Jump to content

A4 b6 2.5 piszczenie, dziwna praca silnika


Damian98
 Share

Recommended Posts

Witam, wczoraj dojeżdżając do skrzyżowania i próbując ruszyć auto zgasło z takim hm dźwiękiem jakby przestrzału, nim podjąłem decyzje ponownego uruchomienia silnika, poczekałem czy zgasną wszystkie kontrolki, wszystko pogasło, na fis "ok", więc odpalam, odpalił w miarę okej, zaraz za skrzyżowaniem stanąłem, posprawdzałem czy nie ma jakiś wycieków ogółem spojrzałem pod maske czy wszystko gra.. No na pierwszy rzut oka niby tak. Dałem mu chwilkę odsapnąć, no i ze strachem odpalam, zapalił okej lecz po przyjedzie do domu(niecałe 2km bo tyle mi brakło) po wjeździe do garażu usłyszałem dziwny dźwięk jakby piszczenia, dałem mu spokój bo było już po 2giej w nocy.. Dziś rano biorę kabel, lapka lece podłączyć i zero błędów, nic totalnie.. Zrobiłem próbę odpalenia, bardzo długo kręciła nim zapaliła ale dźwięk był caly czas te sam, jakby piszczenie z przodu auta, od razu zgasilem. Dodam tylko tyle, że samochód przejechał około 3tyś km od wymiany rozrządu razem z całą hydrauliką, niestety trafił do mechanika papracza, który naprawiał to około 3 miesięcy.. Przy okazji pourywał uchwyty od lamp, nie poprzypinal kabli itp.. Krótko po jego naprawie, dosłownie hm po 500km samochód stanął i znów do niego wrócił, tym razem załatwił sobie jakiegoś kolege co podobno temat zna.. Niby zrobili ale no teraz znów to.. Około 3tyś km i samochód znów kaput.. Ma ktoś jakiś pomysł co może dolegać, co sprawdzić? Proszę o pomoc 

Link to comment
Share on other sites

możliwe, żeby przeskoczył rozrząd? 

Link to comment
Share on other sites

Możliwe, że rozrząd w ogóle nie był wymieniony, ten dźwięk to może być jedna z rolek napinacza, która już padła. Masz rachunek za robotę? 

Link to comment
Share on other sites

Części od starego rozrządu wrzucili do bagażnika, więc chyba wymienili, rachunek jest oczywiście

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak to dokładnie w TDI jest ale na kanale 92-93 zobaczysz ustawienie rozrządu chyba. To, że części masz jeszcze nie oznacza, że są one Twoje, lub że masz w ogóle nowe założone. Ile zapłaciłeś za ten rozrząd?

Link to comment
Share on other sites

Łącznie części hydrauliki i rozrząd razem z robocizna wyszło 4200 około. Jakbym wiedział dokładnie gdzie, co i jak sprawdzić to bym to sprawdził.. Może ktoś podpowie?

Link to comment
Share on other sites

Gdzies tam znalazłem, że wejść w 01-silnik, 04-bloki pomiarowe, grupa 004 ale nie jestem pewien.. Z drugiej strony strach mi trochę samochodu odpalić w takim stanie 

Link to comment
Share on other sites

Wchodzisz w Silnik (01) potem bloki pomiarowe  (04) i wklej co masz w kanałach od 90 do 94

Link to comment
Share on other sites

To 90-94 to grupy tak? Format 090? Silnik rozgrzany czy zimny? Wybacz, pewnie głupie pytanie, ale dopiero zaczynam z vcds, a jak już bede zmuszony odpalić samochod, to nie chcę by się coś jeszcze bardziej zesrało przez mój czas prób.

Link to comment
Share on other sites

Jutro rano to zrobię i wstawię

Link to comment
Share on other sites

W blokach pomiarowych nic nei zepsujesz. Możesz na zimnym i na ciepłym silniku dać, będzie porównanie czy zmienne fazy dobrze działają.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Langista napisał:

W blokach pomiarowych nic nei zepsujesz. Możesz na zimnym i na ciepłym silniku dać, będzie porównanie czy zmienne fazy dobrze działają.

kolega ma 2,5 tdi - gdzie ty tam zmiennych faz chcesz szukać ?

tam jest tylko czujnik położenia wału i czujnik w pompie , na wałkach nic nie masz

Link to comment
Share on other sites

Kolega pisał wyżej o wymianie rozrządu wraz z całą hydrauliką, założyłem więc, że ma jakiś system sterowania zapłonem. W każdym razie w tym ch blokach powinno być widać jak rozrząd 'po wymianie' został ustawiony.

