Hesusik Opublikowano 31 Lipca 2021 Opublikowano 31 Lipca 2021 Siemson, ostatnio przy 140,150 turbo wpada w tryb awaryjny, i zauważyłem że na 4,5 biegu coś muli. Wracając do turbiny po ponownym uruchomieniu silnika wszytko wraca do normy.
OLIVER Opublikowano 31 Lipca 2021 Opublikowano 31 Lipca 2021 jak jesteś pewien że to przez turbo to nie ma na co czekać tylko turbo na stół i czyścimy 1
Hesusik Opublikowano 31 Lipca 2021 Autor Opublikowano 31 Lipca 2021 Dzięki za pomysł na pewno skorzystam, a jakiś przepływomierz czy coś też może dać takie objawy?
KINIAM Opublikowano 31 Lipca 2021 Opublikowano 31 Lipca 2021 Na zdejmowanie turbiny i jej regeneracje zawsze przyjdzie ten właściwy czas. Z którego roku to pojazd i ile masz nalatane na tej turbinie ?. Paliwo, powietrze , przewody podciśnienia, czujnik sporo tego przed turbawką. Miałem takie przypadki, że mechanik miał chęć na regenerację turbiny w moim pojeździe ale nic by to nie dało błąd tkwił gdzie indziej. Jak masz możliwość podpięcia kompa i udania się w trasę może to zapewne pomóc w rozeznaniu tematu.
Hesusik Opublikowano 31 Lipca 2021 Autor Opublikowano 31 Lipca 2021 2001, awx, auto kupiłem jakiś w marcu, chłop mówił że niby turbina była regenerowana jakiś czas temu, teraz jakoś z 10k przebiegu zrobiłem. Głowice miałem do roboty :'). No ale wracając do turbo i podobnych rzeczy, wymieniałem dolot rurka była dziurawa. Węże podciśnienia jeszcze mam plan sprawdzić na dniach, znajomy podpinal kompa nic żadnego błędu nie okazało oprócz poduszki silnika. Ale wydaje mi się że podczas trasy jak by właśnie turbo odcięło, wtedy podpiąć kompa i może wtedy by coś wykazało. Pozderki
OLIVER Opublikowano 31 Lipca 2021 Opublikowano 31 Lipca 2021 10 minut temu, KINIAM napisał: Na zdejmowanie turbiny i jej regeneracje zawsze przyjdzie ten właściwy czas. Ja nie wspominałem o regeneracji tylko czyszczeniu Jeśli nie wyskakuje żaden błąd to najpierw zrób logi by móc oglądnąć i wtedy jakiś magik Ci podpowie co nie domaga..
mafiu1111 Opublikowano 31 Lipca 2021 Opublikowano 31 Lipca 2021 (edytowane) Witam, Panie Areczku mam podobny problem, zobacz mój temat jeśli chcesz, tylko że u mnie błąd się pojawia- niedoładowanie. Spróbuj jak poczujesz że moc stracił pod kompa podpiąć i wtedy powinno coś pokazać w zakładce Engine, ja u siebie błąd skasuję, odpalę to do pierwszego buta jest ok, potem poczuję takie charakterystyczne zblokowanie(np gdy daję więcej gazu pod górkę) i moc spada od razu, podpinam pod kompa i błąd jest ponownie. U mnie na 99% jest to zapieczona geometria turbiny, wszystko inne sprawdzone, wymienione wężyki itp. P.s na początku też mi działało wyłączenie silnika i ponowne włączenie w trakcie jazdy, ale teraz to już przeszłość, i to nie działa, dopiero jak błąd skasuję to jest ok(chwilowo). Edytowane 31 Lipca 2021 przez mafiu1111
ecobuda Opublikowano 31 Lipca 2021 Opublikowano 31 Lipca 2021 Pierdu pierdu, geometria do czyszczenia i tyle w temacie. Możesz jeszcze sprawdzić sztangę zmiennej geometrii. Jak chodzi z oporami to turbo na stół i czyścimy.
