Cinollo Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Witam. Czytam wątki dotyczące spadku mocy ale nie znalazłem niczego co by przypominało mój problem! Zapalam rano - bez problemu od pierwszego strzału, chodzi 2 minutki na luzie, ruszam bez problemu - ma normalną moc - przejeżdżam ok 2 km i zaczyna szarpać i się dusić - na wszystkich biegach, nawet na luzie! Zapala się ABS i ESP i alarm, traci kompletnie moc! Kiedy próbuje dalej jechać silnik strasznie wibruje! Jak zgaszę auto i zapalę - wszystko mija i jadę dalej bez problemu - ma normalną moc! Dzieję się to tylko kiedy jest zimny po około 2 km o ruszenia! Oprócz tego czuje czasem że tak jak by niezbyt płynnie się rozpędzał - wyczuwam jakieś minimalne wibracje w pracy silnika - przy spokojnym rozpędzaniu! Czy to mogą być zabrudzone pompowtryskiwacze? Tankowałem ostatnio często na pewnej taniej bezobsługowej stacji benzynowej !
letallec Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Masz jakiś problem z elektryka. Możesz podłączyć samochód pod VAG, żeby sprawdzić błędy?
Cinollo Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2009 No właśnie też ktoś mi to zasugerował! Że jak się zapali ABS i ESP to coś z Elektryką! Dziwne jest to zachowanie silnika! I tylko rano! Najpierw takie mocne szarpnięcia, potem zupełnie zamula i właczają się kontrolki! Dziś jadę podłączyć się do kompa!
letallec Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 np. woda w ECU. Gdzie parkujesz auto? Sprawdzales czy pod podszybiem nie zbiera sie woda?
Cinollo Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Parkuje pod niebem! Tylko że ostatnio sucho jest! Nie pada! Jedynie szron na szybie! Myślisz że to może mieć wpływ?
qwertp Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 szarpanie i duszenie to może coś z pompą zaczyna się dziać
Cinollo Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2009 No nie wiem czy pompa - bo pewnie robił by to częściej podczas jazdy! A tu tylko na zimnym po przejechaniu paru kilometrów! Może wtryskiwacz się zawiesza - bo jak zgaszę i zapalę to komp robi reset i wszystko jest ok!
Daimos Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Diagnoza z zawilgoconą wiązką od ECU będzie chyba jak najbardziej trafna. Rozbierz obudowę od kompa i zobacz czy nie zbiera się tam woda. Sprawdź też podłączenie akumulatora.
Cinollo Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2009 A dodam jeszcze jedną rzecz, która może mieć jakiś wpływ na takie zachowanie silnika! Wczoraj zauważyłem że podczas jazdy temperatura wody utrzymywała się na około 60 stopniach C, za chwilę skoczyła do 90 stopni, po 5 sekundach znowu spadła do 60 C! Może to czujnik temperatury wariuje!? Może mieć to związek z tymi problemami na zimnym silniku?
letallec Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 A dodam jeszcze jedną rzecz, która może mieć jakiś wpływ na takie zachowanie silnika! Wczoraj zauważyłem że podczas jazdy temperatura wody utrzymywała się na około 60 stopniach C, za chwilę skoczyła do 90 stopni, po 5 sekundach znowu spadła do 60 C! Może to czujnik temperatury wariuje!? Może mieć to związek z tymi problemami na zimnym silniku? , raczej nie. Ale może potwierdzać elektryczna istotę problemu.
boseron Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 czujnik temp nie ma nic w spólnego z szarpaniem samochodu, podepnij Vag-a i sprawdz błędy bo napewno bedzie ich kilka. wrzuć na forum ich numery
Cinollo Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Już wiem! Byłem u mechanika! Szybka akcja - wyskoczył błąd nr 469C - usterka obwodu elektrycznego na 3 pompowtrysku! Bardzo małe napięcie na 3 wtrysku! Pewnie zaśniedziało albo się coś popaliło!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się