Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wysoka temperatura w korku 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z temperaturą w 1.8T AWT w korkach. Jeżeli na dworze temperatura przekracza 30stopni to stojąc w korku ponad 10 minut wskazówka zaczyna wychylać się ponad 90stopni, na klimatroniku zaczyna rosnąć powyżej 99stopni ( jeżeli nic nie zrobię to temp będzie rosnąc bez końca ). Wystarczy, że otworzę maskę lub ruszę i przejadę kawałek tak żeby pęd powietrza chłodził przód i temperatura wraca do normy. Problem występuje tylko przy obecnych bardzo dużych temperaturach zewnętrznych w dużych korkach - stanie powyżej 10 minut.

Podczas jazdy w mieście, na autostradzie temperatura na klimatroniku ( 49 kanał ) pokazuje 90 - 92 stopnie stabilnie, w korkach gdy na dworze chłodniej ( około 20 - 25 stopni ) 94 - 98 stopni.

Wymieniłem wiskozę oraz umyłem chłodnicę ( była trochę brudna - liście, kurz itd ) - te zabiegi pomogły, temperatura dłużej mieści się w normie, aczkolwiek problem występuje nadal. Płyn chłodniczy świeży, czysty, poziom prawidłowy nic nie ubywa. W zeszłym roku wymieniona pompa wody, termostat jakieś 5 lat temu. Wentylator klimatyzacji działa prawidłowo i uruchamia drugi bieg.

Gdzie może leżeć problem ?

 

 

 

 

Opublikowano

99 stopni to nic nadzwyczajnego. W Twoim silniku termostat ma pełne otwarcie przy 102 stopniach. Masz układ ciśnieniowy więc temperatura 100 stopni czy nawet kilka powyżej jest normalna.

Opublikowano

110 to norma w korkach w te upały i drugi bieg się załącza dopiero powyzej 105-110 stopni nawet. Odczytywane wartości oczywiście z vcdsa. 

Opublikowano

Latem drugi bieg wentylatora klimatyzacji uruchamia się bardzo szybko jeśli na dworze jest bardzo gorąco, na pewno nie przy 105 - 110. Wiem, że 99 stopni to nic nadzwyczajnego ale temperatura się nie zatrzymuje, tylko idzie cały czas do góry, po około 30 - 50 min w korku przy 35 stopniach na zewnątrz podejrzewam, że zagotuje płyn. A to chyba nie jest już normalne ? Gdy wskazówka jest już bardzo mocno wychylona przestaje działać też klimatyzacja. Przez ostatnie 5 lat jak mam to auto, to bez względu na temperaturę na zewnątrz uruchomione auto zawsze trzymało równo 90 stopni na blacie i klima chłodziła przez cały czas, nawet jak i 2 godziny stało w korku.

 

Rozumiem, że termostat otwiera duży obieg w tym aucie od 87 i pełne otwarcie osiąga przy 102  ? Czy może być tak że przy tych 99 - 102 kiedy powinno nastąpić pełne otwarcie, termostat się przycina i duży obieg nie jest w pełni otwarty, stąd wisko nie daje utrzymać temperatury w normie ?

 

Opublikowano

Wypłucz układ chłodzenia, przede wszystkim chłodnice i nagrzewnice

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...