Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Virtual Cockpit


Muskel1

Rekomendowane odpowiedzi

Zabraniam wykorzystywania moich zdjęć lub opisów w celach komercyjnych lub publikacyjnych oraz dystrybucyjnych na innych stronach czy portalach internetowych. 

 

Witam,

niniejszy wątek zawiera informację jak samemu przeprowadzić aktualizację softu VC do wersji SW 379.

Przed aktualizacją :

Adresse 17: Schalttafeleinsatz (J285)       Labeldatei:* Umleit. fehlgeschl.!-SRI2
   Teilenummer SW: 8W5 920 790 C    HW: 8W5 920 790 C
   Bauteil: FBenRDW       H15 0307  

Po aktualizacji:

Adresse 17: Schalttafeleinsatz (J285)       Labeldatei:* Umleit. fehlgeschl.!-SRI2
   Teilenummer SW: 8W5 920 790 D    HW: 8W5 920 790 C
   Bauteil: FBenRDW       H15 0379 

Przed Po.jpg

Co wnosi aktualizacja? przede wszystkim Virtual Cockpit odpala na  ostatnio ustawionej zakładce (np. nawigacja) a nie jak we wszesniejszych wersjach (jak u mnie SW 307) z pierwszej zakładki ( z widocznym samochodem).  

Dodatkowo możliwość zakodowania pośrednich prędkości na prędkościomierzu (wskazania co 10 km/h).

Potrzebne przedmioty to karta SD, sformatowaną w formacie FAT 32, VCDS (odpowiedni dla platformy MLBevo), prostownik do podłączenia do aku. 

Ściągamy tutaj plik, rozpakowujemy go i wrzucamy na kartę. Plik "KI_FPK_AU491” i plik „metainfo2.txt” muszą znajdować się w katalogu głównym. Podłączamy prostownik do aku (pod maską przednią w miejscach do tego przeznaczonych, plus pod czerwoną plaskikową pokrywą, minus punkt masy na karoserri) aby przypadkiem w czasie aktualizacji nie było niespodzianek związanych z wyczerpanym aku. W skrajnych przypadkach system zarządzania energia (BEM) może odłączyć urządzenia gdy aku będzie rozładowane. Może to spowodować uszkodzenie aktualizowanego urządzenia.

Włączamy zapłon (nie uruchamiając silnika).
Wyłączamy klimatyzację (dmuchawę), światla oraz  wszystkie pożeracze prądu. 

Wkładamy kartę SD do slotu kart SD 1 - (wyciagamy inne karty ze slotów SD)
Wchodzimy w czerwone menu w MMI (Engineering menu), jednocześnie prawy srebrny przycisk pchając w dół (w pozycję MEDIA) a lewy srebrny przycisk pchając w górę (w pozycję NAV/MAP). Przytrzymujemy w tej pozycji do momentu pokazania się czerwonego menu.

mmi.jpg

Wybieramy "Standard"

20210719_190129.jpg



Przewijamy w dół do pozycji "uruchom update"
20210719_190144.jpg
20210719_190349.jpg

Gdy aktualizacja rozpocznie się VC zrobi sie  szary i kontrolki zaczną migać
20210719_190505.jpg

20210719_190507.jpg




Aktualizacja potrwa w zależności od szybkości karty ok. 15-20  min. W tym czasie nic nie dotykamy lub uruchamiamy.

Przed zakończeniem pojawi się pytanie o dokonaniu dokumentacji wstecznej. W tym momencie podpinamy i odpalamy VCDS. Wchodzimy w sterownik 5F i w adaptację. Wyszukujemy kanału adaptacji "IDE02502-Bestätigung der Verbauänderung" (IDE02502-Potwierdzenie zmiany konstrukcji) , odczytujemy i notujemy sobie zapisana tam wartość.