OLIVER Opublikowano 31 Lipca 2021 Opublikowano 31 Lipca 2021 5 godzin temu, ecobuda napisał: Pierdu pierdu, geometria do czyszczenia i tyle w temacie. Możesz jeszcze sprawdzić sztangę zmiennej geometrii. Jak chodzi z oporami to turbo na stół i czyścimy. A jak wytłumaczysz to? 5 godzin temu, Hesusik napisał: znajomy podpinal kompa nic żadnego błędu nie okazało
ecobuda Opublikowano 31 Lipca 2021 Opublikowano 31 Lipca 2021 U mnie też tak było. Auto w trybie awaryjnym a błędów zero. Dopiero jak wywaliło checka to wtedy pojawiał się błąd. Turbinę wyczyściłem i problem ustał.
mafiu1111 Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Opublikowano 1 Sierpnia 2021 (edytowane) To u mnie chyba bedzie coś innego bo żadna kontrolka się nie świeci, i muł cały czas, usunięcie błędu nic nie daje, zresetowanie też, nie jedzie ani od dołu ani od góry :D, w ogóle już nie jedzie, taki trochę turbo diesel bez turbo Edytowane 1 Sierpnia 2021 przez mafiu1111
OLIVER Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Opublikowano 1 Sierpnia 2021 1 godzinę temu, mafiu1111 napisał: To u mnie chyba bedzie coś innego bo żadna kontrolka się nie świeci, i muł cały czas, usunięcie błędu nic nie daje, zresetowanie też, nie jedzie ani od dołu ani od góry :D, w ogóle już nie jedzie, taki trochę turbo diesel bez turbo A sprawdzałeś węże od turbo nie jest który rozerwany? sztanga jest wciągana jak odpalisz silnik To takie wróżenie z fusów
mafiu1111 Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Opublikowano 1 Sierpnia 2021 sprawdzałem i wszystko ok, dodatkowo na zimnym kręci i kręci jakby był zapowietrzony z 3-4 sekundy, lub kąt wtrysku, lecz nie wiem czy to ma związek.
OLIVER Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Opublikowano 1 Sierpnia 2021 25 minut temu, mafiu1111 napisał: sprawdzałem i wszystko ok, dodatkowo na zimnym kręci i kręci jakby był zapowietrzony z 3-4 sekundy, lub kąt wtrysku, lecz nie wiem czy to ma związek. No to niestety ale bez podłączenia vaga i zrobienie diagnostyki się nie obejdzie ...
mafiu1111 Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Rozumiem że mam zrobić logi statyczne na rozgrzanym silniku bez włączonej klimy świateł itp tak? to z jakiej grupy mam je zrobić?
OLIVER Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Opublikowano 1 Sierpnia 2021 22 minuty temu, mafiu1111 napisał: Rozumiem że mam zrobić logi statyczne na rozgrzanym silniku bez włączonej klimy świateł itp tak? to z jakiej grupy mam je zrobić? Tu poczytaj sobie ..
mafiu1111 Opublikowano 3 Sierpnia 2021 Opublikowano 3 Sierpnia 2021 W dniu 1.08.2021 o 14:18, OLIVER napisał: Tu poczytaj sobie .. Okej, a jeszcze jakbyś mi powiedział które rury mógłbym sprawdzić czy nie są pęknięte itp, bo akurat auto mam na podnośniku i mogę zajrzeć pod spód, czy to ta gruba co idzie od turba bodajże do intercoolera? taka gruba zagięta na dole.
OLIVER Opublikowano 3 Sierpnia 2021 Opublikowano 3 Sierpnia 2021 dokładnie te węże grube między turbo a rurą metalową -rura met a intercooler -intrcooler a silnik jak jest gdzieś nieszczelność to szukaj o ślimaczenia olejem w tym miejscu
mafiu1111 Opublikowano 3 Sierpnia 2021 Opublikowano 3 Sierpnia 2021 dobra dzięks, jutro jak coś znajdę to napiszę. ale spod spodu jak wymacałem to była b burdna z jakiegoś czarnego(chyba oleju), jutro zerknę dokładniej jak będzie ładna pogoda
mafiu1111 Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Opublikowano 10 Sierpnia 2021 W dniu 3.08.2021 o 19:51, OLIVER napisał: dokładnie te węże grube między turbo a rurą metalową -rura met a intercooler -intrcooler a silnik jak jest gdzieś nieszczelność to szukaj o ślimaczenia olejem w tym miejscu Jeszcze mam na szybko pytanie, czy jak zakładam zregenerowaną turbinę to muszę wymienić olej+filtr oleju i powietrza? nawet mimo tego, że wymieniałem 5000km temu ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się