Damlok24 Opublikowano 3 Września 2021 Opublikowano 3 Września 2021 Hej, Mam taki problem, że ciężko chodzi u mnie kierownica. Zauważyłem to już wcześniej, ale po wymianie płynu na Ori z dobrym przelaniem układu (2.5 litra) wydaje mi się, że to się nasiliło. Stary olej był brązowy. Pompy nie słychać, no chyba, że przy maksymalnym skręcie. Brak wycieków. Dodam, że jak podniosłem przednie koła i kręciłem na rzecz jasna zapalonym silniku to kierownica nie chodziła tak lekko jak myślałem, że będzie tj kręcąc jednym palcem chciało go urwać ? Czy to wina pompy czy może zespół zaworowy w przekładni kierowniczej czy coś jeszcze innego? Pomóżcie, bo nie chcę się pakować w bezsensowne koszty. Dzięki!
przem8 Opublikowano 3 Września 2021 Opublikowano 3 Września 2021 Poluzuj śrubę regulacyjną na maglu. Może ktoś dokręcił wcześniej, bo stukała z powodu wyrobionej listwy.
Damlok24 Opublikowano 3 Września 2021 Autor Opublikowano 3 Września 2021 57 minut temu, przem8 napisał: Poluzuj śrubę regulacyjną na maglu. Może ktoś dokręcił wcześniej, bo stukała z powodu wyrobionej listwy. Dzięki za poradę, spróbuję, ale kierownica nie zacina się oraz odbija bardzo ładnie, a poprzedni właściciel to Niemiec, który do końca serwisował w ASO (sprawdzone w ASO). Jest jakiś inny trop?
przem8 Opublikowano 3 Września 2021 Opublikowano 3 Września 2021 Niewydajna pompa. Wcześniej było ok czy tak jest od momentu kupna?
Damlok24 Opublikowano 3 Września 2021 Autor Opublikowano 3 Września 2021 (edytowane) W momencie kupna było w miarę ok, jak to w aucie, które już ma swoje lata. Teraz, żeby kręcić na postoju kierownica jedną ręką to trzeba solidnie dociskać kierownice, więc robię to zazwyczaj dwoma rękami. Wydaję mi się, że wymiana płynu jest takim punktem zwrotnym. Ale czy niewydajna pompa objawiała by się też gdy koła są w powietrzu? P.S. mam porównanie do A5 z 2010 i tam się kręci jednym placem na postoju Edytowane 3 Września 2021 przez Damlok24
pelonek1 Opublikowano 3 Września 2021 Opublikowano 3 Września 2021 11 minut temu, Damlok24 napisał: P.S. mam porównanie do A5 z 2010 i tam się kręci jednym placem na postoju Bo w A5 masz zapewne servotronic a w B7 nie i stąd ta różnica.
Damlok24 Opublikowano 3 Września 2021 Autor Opublikowano 3 Września 2021 5 minut temu, pelonek1 napisał: Bo w A5 masz zapewne servotronic a w B7 nie i stąd ta różnica. Możliwe, tego nie wiem ? Nie zmienia to faktu, że kierownica w B7 chodzi bardzo opornie
pelonek1 Opublikowano 3 Września 2021 Opublikowano 3 Września 2021 (edytowane) 8 minut temu, Damlok24 napisał: Możliwe, tego nie wiem ? Nie zmienia to faktu, że kierownica w B7 chodzi bardzo opornie Też odnoszę podobne wrażenie jak przesiadam się z A6 C6 z servotronic do A4 B7 bez servotronic. Edytowane 3 Września 2021 przez pelonek1
Damlok24 Opublikowano 3 Września 2021 Autor Opublikowano 3 Września 2021 Jeśli chodzi o samo wrażenie to zrozumiałe. Porównywałem też z inną b7 i tam chodziła lżej. Jedną ręką na postoju kręciło się komfortowo.
przem8 Opublikowano 3 Września 2021 Opublikowano 3 Września 2021 Jak nie masz servotronica to nie pokręcisz jednym palcem:P Pokaż wlepę to po kodzie się dojdzie.
Damlok24 Opublikowano 3 Września 2021 Autor Opublikowano 3 Września 2021 Dodaje fotkę wlepy. Dodatkowo zdjęcia starego płynu że wspomagania.
Damlok24 Opublikowano 3 Września 2021 Autor Opublikowano 3 Września 2021 (edytowane) Dzięki, już nie będę porównywał z serwotronikiem ? Wracając do tematu porównywałem też do b7 bieda wersja i chodziło lżej sporo, więc będę drążył temat dalej. W jakiś starych Citroenach czy w VW Touran z tego samego roku też chodziło sporo lżej. W moim Audi kto nie wejdzie to mówi, że ciężko kierownica chodzi ? Edytowane 4 Września 2021 przez Damlok24
Damlok24 Opublikowano 4 Września 2021 Autor Opublikowano 4 Września 2021 Jak najprościej sprawdzić wydajność pompy?
Damlok24 Opublikowano 6 Września 2021 Autor Opublikowano 6 Września 2021 W dniu 3.09.2021 o 12:54, przem8 napisał: Poluzuj śrubę regulacyjną na maglu. Może ktoś dokręcił wcześniej, bo stukała z powodu wyrobionej listwy. Sprawdziłem i po poluzowaniu nie było zbytnich zmian, jedynie luz się zaczął robić, więc wróciłem to pierwotnego dokręcenia.
Damlok24 Opublikowano 8 Września 2021 Autor Opublikowano 8 Września 2021 Szykuje się do wymiany zawory zwrotnego, bo to chyba najtańsza rzecz, która może powodować problemy. Czy jak wspomaganie ciężko chodzi niezależnie od obrotów silnika to można stawiać od razu na przekładnie?
przem8 Opublikowano 8 Września 2021 Opublikowano 8 Września 2021 23 minuty temu, Damlok24 napisał: można stawiać od razu na przekładnie? Nie. Pompa tańsza od magla i prostsza w wymianie.
Damlok24 Opublikowano 8 Września 2021 Autor Opublikowano 8 Września 2021 1 minutę temu, przem8 napisał: Nie. Pompa tańsza od magla i prostsza w wymianie. Już idzie do mnie manometr do 160 barów, więc jak będę miał więcej czasu to spróbuję jakoś pokombinować żeby go podpiąć zamiast węża wysokiego ciśnienia i zobaczymy co pompa powie. To wszystko to oczywiście jak zawór zwrotny nie załatwi sprawy
Damlok24 Opublikowano 26 Września 2021 Autor Opublikowano 26 Września 2021 Łożysko na pompie już trochę huczało i miało luz. Pompa w środku wyglądała chyba ok. Niestety podczas wyciągania łożyska pękła obudowa. Nie polecam tego robić w pompie ZF, gdzie nie ma segera zabezpieczającego... Łożysko jest zaprasowane. Pewnie jakby to zeszlifował to by było ok, no ale mądry polak po szkodzie. Jutro zamawiam nowa ZF.
Damlok24 Opublikowano 28 Września 2021 Autor Opublikowano 28 Września 2021 Pompa zmieniona na nową BOSCH, nowy pasek przy okazji. Pompa chodzi pięknie, ale kierownica na postoju chodzi tam samo ciężko jak chodziła. Gdzie może być problem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się