U mnie była ona 64 DD
20210719_191501.jpg


Uruchamiamy na komputerze kalkulator XOR lub wchodzimy na stronę www.xor.pw  

Screenshot_2.jpg

Otworzy nam się kalkulator

W pierwszym polu wpisujemy wartości (xx xx) z VCDS w „I. Input” (bez spacji między 2 a 3 cyfrą) i pozostawiamy je na „hexdecimal (base 16)”.
W drugim polu zmieniamy  „II. Input” na „Decimal (base 10)” i wpisujemy 51666.
W trzecim polu   „III. Output” musi byc ustawiony na „szesnastkowo (base 16)”.
Naciskamy  "Oblicz XOR"



Wyliczona wartość wprowadzamy w  "Kanał adaptacji IDE02502" (ze spacją między 2 a 3 cyfrą) (xx xx) Potwierdzamy i zapisujemy w VCDS.

20210719_191849.jpg

MMi zresetuje się i odpali na nowo.

Po załadowaniu wyłączamy zapłon, zamykamy auto (pilotem) i pozostawiamy na parę minut. Ponownie otwieramy podpinamy VCDS i przeprowadzamy autoscan.

Nie ma co panikować, prawie we wszystkich sterownikach zapisane są błędy (głównie związane z brakiem komunikacji z VC).
20210719_192658.jpg
20210719_192826.jpg

Kasujemy je wszystkie i sprawdzamy czy powracają. Jeżeli wszystko odbyło się pomyślnie nie powinno już być błędów.





Aby zakodować wskazania co 10 km/h na prędkościomierzu wchodzimy VCDSem w sterownik VC (17), w długie kodowania, wybieramy Byte 18 i zaznaczamy tam Bit 1

20210719_193418.jpg

 

 

Efekt koncowy

20210720_092103.jpg

 

 

 

 

 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 4
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swietnie opisane :hi:

Z mojego doświadczenia polecam jakąs dobra karte miec albo ORI soft ASO
Raz niestety przydazyło mi sie uwalić VC :(
 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć zrobilem jak w poradniku.

Pierwszy problem to zmieniło mi na zegarze z prędkością na s4 a posiadam zwykłą a4.

 

Logo startowe zmieniłem spowrotem na zwykłe a4

 

Ale Logo na zegarach mogę tylko zmienic na s4  s5  i sq5. Reszta znikła. Tak jak by się coś źle podmienilo

Drugi problem to pojawił się błąd sprawdzania oprogramowania

inbound4296622895575966509.jpg

Edytowane przez PrzeLis30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo z siebie raczej się nie przestawia. Jaką miałeś wersję H przed update?

Błąd  sprawdznia oprogramowania jest normalny i opisałem jak się go za pomocą kalkulatora XOR :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czy aktualizacje można wykonać na kazdym sofcie VC? 

Ponieważ obecnie posiadam 

Address 17: Instruments (J285)       Labels:* Redir Fail!-SRI2
   Part No SW: 8W5 920 790 B    HW: 8W5 920 790 B
   Component: FBenRDW       H12 0275  

stad moje pytanie czy moge bez problemu aktualizowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są osoby, które nawet H11 aktualizowały. Wszystko na własną odpowiedzialność. Oficjalnie ten soft przeznaczony jest dopiero od roczników 2018 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.08.2021 o 19:54, PrzeLis30 napisał:

Pewnie tak ? dzięki za tutorial

Jaką miałeś wersję H przed update?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na H12 przebiegło pomyślnie, tylko dodatkowe wskazania co 10km, zakodowalem a póki co się nie pojawiły 

Edit. 

Wszystko juz jest pomyślnie 

Edytowane przez Pellek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz po kodowaniu odczekać uśpienie sterowników. Zamykasz auto pilotem na 10-15 min. Po ponownym otwarciu będzie nowe kodowanie aktywne.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkał się ktoś z problemem że po aktualizacji wydaje mi się że VC przestało działać rozpoznawanie znaków, ciągła informacja ze brak dostępnych znaków, wydaje mi się ze to po aktualizacji VC, chociaż aktualizowałem też Mmi i mapy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny błąd który znajdywał vcds był w module komfortu, niewiem jaki bo mam vcds nie ori ale udało się go usunąć, tak to wszystko jest bez błędów 

Edytowane przez Pellek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sterowniku 17 dodałem jedno kodowanie i się pojawiły znaki w mmi, jadę wyprobowac i będę wszystko wiedział, tak jak w instrukcji że w nowszej wersji potrzebne dodatkowe 1 kodowanie

Edytowane przez Pellek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...