6 Lipca 2021 Opublikowano 6 Lipca 2021 (edytowane) No wlasnie widać ze coś tu nie gra. I to bardzo. Wygląda jakby ktoś namieszał coś w mapach doładowania. Jaki masz zamontowany czujnik ciśnienia doładowania? Ten dpf kastorwany był za Twojej kadencji? Była mowa o jakimś podnoszeniu mocy? Rudna w dolnoslaskim? Bywasz we Wrocławiu? Najlepiej byłoby zrzucić mapy z ecu i porównać z czystymi. Tam powinien byc zmieniony tylko jeden bit związany z dpfem i jedna lub dwie mapy egra wyzerowane. Ewentualnie masz połączenie dziury w dolocie z przycinającą się geometrią. Auto przy tym nie kopci? Jak wieczorem ktoś za Tobą jedzie na światłach to nie widzisz czarnych bąków w lusterku?!? Do Ciebie powinien isc czujnik 038906051c. Wrzuć takiego samego "loga" grupy 008. Zobaczymy ile to miało niby wypluć Nm... Edytowane 6 Lipca 2021 przez nadybek
xitnos Opublikowano 7 Lipca 2021 Autor Opublikowano 7 Lipca 2021 Nie wiem jakiś jest czujnik muszę sprawdzić. Dpf i egr nie był usuwany za mojej kadencji taki kupiłem auto. Auto delikatnie podkapca ale nie jakoś mocno. Muszę wjechać na kanał to spróbuje przejrzeć rury dolotowe może gdzieś będzie widoczne uszkodzenie. Macie kogoś ogarniętego w moich okolicach od map ?
xitnos Opublikowano 7 Lipca 2021 Autor Opublikowano 7 Lipca 2021 Pierwszy „log” na biegu 3 drugi na biegu 5 podczas występowania telepania IMG_4692.MP4 IMG_4691.MP4
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się