Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Doposażenie A4 B9 w Auto Hold


Muskel1

Rekomendowane odpowiedzi

Kolory powinny być zawsze takie same. Jest tylko jeden schemat i tam wszystkie kolory są takie same. 

Zarygluj auto na 15 min. I dopiero sprawdź czy działa. 

 

20230626_102907.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. 

Stal cala noc, wiec raczej rozbiore jeszcze raz, porobie tez zdjecia co gdzie jest dla weryfikacji, choc miernikiem nawet sprawdzalem, no ale zobaczymy.

Pytalem bo ten "Bogdan" pisal ze on zamiast 5 musial wziac 7 pin...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam nikogo, kto musiałby podpiąć się do 7. 

Sprawdź jeszcze raz dokładnie połączenia i ich poprawność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzalem wszystko z miernikiem nawet, czy przejscia pomiedzy jednym koncem kazdego a drugim sa ok.

Posprawdzalem takze czy czasem miedzy kablami nie ma przebicia.

 

Instalacja wyglada tak jak na zdjeciach.

Funkcja Ah dziala ok, zapala sie na niej swiatelko itp. NIestety na recznym swiatelka nadal brak.

Sprawdzilem sam przycisk - wzialem na chwile z Q5 (ma tak samo rozmieszczone piny i ta sama kostka pasuje) i tez kontrolka nie dziala w A4.

Nadal mam oczywiscie blad ciekawy: 

Adres 03: ABS/hamulce (J104)       Plik etykiet: 8W0-907-379-PRE-V1.clb
   Oznaczenie elementu SW: 8W0 907 379 F    HW: 8W0 907 379 D
   Komponent: ESP9 Premium  H09 0593  
   CVN: AC486B77
   Kodowanie: 0CAA489910A60A9715A74894008252A2E6A5D230120850A812004A4567A54B
   Kod serwisu: WSC 39006 002 104857
   Zbiór danych ASAM: EV_ESP9BOSCHAU49X 012014
   ROD: EV_ESP9BOSCHAU49X_012.rod
   VCID: 48C9583D5230059B47F-801C

Znaleziono 1 błąd:
442624 - Lampka kontrolna elektromechanicznego hamulca postojowego 
          C11FC 14 [047] - Przerwa w obwodzie lub zwarcie z masą
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 215301 km
                    Data: 2023.06.25
                    Czas: 16:16:45

                    76 00 00 00 C2 00 00 00 00 00

 

oraz

Adres 19: CAN Gateway (J533)       Plik etykiet:* Brak
   Oznaczenie elementu SW: 4M2 907 468 A    HW: 4M2 907 468 A
   Komponent: Gateway       H13 4079  
   Weryfikacja: 3C030052    Numer seryjny: 5243C014D15A20
   Kodowanie: 0301000100000F404400000000590012DC100007000000000100000000000000
   Kod serwisu: WSC 06335 790 00001
   GVL: 01503C0808040000408CC8000000C80010080000000000000000000000000000
   Zbiór danych ASAM: EV_GatewCONTIAU736 002040
   ROD: EV_GatewCONTIAU736_002_AU49.rod
   VCID: 363526C528C4836B253-8062

   Sterownik kierownicy wielofunkcyjnej: 
   Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 4M0 951 523     HW: 4M0 951 523 
   Komponent: J453 MFL  H06 0002 
   Numer seryjny: 20151229031044 00298

   Sterownik układu kontroli akumulatora: 
   Podsystem 2 - Oznaczenie elementu SW: 8S0 915 181     HW: 8S0 915 181 
   Komponent: J367-BDMHella  H10 9052 
   Numer seryjny: 8567198603          

Znaleziono 1 błąd:
8531970 - Prąd spoczynkowy 
          U1406 00 [009] - za wysoki
          [Tip-TNF 217171]
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 79
                    Przebieg: 215301 km
                    Data: 2023.06.25
                    Czas: 16:16:45

                    Ogólny prąd spoczynkowy-Aktualny ogólny prąd spoczynkowy: 883 mA
                    Ogólny prąd spoczynkowy-Łączny czas przekroczenia prądu spoczynkowego: 1.0 H
                    EM_vehicle_state: 02 1C

 

Co jest ciekawe ze kontrolka dziala na AH a przeciez to samo zasilanie (szaro-niebieski) i masa (brazowy) idzie tu i tu. Sprawdzalem 3 razy. Naciskam AH i lampka sie ladnie zapala, naciskam jeszcze raz i gasnie. Naciskam P i sam reczny sie zaciaga, na liczniku pojawia sie czerwone P, ale kontrolka przy przycisku nie swieci....  serio troche pomysly mi sie skonczyly.