Link to comment
Share on other sites

Dobra, sprawa jasna.. Spadł pasek z klimatyzacji i narobilo się.. Te koło pasowe, całe pogięte aż znikł wielorowek, ścieła go śruba od mocnowania odboju o ile jest taka od góry jakby na imbus(dokładnie nie widziałem) i teraz mam pytanie od czego to się mogło stać? Niżej załączam filmik pokazowy.. Starałem się by było widać, dobrze, że pierw sprawdziłem stan bo bym narobił jeszcze gorzej próbując odpalić.. Chociaż kto wie co tam sie nawyrabiało, tu ściągnąłem tylko podbicie silnika i takie coś.. To aż strach co tam się wyżej mogło nawyrabiac.. Wstawie filmik jak mi się pobierze...

Link to comment
Share on other sites

Wydarzyło się to na prostej drodze, nic się złego nie działo, żadnych objawów innych auto przed nie miało, prócz tego, że po całej tej wymianie rozrządu i hydrauliki ciężej palił, ale tu obstawialem bardziej kąt wtrysku.

Link to comment
Share on other sites

Mogł po prostu nie wymienić tego paska, był już na tyle wyciągnięty, że spadł. Mogł też nie dokręcić napinacza, który sie urwał od wibracji i w tedy pasek spadł. Pytanie tylko, czy ten pasek nie napędza też u Ciebie wspomagania i alternatora? Bez żadnych błędów dojechałeś do domu?

Link to comment
Share on other sites

Nie, nie to ten drugi napędza, bo zaraz po wymianie byla sytuacja, że pękł i wtedy faktycznie nie było wspomagania i brak ładowania. Taki o to mi sie mechanik trafił.. Jutro wysune pas w pozycje serwisową i zobaczę czy tam wyżej się coś nie rozwalilo bo widzę, że pasek aż się w obudowę tą co przechodzi od wisko wciął.. Napewno do wymiany mam koło pasowe, przy okazji pewnie znów paski i napinacz..tylko wciąż nurtuje mnie co to za śruba, czy tam u góry w łapie przedniej silnika jest jakaś śruba? Bo to właśnie jej łeb ściął mi koło pasowe. Wszystkie błędy miałem wyeliminowane droga napraw i tak jest do teraz. 

A i jeszcze jedno pytanie po stronie pasażera, w wezach idących do chłodnicy jest czujnik, bodajże 4pinowy niebieski, lecz nie widzę tam, żadnej wtyczki. Pewnie też czegoś nie podłączyl albo pourywal kable, wie ktoś może od czego to? Od temperatury czy jakiś czujnik klimy? Wszystko niby chodzi okej, na komputerze brak błędów. Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem.

Link to comment
Share on other sites

Ja nie wiem w ogóle jakim cudem trafiłeś na takiego partacza, co do czujnika pokaż jego zdjęcie gdzie dokładnie jest.

Link to comment
Share on other sites

A no z polecenia, jak już to ogarnę, jeśli to nic poważniejszego, to wtedy wyśle logi, bo coś mi z tym zapalaniem nie halo a nie zbyt się znam. Co do kostki to zaraz wyśle.

Link to comment
Share on other sites

A no i jeszcze co do mechanika to porażka, po odebraniu auta, co chwilę jakieś niespodzianki, a to wtyczki nie podłączone, a to urwany kabel od czujnika oleju.. No masa tego, tyle co to przełożył i nic poza tym, wszystko trzeba bylo składać po nim samemu..zostawil samochód z otwarta maska na ponad 2msc, siadl siłownik maski to próbował wmówić, że tak sie zdarza.. Ale no, że mu nie popuscilem to wymienił bez kosztów.. Pourywal górne uchwyty od lamp, próbując wmówić, że były popękane a krótko przed oddaniem auta do niego, sam je "regenerowałem" były dobre, oczywiście nie obeszlo sie bez polamanego slizgu pod lampą..duzo by wymieniać.. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

To nie będzie jakiś czujnik do temperatury, do załączenia wentylatorów?Bo coś podobnego znalazłem w google.

