Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik kopci na niebiesko


QastroleQ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam tak jak w temacie problem z kopceniem... 

Silnik tylko podczas postoju kopci na niebiesko. Nie ważne czy ciepły czy zimny, ALE TEŻ NIE ZAWSZE... Podczas przyspieszania zero objawów, silnik ma moc. 

Pół roku temu regeneracja głowicy, miesiąc temu regeneracja turbo a problem ten sam. 

Mechanik mówi, że to wina pierścieni olejowych, ale chyba wtedy nawet podczas przyspieszania by kopcił a to nie ma miejsca. POMOCY!

Silnik: BFB 163 HP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Odma chyba sprawna bo korek radośnie podskakuje jak się go odkręci. Co prawda zdejmowałem ten zawór czarny przy pokrywie i zaworek jest sprawny, przeplukalem benzyną i założyłem. Żadnej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to niby nowe turbo nie puszcza oleju? Duże masz w ogóle ubytki oleju na 1000km? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie duże ok 3 setki na tysiąc. Robiłem turbo z uwagi na to kopcenie. Nic to nie zmieniło więc chyba turbo odpada... Jest jakiś sposób na sprawdzenie czy nie stoją pierścienie olejowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar kompresji z próbą olejową. 300 setki to już spory ubytek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam takich sprzętów... Dziś wieczorem zaleje go naftą niech postoi z 24h i będę miał odp. Dam znać czy to wina nagaru czy pierścień dokonał żywotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic Ci to nie da na zapieczone pierścienie. Kup manometr albo pożycz, nie jest to przecież duży koszt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwarta, wszystkie swiece wykrecone, mozna tez odpiac wtyczke od pompy paliwa.

Wbrew pozorom wlanie nafty do garow na noc czasami sprawia cuda

Nie wiem ktory zawor sprawdzales, ale sprawny musi byc ezektor, wygogluj czy o tym samym mowimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ezektor sprawny puszcza tylko w jedną stronę...

A więc wczoraj wieczorem nalałem 700ml nafty do oleju, odpaliłem silnik i pracował przez 20 minut. Gdy ostygł odkręciłem świece i na noc zalalem tłoki, o czwartej nad ranem powtórzyłem zabieg. Po uruchomieniu dziś o godz. 10 zero poprawy. Jak gazuje jest spokój jak przestanę leci dymek. Wypadanie zapłonu na 2 cyl. Myślę, że to tam jest problem zarzuca świece olejem i taki efekt. Nie robiłem próby cisnienienia bo to nic nie zmieni, a jeszcze zmarnuje mi kolejne pieniądze. Nafta była ostatnią nadzieją, niestety złudną... Pozostaje mi: 

Sprzedać za grosze

Remont za tysiące

Zostać chu*em nalać doktora i sprzedać jako igłę następnemu nieszczęśnikowi... 

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sie nie poddawal, cisnienie sprawdzisz na dowolnym warsztacie, tester tez nie kosztuje jakiejs fortuny (lecz jakosc pozostawia wiele do zyczenia) - jak nie bedzie cisnienia nawet na garze to remont albo do zyda, jak bedzie, to bym lal nafte na ten cyl co noc po setce xD

Edytowane przez zionx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.06.2021 o 10:17, QastroleQ napisał:

 Pół roku temu regeneracja głowicy, miesiąc temu regeneracja turbo a problem ten sam. 

Mechanik mówi, że to wina pierścieni olejowych, ale chyba wtedy nawet podczas przyspieszania by kopcił a to nie ma miejsca.

Robiłeś głowicę bez wymiany pierścieni ?.

Ciśnienia też nie mierzono ? Honowanie, tłoki ???

Co prawda czasem po wymianie pierścieni jeszcze więcej oliwy silnik spala.

Gaz miałeś już przed regeneracją ?.

Turbo regeneracja, nie wiem na jakiej podstawie to zrobiłeś i nic nie wskórałeś, może doradztwo mechaników co chcą z kasy zarobić.

300 ml na 1000 km nie jest to dużo a kopcenie na postoju to częste zjawisko spalania nadmiaru oleju.

Jaki olej po regeneracji głowicy a jaki teraz masz w silniku?.

No cóż w silnik kasę już wpakowałeś więc radzę jeździć do póki się da.

Sprzedaż z ukrywaniem wady jak to się mówi bierzesz na własne sumienie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo wyjąłem i poszło do regeneracji z uwagi na to, że wałek był strasznie wydarty miał luzy góra dół oraz przód tył... 

Tak gaz był jak go kupiłem, niby założony w 2018.

Auto jeździło na motulu 5w40 (u mnie)

Teraz super sl 10w40+ ceratec 

Co do sprzedaży to był sarkazm nigdy bym nikogo tak nie wy*uchał...

Mówisz jeździć ile się da? Nie mam innego wyjścia jak wszyscy mechanicy terminy mają na sierpień. 

Kupiłem to auto ponieważ zawsze marzyłem o 1.8T szkoda, że za marzeniami nie szła wiedza co do tego modelu. Odkąd Ją mam czyli pół roku to naprawiam i naprawdę staram się robić to nie po kosztach. Aczkolwiek z remontem samej głowicy to był błąd bo mogłem cały silnik dać do przejrzenia, ale nie dałem. Takie są konsekwencję tej decyzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha.. to masz rozwiązanie problemu.. kto Ci kazał wlać taki olej? 1.8t jest przystosowany tylko do oleju syntetycznego!..

Wlej jakąś płukankę, zlej ten szlam i zalej to co ma być, nie ważne jakiej marki (może być motul ten co był, ja ostatnio leję ravenol vst 5w40, narazie nie narzekam), byle w aprobacie VW 502 00/505 00 bez żadnych ceramizerów..

Edytowane przez zionx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On do dziś tj: 01.07.21 pracował na motulu, a teraz z uwagi na ubytki pracuje na super sl bo jest tańszy o połowę

Edytowane przez QastroleQ
Błąd ort
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...