Jeszcze jedna dziwna sprawa, na chwile podpisalem tak jak bylo oryginalnie do kostki recznego brazowy i szaro-niebieski, cofnalem kodowania i wpialem tylko kostke recznego (nie wypinalem kabli z BCM) i tak czy tak kontrolka nie dziala...

Zauwazylem jeszcze ze nie aktywuje sie automatycznie reczny po otworzeniu drzwi kierowcy - a to na pewno mi dzialalo wczesniej - wiem Muskel ze piszesz ze mozna to aktywowac, ale ja juz to wfczesniej mialem na 100%, no ale wszedlem w kodowanie zeby to sprawdzic (IDE08134) no ale mam komunikat "BŁĄD: Kanał nie jest dostępny).

 

Jeżeli nic nie poradzicie na podstawie mojego opisu u zdjec, wtedy rozbiore jeszcze raz wszystko, wypne PINY takze z kostek BCM, podladcze tylko sam reczny i zobaczymy, aczkolwiek przeciez wyglada ze wszytko jest na swoich miejscach, przejscia sa, AH dziala dobrze....

 

 

 

 

 

brazowy PIN 2.jpg

szaro - niebieski - PIN 4 AH.jpg

reczny 2.jpg

reczny.jpg

BCM PIN 11.jpg

BCM PIN 31.jpg

PIN 1 i 3 AH.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś namieszałeś w tej czarnej kostce. Dlaczego wszystkie 3 piny są zajęte? Bypass robi się z dwóch przewodów a Ty tam 3 piny we wtyczce osadziłeś.

 

20230626_221103.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Coś namieszałeś w tej czarnej kostce. Dlaczego wszystkie 3 piny są zajęte? Bypass robi się z dwóch przewodów a Ty tam 3 piny we wtyczce osadziłeś.

Muskel tak jak opisałem na zdjęciu jest to kostka AutoHold i są w niej zmostkwane 2x brąz w Pin2 oraz 2xszaro-niebieski w pin 4. Do tej kostki jest obudowa i po wsunięciu jest to kostka AH. Tam wszędzie właśnie dzięki temu jest masa w kostkach i plus. Tak wygląda ta kostka w obudowie. PXL_20230625_175946796_MP.thumb.jpg.ff5f4bea2b22b4a5fc142a648e91f1eb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarów nie ma, musiałeś coś namieszać bo przed dołożeniem wszystko działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przywróć do do fabryki i zmontuj od nowa. Błąd się sam znajdzie. Po tych zdjęciach i Twoim opisie nic się nie da pomóc. 

 

W zasadzie montaż ah jest tak prosty, że tam naprawdę nie jest łatwo coś zrobić źle.

 

za podświetlenie na czerwono przycisku ręcznego odpowiadają przewody z pin 7-8 (czerwono biały, zielono fioletowy). niby masz podłączone je dobrze, ale może wypięły się z bcm albo jakiś kabel przeciąłeś. to nie są te same zasilania co do podświetlenia autohold, widać na schemacie że czerwony wskaźnik ręcznego K213 ma oddzielny obwód, tylko białe podświetlenie ma ten sam w obydwu przyciskach.

Edytowane przez wuPiotrek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Czarów nie ma, musiałeś coś namieszać bo przed dołożeniem wszystko działało.

no tez jestem tego zdania, dlatego dalem zdjecia z opisem szczegolowym bo na moje wszystko zrobilem poprawnie.

48 minut temu, wuPiotrek napisał(a):

Przywróć do do fabryki i zmontuj od nowa. Błąd się sam znajdzie. Po tych zdjęciach i Twoim opisie nic się nie da pomóc. 

 

W zasadzie montaż ah jest tak prosty, że tam naprawdę nie jest łatwo coś zrobić źle.