20210719_211153.jpg

Edited by Damian98
Link to comment
Share on other sites

Mnie to wygląda na jakiś czujnik podciśnienia ale nie znam się na tym silniku, dobrze by było jakby ktoś inny się wypowiedział.

Link to comment
Share on other sites

czujnik na wężu jest od temp. płynu (choć w 2,5 jest zielony i w magistrali przy pompie ) pewmie węża nie mieli i założyli od 2,8 , śrubka która była na foto ta urwana jest od osłony paska wieloklinowego ( w sumie są trzy ) albo nie dokrecona była lub też urwał ją za mocno dokręcając- pod nimi są jeszcze takie dłuższe tulejki dystansowe i często na odwrót ktoś wklada (w konsekwencji połamane osłony i czasami zniszczony pasek )

Link to comment
Share on other sites

No dobrze, ale to oznacza, że ten czujnik może pozostać nie podłączony? No bo błędów żadnych nie ma, wtyczki również, więc może faktycznie od 2.8. Dziś jak znajde czas, to zrzucam zderzak, pas i dam znać..

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Damian98 napisał:

No dobrze, ale to oznacza, że ten czujnik może pozostać nie podłączony? No bo błędów żadnych nie ma, wtyczki również, więc może faktycznie od 2.8. Dziś jak znajde czas, to zrzucam zderzak, pas i dam znać..

Tak dokładnie nie podłączony zostaw ,

Link to comment
Share on other sites

Dobra sprawa wygląda tak, że koło pasowe juz zdemontowałem, paski oczywiście też, ściągnąłem wisko, żeby mieć lepszy dostęp. Posprawdzalem ręka czy wszystko chodzi tzn. klima, alternator etc wszystko gra. Natomiast mam problem, bo śruba, która narobiła tego bałaganu, to nie śruba od środkowej pokrywy rozrządu a śruba napinacza (chyba napinacza, niżej wstawie zdjęcie), która się zerwała, gwint został no i zbytnio nie przychodzi mi pomysł wydostania jej, jedynie chyba wiercenie ale jak podejść tam wiertarka.. Z mojego słabego mechanicznego punktu widzenia mam do wymiany koło pasowe, oczywiście oba paski wymienię dla spokoju, chociaż, ten drugi wygląda dobrze no i ten chyba napinacz. A z pytań to czy poradzę sobie z tym jak nigdy dotąd tego nie robiłem? Chodzi o ten napinacz z ala amortyzatorkiem. Jak wydostać gwint od tej śruby? No i czy ma ktoś może schemat pasków do 2.5? Niby wiem jak to tam ma iść, ale z schematem byłbym pewniejszy.

Z góry sorki za moje może głupie pytania, ale z zawodu jestem weterynarzem nie mechanikiem, ale chce sam to zrobić. 

20210720_214938.jpg

20210720_214233.jpg

Link to comment
Share on other sites

Aa no i jeszcze pytanie, czy te śruby od koła imbusowe dawać nowe, bo gdzieś to czytałem..one wyglądają jak nowe ale no może po każdym ściągnięciu trzeba dać nowe, no i czy je trzeba dokrecic z siła 10Nm?

Link to comment
Share on other sites

Chyba, że można wymienić samą rolke? Ktoś podpowie? Ew. podeśle jakiś link z pasująca rolką, jeśli jest możliwość same jej wymiany.

Link to comment
Share on other sites

Kup nowy napinacz, po śruby możesz pojechać do ASO i jak będą za drogie to niech chociaż powiedzą co to za śruby, to sobie dobierzesz w innym sklepie. Żeby wykręcić kup sobie zestaw do wyciągania urwanych śrub. Zerwała się na równo z blokiem? Bo nie widzę tego na zdjęciu. Co do zasady śruby M8 dokręca się z siłą 27 Nm.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...