woytas81 Opublikowano 13 Września 2021 Opublikowano 13 Września 2021 Witam wszystkich, jestem tu zupełnie nowy, pozdrawiam wszystkich i z góry przepraszam jeśli pisze coś nie tak. Od pół roku jestem w posiadaniu B7 quattro 2.0 tdi 140km z silnikiem BPW Silnik przeszedł gruntowny serwis, rozrząd, wszystkie filtry, olej, imbus napędzający pompę oleju... Brak błędów. Problem polega na tym że przy dogrzewaniu rano auto bardzo mocno kopci na czarno przy temperaturze 50-70 st C dodam że jak jest powyżej 20 st na zewnątrz to zauważyłem że to zjawisko kopcenia nie występuje. Oczywiście w późniejszym czasie zapala się check i auto nie jedzie jak powinno, prawdopodobnie tryb awaryjny. Po podłączeniu pod komputer wyskakuje błąd P2196 sonda 1 za bogata mieszanka. Dodam że Dpf został usunięty przez poprzedniego właściciela. Od samego początku występował problem z EGR mianowicie jakby podczas przyśpieszania słychać było charakterystyczne bzyk bzyk i w tym momencie było szarpnięcie, czyszczenie nie pomogło, brak błędu egr. Po wstępnej konsultacji z mechanikiem zasugerowano mi że trzeba zregenerować pompowtryskiwacze, Pozwoliłem sobie czytać parametry pracy wtryskiwaczy i z mojej wiedzy wynika że nie ma tu jakiś odchyleń chyba że się mylę. Program to obdeleven na telefon, poniżej zrzuty ekranu z parametrami, silnik rozgrzany. opis do zrzutów: kanał 13, korekcja dawek pompowtryskiwaczy, znaleziona norma w internecie -2,8 do +2,8 mg?H kanał 18 błędy pompowtryskiwaczy kanał 23 czasy pompowtryskiwaczy, znalezione informacje od -100 do +100 ms Proszę o jakaś podpowiedz, czy wymienić sondę, czy wtryskiwacze, czy mogole to trzeba już wyzłomowac?
woytas81 Opublikowano 13 Września 2021 Autor Opublikowano 13 Września 2021 Tak błąd sondy jest cały czas, nawet jak na gorącym skasuje, to po przejechaniu paru km można go ponownie odczytać.
Dev Opublikowano 13 Września 2021 Opublikowano 13 Września 2021 6 minut temu, woytas81 napisał: Tak błąd sondy jest cały czas, nawet jak na gorącym skasuje, to po przejechaniu paru km można go ponownie odczytać. to ją wymien Daj VIN to Ci podam jej nr
woytas81 Opublikowano 13 Września 2021 Autor Opublikowano 13 Września 2021 8 minut temu, Dev napisał: to ją wymien Daj VIN to Ci podam jej nr WAUZZZ8E07A210634 może to 03G906262G ? A jeśli chodzi o parametry wtryskiwaczy to co o tym sądzisz? Czy jestem w stanie samemu zamknąć zawór EGR?
woytas81 Opublikowano 27 Września 2021 Autor Opublikowano 27 Września 2021 (edytowane) Witam, wymieniłem sondę i auto zaczęło dobrze jeździć, od 3 do 4 tyś obr ciągnie już jak powinno. Nie wykazuje żadnych błędów. Jedyny problem jaki zauważyłem że czasami na wolnych obrotach kopci, np w korku, ale jak ruszę i przejadę trochę normalnie to później kopcenie ustaje. słychać też przy przyśpieszaniu jak zawór EGR wydaje jakieś dźwięki i jest szarpnięcie. Czy przyczyna kopcenia może leżeć w zaworze? Może spróbować prowizorycznie podłożyć blaszkę pod uszczelkę zawory żeby go tymczasowo zamknąć? oczywiście biorę pod uwagę to że wyskoczą jakieś błędy, ale czy jest opcja że zawór powoduje że czasami się nie domyka lub odwrotnie i stąd to kopcenie? Może odczytać parametry wtrysków w tedy jak występuje to kopcenie, może jest możliwość że jakiś wtrysk się "zawiesza"? Proszę o jakąś podpowiedz Edytowane 27 Września 2021 przez woytas81
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się