Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Podskakują obroty silnika przy zmianie biegów


domi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

wiem że już nie raz maglowany był temat obrotów tzn. przy wciskaniu sprzęgła podczas zmiany biegów w czasie jazdy obroty silnika podskakują o 200-300 obrotów i jeden z forumowiczów napisał żeby wymienić czujnik pozycji sprzęgła miał to samo i mu to pomogło tyle że jego silnik to 1.8 turbo a mój 2.0 20v i tu się nasuwa moje pytanie czy u siebie znajdę ten czujnik a jeśli tak to gdzie

pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda ja mam 1,8T i faktycznie obroty podskakują przy wciśnięciu sprzęgła, ale nie zawsze, to zjawisko występuje u mnie gdy jadąc np. na dwójce bez gazu (samochód się toczy na biegu ale bez wciśniętego gazu) zacznę hamować i wtedy wciskam pedał sprzęgła to wtedy obroty rosną (nawet dość gwałtownie z 1000 do 1500obr/min). I raczej to jest związane z (nie wiem jak to się właściwie nazywa) "asystentem parkowania". Mam na myśli to, że jak się rusza na jedynce kiedy obroty za bardzo spadną to automatycznie pedał gazu "sam się wciska" - zapada się a samochód delikatnie przyśpiesza ("asystent" od tego żeby nie zgasić silnika przy ruszaniu). Ale nie zauważyłem, żeby to zjawisko się pojawiało przy zmianie na wyższe biegi (2-3, 3-4, 4-5).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik położenia pedału sprzęgła

Dokładnie. Jechać na kompa, ustawią i po problemie. Czas jakieś 15-30minut żeby Cie nie naciągali że trzeba coś więcej trzeba robić. Najlepiej jak masz VAG podłącz i zobacz czy nie masz błędów bo może być walnięty sam czujnik ale jak będzie czysto to tylko przeprogramowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o sam czujnik pedału sprzęgła, jest do nabycia w ASO i nie jest drogi-ok. 50 zł. Wg "mojego nadwornego elektronika" (który nigdy mnie nie zawiódł) Audi ulepszyło te czujniki (faktycznie ten który nabyłem różnił się z zewnątrz od nowego) i te montowane na początku produkcji b6 zbyt długo nie wytrzymywały. Sam montaż zajmuje w skali kosmosu jedną milimilimilimili...sekundę albo mniej, ale trzeba uważać, ponieważ jest na to jakiś "audiowski" patent (że trzeba wciśnięty ten tzw"włącznik pedału sprzęgła" trzymać i przekręcić go o np 180 stopni bo zły montaż może go uszkodzić) więc niech lepiej zamontuje ktoś kto jest zaznajomiony z tematem (serwis nie przyjmuje reklamacji na skutek złego montażu). MOże mało fachowo ale się starałem :>. Pozdrowionka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przy zmianie biegów to czujniczek sprzęgła na 100%. Miałem identyczną przypadłość. Do wymiany polecałbym ASO - drogo nie będzie.

Ps. A czegóż to już Audi nie ulepszało w ALT-ku 2.0... Nawet materiał przycisków, który już się nie ściera dzięki Bogu :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem co koledzy... I tak się zastanawiam czy najpierw udać się do elektryka na regulacje/ustawienie konfiguracji tego czujnika położenia sprzęgła - czy lepiej kupić od razu nowy czujnik, tylko czy jeżeli to nie wada czujnika to czy nowego i tak nie będzie trzeba konfigurować?? I jeszcze pytanie czy zwykły elektryk samochodowy, taki co gasi poduszki itp sprawy będzie umiał to zrobić?? Czy bezpieczniej będzie lepiej dopłacić trochę i udać się do ASO?[br]Dopisany: 17 Kwiecień 2011, 14:23_________________________________________________Po podpięciu vagiem - pokazało błąd czujnika sprzęgła, ale po wykasowaniu nadal nie ma różnicy, a błąd (jak na razie) nie wyświetla ponownie - czy to oznacza, że czujnik do wymiany?? Czy szukać innej przyczyny??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem. Po rozebraniu osłony pedałów i zdjęciu wtyczki zwykły omomierz i wiadomo czy sprawny, czy nie. U mnie w przełączniku pękła blaszka, nie było sensu kombinować zakupiłem nowy. Wymiana prosta i podczas przekręcenia czujnika sam się aktywuje i wtedy działa poprawnie. Błąd wykasowałem KTS-em i po sprawie. Dużej filozofii nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie czujnik miał mechaniczną awarię - haczył się i praktycznie po wyjęciu prawie nie odbijał... Czujnik wymieniony, błędy wykasowane i nadal to samo... Można ten czujnik jakoś źle zamontować, ze się nie aktywuje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można. Można go uszkodzić przez nieumiejętny montaż. Musi zrobić ktoś kto zna temat. Dla wiedzącego o co chodzi 10 min. roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u siebie w aeb'ie tez mam nietypowe zachowanie, mianowicie w czasie na przyklad parkowania, kiedy juz zatrzymuje sie, wciskam sprzeglo, wypinam bieg i puszczam sprzeglo, po puszczeniu obroty nieznacznie rosna do powyzej 1000-1100obr/min i nienaturalnie wolno spadaja do tych nominalnych 800-900, czy to tez moze byc ten czujnik polozenia sprzegla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u siebie w aeb'ie tez mam nietypowe zachowanie, mianowicie w czasie na przyklad parkowania, kiedy juz zatrzymuje sie, wciskam sprzeglo, wypinam bieg i puszczam sprzeglo, po puszczeniu obroty nieznacznie rosna do powyzej 1000-1100obr/min i nienaturalnie wolno spadaja do tych nominalnych 800-900, czy to tez moze byc ten czujnik polozenia sprzegla?

sprawdz vagiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie komp nie wywala już błędu czujnika położenia sprzęgła - czy to znaczy, że czujnik jest ok i przyczyna tkwi gdzie indziej??[br]Dopisany: 06 Czerwiec 2011, 23:53_________________________________________________Dziś tak sobie siedząc w aucie dodawałem gaz na luzie i zauważyłem, że pedał gazu nie działa od razu po przyciśnięciu tylko z lekkim opóźnieniem... Tak samo jak puszczę to też od razu nie opadają obroty automatycznie jak zdejmę nogę tylko też z opóźnieniem... Czy może pedał gazu być przyczyną problemu z tymi obrotami???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, ja zaczolem od szukania "lewego" powietrza, jeden z przewodow byl pekniety, taki maly saksofon przy przepustnicy, nie do kupienia osobno, caly zesaw przewodow do podcisnienia okolo 250-300zl, wymontowalem caly kolektor, nie znalazlem innych nieszczelnosci, po uszczelnieniu jest duzo lepiej ale odrobine podskakuja, moze ten czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo miałem walnięty ten saksofon ale już dosztukowałem zamiennik własnej roboty :) Tylko jak się przysłucham to jeszcze coś mi świszczy z prawej strony silnika stojąc przy otwartej masce i za Chiny nie umiem zlokalizować co to :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...