Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Aktualizacja Virtual Cockpit w A4 B9


Muskel1

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie wiem, że to forum o A4, ale może podpowiecie skąd ściągnąć aktualiację softu dla VC dla A3 8V, wersja na kartę SD? VC to 8V0920790, wersją sprzętu H13. Wersja softu to 0045, więc trochę stara i boję się użyć aplikacji z OBD11 aby próbować aktywacji sport layout. Tutaj w wątku widziałem, że w A3 udało się to komuś zrobić na sofcie 0069, ale 0069, to nie 0045. Wiecie może czy da się np. ściągnąć aktualizację softu z erWina, po wykupieniu licencji na jeden dzień, ale taką żeby była dostosowana do karty SD? Wersje pod Odisa itp. mnie nie ratują, bo nie dysponuję tego typu sprzętem. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, arioner napisał(a):

Panowie wiem, że to forum o A4, ale może podpowiecie skąd ściągnąć aktualiację softu dla VC dla A3 8V, wersja na kartę SD? VC to 8V0920790, wersją sprzętu H13. Wersja softu to 0045, więc trochę stara i boję się użyć aplikacji z OBD11 aby próbować aktywacji sport layout. Tutaj w wątku widziałem, że w A3 udało się to komuś zrobić na sofcie 0069, ale 0069, to nie 0045. Wiecie może czy da się np. ściągnąć aktualizację softu z erWina, po wykupieniu licencji na jeden dzień, ale taką żeby była dostosowana do karty SD? Wersje pod Odisa itp. mnie nie ratują, bo nie dysponuję tego typu sprzętem. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

MIBSOLUTION.ONE

Login: guest

Passwort: guest

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Muskel1 , pięknie dziękuję Ci za link. Byłem już na tej stronie, ale zupełnie przeoczyłem ten katalog. Ściągnąłem wersję AU_C1_AU37X_0069_310, myślę, że powinna być odpowiednia. Widzę, że jest jeszcze AU_C1_AU37X_0047_180, ale z tego co rozumiem, można wgrywać bezpośrednio wersję najświeższą, bez wgrywania wersji pośredniej. Jeszcze raz ogromne dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

5 godzin temu, arioner napisał(a):

z tego co rozumiem, można wgrywać bezpośrednio wersję najświeższą

Można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.03.2023 o 11:58, lukaszdutka napisał(a):

A czy jest możliwość zmienić okienko z prawej strony licznika ? Żeby zamiast kierunków z nawigacji było np średnie spalanie ?

Tak jest jeśli nawigacja nie prowadzi do żadnego celu.

 

 

Tak wygląda to u mnie po aktywowaniu. Na AA jest aktywne nawigowanie do celu a na VC widoczna mapa jednostki 5F.

20230402_221345.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, mam jeszcze pytanie w sprawie podtrzymania zasilania w aucie podczas programowania VC.

 

W pierwszym poście jest informacja o podłączeniu prostownika. Czy jest to w 100% bezpieczne rozwiązanie? Jeśli tak, to jaki prostownik? Te nowoczesne (niby inteligentne), które w czasie rzeczywistym dostosowują parametry ładowania są ok?

 

Czy ktoś z was robił update np. przy włączonym silniku? Z doświadczenia wiem, że często jest tak (nie wiem jak to wygląda w automotive), że w systemie są jednocześnie dwie kopie oprogramowania tzw. chainy. Główny (1) i zapasowy (2). Podczas robienia update oprogramowanie wgrywane jest w miejsce 2 (w tym czasie system jest odpalony z 1) i jeśli wszystko się powiedzie, to po restarcie system przepina się aby startować z 2, i ewentualnie gdzieś w tle później 1 jest również nadpisywany nowym softem aby być wyrównanym do 2. Zastanawiam się jaki negatywy wpływ na programowanie może mieć włączony silnik. Na youtube widziałem filmy w których ludzie robili update MMI na włączonym silniku aby uniknąć problemów z zasilaniem.

 

Ewentualnie rozważam jeszcze opcję podpięcia kablami rozruchowymi drugiego auta, które miałoby odpalony silnik i chodziło na biegu jałowym. Chętnie poznałbym wasze doświadczenia i opinie w tym temacie.

 

Przy okazji zdrowych i pogodnych świąt dla wszystkich!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update przeprowadzasz na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie. Jak masz sprawny i naładowany akumulator nie musisz podpinać prostownika. Aku wytrzyma te 15-20 min. na włączonym zapłonie.

W niektórych pojazdach i sterownikach (w niektórych B9 także) jest Firewall. Oznacza to, że auto nie przyjmuje zmiany kodowań lub oprogramowania jeżeli nie zostaną spełnione pewne warunki, takie jak uruchomienie tylko  zapłonu i otwarcie maski.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, arioner napisał(a):

W pierwszym poście jest informacja o podłączeniu prostownika. Czy jest to w 100% bezpieczne rozwiązanie? Jeśli tak, to jaki prostownik? Te nowoczesne (niby inteligentne), które w czasie rzeczywistym dostosowują parametry ładowania są ok?