 

za podświetlenie na czerwono przycisku ręcznego odpowiadają przewody z pin 7-8 (czerwono biały, zielono fioletowy). niby masz podłączone je dobrze, ale może wypięły się z bcm albo jakiś kabel przeciąłeś. to nie są te same zasilania co do podświetlenia autohold, widać na schemacie że czerwony wskaźnik ręcznego K213 ma oddzielny obwód, tylko białe podświetlenie ma ten sam w obydwu przyciskach.

bardzo dziekuje za ten komentarz. No ja wlasnie tez uwazam ze to proste jak drut.. tym bardziej z takim poradnikiem. Sprawdzalem 5x naprawde polaczenia, czy dobre piny do dobryuch pinow, miernikiem przewodnosc takze naprawde sie napracowalem z testowaniem. Natomiast -pozostaje mi wszystko od nowa rozkrecic (juz mam niezla wprawe ;) ) i wypiac z BCM A i BCM B. Fajnie ze napisales ze to inne przewody za to podswietlenie odpowiadaja - a bylem pewien ze te same czyli brazowy i szaro-niebieski - dlatego tym bardziej bylem zdziwiony.

Czy można sprawdzić gdzie idą te przewody z pin 7 i 8?

No nic przy czasie rozbieram, cofam zmiany i zobaczymy czy sie zapali ;) Bede informowal.

Edytowane przez Koalakm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim rozbierzesz, sprawdź bezpiecznik ... tylko nie wiem który jak dojdę to dopiszę

 

image.thumb.png.acc5d739aec5691c580574f90dd02798.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

 

 

 

38 minut temu, wuPiotrek napisał(a):

image.png.13ee07f22ee60650b94e18cabcd31020.png

 

image.png.7cf91ec915a602478fbe45e3e18fe91c.png

 

 

 

Bardzo bardzo dziękuję. Sprawdzę go w pierwszej kolejności.idget blockquoidget blockquoteWidget blockquote

Edytowane przez Koalakm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przepatrzyłem te Twoje zdjęcia to wydaje się wszystko dobrze podłączone, będzie to pewnie ten bezpiecznik albo druga strona (fioletowo-zielony przewód). Jak bezpiecznik będzie ok to daj znać popatrzę gdzie ten drugi kabel idzie

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wuPiotrek napisał(a):

Jak przepatrzyłem te Twoje zdjęcia to wydaje się wszystko dobrze podłączone, będzie to pewnie ten bezpiecznik albo druga strona (fioletowo-zielony przewód). Jak bezpiecznik będzie ok to daj znać popatrzę gdzie ten drugi kabel idzie

Hej.

Bardzo dziękuję ze poświęciłeś czas na analizę zdjęć.

Bezpiecznik wymieniony i kontrolka działa!!! 

Bardzo dziękuję za wskazówkę. 

Zobaczę jutro co się będzie działo, odpukac czy nie będzie się przepalał (oby nie). Co wazne to od początku całość połączeń zrobiłem dobrze, być może przypadkiem gdzieś na chwilę zwara była i bezpiecznik padł, no zobaczymy. Pozdrowienia i jeszcze raz dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz obserwować. Jakiś powód spalenia bezpiecznika był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten plus pojawia się pewnie wtedy gdy wzbudzone zostają sterowniki (to widać kiedy się podświetla przycisk parking i ten od ręcznego, i że gaśnie jakiś czas po zamknięciu auta, kontrolka sterowana jest pewnie masą. jak dłubałeś było napięcie, przez przypadek zwarłeś i tyle. sam nie pomyślał bym że od czerwonej lampki na przycisku ręcznego jak oddzielny bezpiecznik. cieszę się że mogłem pomóc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wuPiotrek napisał(a):

ten plus pojawia się pewnie wtedy gdy wzbudzone zostają sterowniki (to widać kiedy się podświetla przycisk parking i ten od ręcznego, i że gaśnie jakiś czas po zamknięciu auta, kontrolka sterowana jest pewnie masą. jak dłubałeś było napięcie, przez przypadek zwarłeś i tyle. sam nie pomyślał bym że od czerwonej lampki na przycisku ręcznego jak oddzielny bezpiecznik.

 

Ja tez bym na to nie wpadl, bylem przekonany ze ten sam plus i masa beda do konttroli dla recznego i autohold...

Mysle ze wlasnie tak bylo ze przypadkiem wtedy zrobilem zware. Dzis juz do pracy jechalem, ah uzywalem i wszystko oki, kontrolka na recznym dziala :)

8 godzin temu, wuPiotrek napisał(a):

cieszę się że mogłem pomóc

oj nawet nie wiesz ile mi zaoszczedziles pracy, bo pewnie bym to rozbieral jeszcze 3 razy calosc, odlaczal od BCM itd... a problem caly czas by byl.

Przy okazji gdzie mozna sprawdzac instalacje? Wlasnie skad dokad kabelek biegnie, jaki bezpiecznik za co odpowiada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...