Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BPW] Ubytek płynu chłodniczego


Avari

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od jakiś 4 tygodni zauważyłem ubytki płynu chłodniczego w moim pojeździe. Dolewam żeby było między min a max i po przejechaniu 200km spada poniżej minimum i tak w kółko. Słyszę najczęsciej na zimynm silniku często takie jakby przelewanie się wody w rurach.. Nie mam oleju w zbiorniczku płynu, nie zwiększa mi się poziom oleju na bagnecie, nie zauważyłem też kopcenia na biało bądź niebiesko chyba że delikatnie na biało na zimnym jak jest deszcz i mocno wilgotno. Na zegarze nie zapala się żadna niepokojąca kontrolka, samochodem nie telepie. To co zauważyłem to tylko te przelewanie się wody przez chwilę i ubytek płynu. Zaprowadziłem dziś auto do mechanika, zdjął osłony, sprawdził samochód na zimnym i ciepłym i wycieków brak. Nie wiem co mogę jeszcze sprawdzić, jak miałem w skodzie superb 1.8t pękniętą głowicę to zapalał się check, samochodem telepało itd. Zastanawiam się co mógłbym jeszcze sprawdzić i wymienić i czy w ogóle na tym jeździć i dolewać płynu czy kupić w ciemno głowicę. Generlanie co jeszcze mógłbym zróbić żeby sprawdzić czy to nie głowica? 

W tym roku wymieniałem rozrząd, czyściłem turbinę i był spokój do teraz. Robiłem jeszcze pod koniec maja chipa (wykres na forum), tuner nie stwierdził wtedy żadnych niepokojących rzeczy i nic po tym chipie się nie działo. Generalnie podczas jego sprawdzenia logi itd wyszłoby tam coś? Bo zastanawiam się czy do niego napisać żeby sprawdził moje logi które sobie zapisał, ale nie wiem czy po tych paramterach cokolwiek tam widać.

Generalnie autem jeżdzę ponad 2 lata i nie miałem z nim problemów. Przebieg to 260tkm na blacie

Edytowane przez Avari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy działa Ci ogrzewanie na wolnych obrotach?

Czy w kabinie słychać taki dzwięk jakby woda z kamyczkami sie przelewała?Może to być UPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie na pewno działa w trakcie jazdy, na wolnych sprawdzę jutro. No i woda z kamyczkami słychać właśnie. Są jakieś jednorazowe testery do sprawdzania UPG?

Edit: sprawdziłem i są, wykonam 

Edytowane przez Avari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj zrobić test prosty szczelności uszczelki pod głowicą 20 zł na alledrogo

potem sprawdz czy chłodniczkę spalin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie na postoju- ciężko powiedzieć w taką pogodę, wydaje mi się, że grzeje,  nie jakoś na skwar ale grzeje. Na testerze CO2 wyszło, że uszczelka/ głowica walnięta.

Zastanawiam się czy jak chce pojeździć autem rok- półtora to czy robić coś przy okazji uszczelki bo mechanik mi wspominał, że kilka rzeczy można zrobić przy tym...

Edytowane przez Avari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne a zarazem najwazniejsze co mozesz jeszcze zrobic to pominac obieg wody chlodnicy egr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka. Uszczelka rzeczywiście wydmuchana, ale wyszło także, że wytarty wałek rozrządu, szklanki- na już trzeba robić. W niedalekiej przyszłosci może być problem z tłokami bo powłoka jest po częsci zdarta i coś z gniazdami wtryskiwaczy. Także no :)..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytarty wałek i gniazda PD to standard. Zwróć uwagę czy nowy wałek będzie miał 2 zatoczenia na ostatniej krzywce- ważne dla poprawnej pracy dpfa.

Zobacz też czy w wałkach pompowtryskiwaczy są po bokach zaślepki a najlepiej je od razu zaspawać migiem.

I wałek tylko dobrej firmy chociaż ja na kolbenshmidta sie naciąłem. Najtańszy wałek nie przejedzie nawet 10kkm.

Edytowane przez nadybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady!

Ja generlanie się nie spodziewałem tylu usterek.. Nie dziwię się, że wydmuchał seri 127 a na czipie 156 i nie szło dalej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze jedno. Do BPW ida inne uszczelnienia na pompki. Większość sprzedawców wciska od 1.9tdi bo uważają ze to to samo a są tańsze. Do BPW niestety komplet erlinga na 1 wtrysk kosztuje ~60zl :facepalm:

I sprawdzić/zaspawać/zapunktować te nieszczęsne broki w wałkach pompowtrysków.

I kolejne jeszcze jedno...

Prawie nikt o tym nie wie ale w głowicy w kanale zasilającym paliwo znajduje sie plastikowa rurka która trzeba wymontować przed montażem głowicy i wszystko wyczyścić. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że w kanale lub rurce zostanie syf powstający przy planowaniu głowicy, który osadzi sie na pompowtryskach.

A ze jako właśnie docieram zawory w takiej głowicy to CYK! fotka:1631641666919..jpg

1631641729860..jpg

Edytowane przez nadybek
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...