Jeżeli już chcesz zastosować prostownik to powinien być on dobrany do rodzaju akumulatora jak jest zamontowany. Jeżeli masz aku AGM to i prostownik musi pyć przystosowany do AGM. Prostownik podpinamy nie na klemy akumulatora tylko na wyznaczone do tego punkty  pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie :) Akumulator (jakiś Varty) już swoje lata ma. Jest w aucie od nowości, będzie ich już blisko 7. Co prawda start-stop wyłączony, przebieg jest głównie autostradowy, problemów z rozruchem nie ma, nawet po powiedzmy tygodniowym postoju, ale mimo wszystko mam do niego ograniczone zaufanie :) Mam w domu jakiś prostownik, żadne cudo, bo z Lidla, ale według instrukcji nadaje się zarówno do akumulatorów kwasowo - ołowiowych, jak i AGM czy żelowych. Mam nadzieję, że jak coś jest do wszystkiego, to nie będzie do niczego. Pozostaje mi zlokalizować te wspomniane punkty podłączenia pod maską w A3 i po świętach można działać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A3 masz aku pod maską więc nie będzie tych punktów o których pisałem. Zapomniałem, że chodzi o A3.

Plusowy zatem możesz zapiąć na klemę plusową akumulatora a minus na masę pod maską. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, w A3 jest punkt masowy przy podszybiu taka blaszka.

 

@Muskel1 jak udało Ci się uzyskać widok Google earth na virtualu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, unilite napisał(a):

@Muskel1 jak udało Ci się uzyskać widok Google earth na virtualu?

Zapłaciłem za usługę uruchomienia.

Jak Cię interesuje to skontaktuj się z kolegą @Deniro u niego wykonywałem usługę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2023 o 16:02, arioner napisał(a):

Panowie wiem, że to forum o A4, ale może podpowiecie skąd ściągnąć aktualiację softu dla VC dla A3 8V, wersja na kartę SD? VC to 8V0920790, wersją sprzętu H13. Wersja softu to 0045, więc trochę stara i boję się użyć aplikacji z OBD11 aby próbować aktywacji sport layout. Tutaj w wątku widziałem, że w A3 udało się to komuś zrobić na sofcie 0069, ale 0069, to nie 0045. Wiecie może czy da się np. ściągnąć aktualizację softu z erWina, po wykupieniu licencji na jeden dzień, ale taką żeby była dostosowana do karty SD? Wersje pod Odisa itp. mnie nie ratują, bo nie dysponuję tego typu sprzętem. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

@arioner
I jak udało ci się zaktualizować soft, bo jak dobrze pamiętam to mam ten sam hardware i wersje softu?

Edytowane przez madamek99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie podchodziłem do tematu. Póki co wrzuciłem soft na kartę SD (SanDisk Extreme PRO 128GB SDXC) i mam nadzieję, że w tym tygodniu znajdę chwilę żeby zrobić aktualizację. Na pewno dam znać tutaj jak już będzie po wszystkim.

 

EDIT:
Planowałem dziś robić aktualizację, ale niestety pogoda pokrzyżowała mi plany, a nie mam dostępu do zamkniętego pomieszczenia z podłączeniem do pradu. Na innym forum wyczytałem, że ktoś z sukcesem odpalił apkę z OBD11 dla A3 z HW14 i SW0047. Pomyślałem, że między 0045 i 0047 dużej różnicy nie będzie, jak już to jakieś bugfixy. Odpaliłem apke (S3 Sport Layout) na moim VC z HW13 i SW0045 i zadziałała. Wydaje się, że wszystko działa jak należy. Jedyne do czego mógłbym sie przyczepić, to obrotomierz wyskalowany do 8k RPM. Czerwone pole jest zaznaczone jednak prawidłowo, do tego  wskazywana jest rzeczywista wartość obrotów (nie ma przekłamania o 300 RPM jak w przypadku wyskalowania do 6k RPM), więc mi  to nie przeszkadza. Temperaturę oleju pokazuje dobrze, chociaż myślałem, że będzie wskazywał od początku, ale wygląda na to, że zaczyna pokazywać wartość jak temperatura osiągnie przynajmniej 50 stopni. Pasek doładowania też wydaje się, że działa. Rozpoznawanie znaków działa. Strzałka z aktualną pozycją na mapie jest. Na ten moment wydaje się, że akualizacja z 0045 na 0069 przestaje mieć sens.

 

Edytowane przez arioner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy w VC istniej kontrolka świateł mijania? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie istnieje. Tylko na wyłączniku świateł świeci się zielonna kontrolka gdy światła są aktywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. Troszkę to dziwne, bo szczególne w dzień na pozycji auto nie ma się pewność czy są włączone swiatla mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pozycji "auto" w dzień też świeci zielona lampka przełącznika gdy światła są aktywne. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Właśnie to zauważyłem, tylko, że trzeba się troszkę wychylić żeby ją zobaczyć bo jest zasłonięta  przez kierownice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...