MarcinA418T 1 Posted October 22, 2021 Share Posted October 22, 2021 Witam, od jakiegoś czasu borykam się z dziwnymi rzeczami, autko A4 B6 1.8T AVJ+LPG, auto rzekomo 200km, wymienione wtryski od BEXA, turbo jakaś hybryda. Auto od jakiegoś czasu ma spadki mocy, jak odpalam auto to mam wrażenie że na zimnym silniku auto ma o 30/40 koni więcej, gdy się nagrzeje jakby ucieka mu trochę koników. Od 2 tyś obrotów gdy wstaje turbo słychać dziwny syk cały czas podczas przyspieszania, turbo wysypało się 3 miesiące temu, zregenerowane w porządnej firmie PerunTurbo, i gdy już sobie stanę na światłach czuje jakby szarpało delikatnie silnikiem, gdy siedzę w aucie czuje te drgania/szarpnięcią (występuje na PB i LPG).Gdy dodaje gazu gdy auto jest LPG z obrotów jałowych i dodaje w miejscu dynamicznie mocno gazu, czuje jak go dławi, na benzynie tego objawu nie ma. Prosze o porady od czego zacząć Link to comment Share on other sites More sharing options...
przem8 774 Posted October 22, 2021 Share Posted October 22, 2021 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinA418T 1 Posted October 22, 2021 Author Share Posted October 22, 2021 Powiedz proszę jakie logi potrzebne, jutro wstawie wszystkie jakie trzeba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz13 202 Posted October 22, 2021 Share Posted October 22, 2021 Zacznij od sprawdzenia szczelności dolotu. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinA418T 1 Posted October 22, 2021 Author Share Posted October 22, 2021 @Łukasz13 zatkać rurę przy przepływce, i przy odmie i nabić powietrze w układ ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz13 202 Posted October 22, 2021 Share Posted October 22, 2021 dokładnie 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinA418T 1 Posted October 22, 2021 Author Share Posted October 22, 2021 Zatkać odme w miejscu gdzie wchodzi ten (grzybek) który znajduje się blisko turbo/filtra powietrza ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
przem8 774 Posted October 22, 2021 Share Posted October 22, 2021 (edited) Zatykasz tipa od strony przepływki, demontujesz grzybka odmy i ztykasz odmę, pompujesz do 1 bar przez wężyk podciśnienia. Odkręć przed tym korek wlewu oleju. Jak masz gaz to może być przez wężyk od map do kolektora. Logi robisz wszystkie co w temacie, myślałem że to oczywiste. Edited October 22, 2021 by przem8 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinA418T 1 Posted October 22, 2021 Author Share Posted October 22, 2021 @przem8 Ładować ciśnienie przez te wężyki od gazu co są wiercone w kolektorze dolotowy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
przem8 774 Posted October 22, 2021 Share Posted October 22, 2021 (edited) Zdejmujesz wężyk z mapsensora albo trójnika gdzie masz wpięte podciśnienie z kolektora do mapsensora i w niego pompujesz. Tak jest najprościej i najszybciej niż kombinacje z jakimiś adapterami i wentylkami Edited October 23, 2021 by przem8 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinA418T 1 Posted October 23, 2021 Author Share Posted October 23, 2021 @przem8 gdzie znajdę ten MAP ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
przem8 774 Posted October 23, 2021 Share Posted October 23, 2021 (edited) Idz po wężyku podcisnienia od reduktora i powinienes dojść do trojnika, z którego będzie rozgalezienie na mapsensor i do kolektora. Nie wiem czy to czasem nie ten cienki wężyk z kolektora na wysokości filtra gazu, patrząc po zdjęciu. To brc? Edited October 23, 2021 by przem8 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinA418T 1 Posted October 23, 2021 Author Share Posted October 23, 2021 (edited) Tak BRC, okej układ napompowany znalazłem 2 nieszczelności, jedna przy ezektorze ale niestety podczas próby uszczelnienia zaworek zwrotny się ułamał, zamówiłem go na poniedziałek. A druga nieszczelność jest pod drugim wtryskiem PB. Logi zrobię w poniedziałek po zmianie zaworka w ezektorze. Do wymiany podkładka pod wtryskiem ? To możliwe ze są tylko 2 nieszczelności, znaczy chodzi mi o to, ze czy takie dwie nieszczelności mogą mocno wpływać na działanie auta, pod tym wtryskiem dosyć mocno dmucha. Edited October 23, 2021 by MarcinA418T Błąd Link to comment Share on other sites More sharing options...
przem8 774 Posted October 23, 2021 Share Posted October 23, 2021 Przez nieszczelność pod wtryskiem może wypadać zapłon. Do wymiany masz oringi i wkretki wtryskiwaczy. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinA418T 1 Posted October 23, 2021 Author Share Posted October 23, 2021 Masz może jakieś numery OE ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
danioo 6 Posted October 25, 2021 Share Posted October 25, 2021 Wkretki wtryskiwaczy 06B133555H Oringi wtryskiwaczy rozmiar 7,52x3,53 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinA418T 1 Posted October 25, 2021 Author Share Posted October 25, 2021 (edited) @danioo dzieki kolego, wymieniać odrazu wszystkie ? Jutro może podjade gdzieś do ASO i kupie te wkrętki, oringi dobiorę sobie w sklepie z gumami. W każdym salonie/serwisie sprzedają części ? Edited October 25, 2021 by MarcinA418T Link to comment Share on other sites More sharing options...
danioo 6 Posted October 25, 2021 Share Posted October 25, 2021 Wkrętki najlepiej wszystkie, oringi zresztą też. Ja akurat wszystko na all kupowałem... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
przem8 774 Posted October 26, 2021 Share Posted October 26, 2021 Oringi zamówisz w każdym sklepie motoryzacyjnym, z elringa chyba po 2zł kupowałem. Zrób logi, bo wątpię, że te małe nieszczelności aż tak u Ciebie mieszają. Jeśli gniazdo wtryskiwacza jest bardzo nieszczelne to wypada zapłon podczas przyspieszania i pięknie mruga check na desce. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinA418T 1 Posted October 26, 2021 Author Share Posted October 26, 2021 @przem8 miga Check, wyrzuca zapłon ale to na 95% przez gaz, bo często 1-2 min po przełączeniu na LPG przy przyspieszaniu wyrzuca zapłon. Na PB praktycznie nigdy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinA418T 1 Posted October 26, 2021 Author Share Posted October 26, 2021 @przem8 mówię, najbardziej zastanawia mnie to że po odpaleniu dopóki auto się nie nagrzeje, samochód serio ma moc, potem jakby trochę mu ubywało.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinA418T 1 Posted October 27, 2021 Author Share Posted October 27, 2021 Ezektor uszczelniony, wieczorem wrzucę logi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinA418T 1 Posted October 27, 2021 Author Share Posted October 27, 2021 Dodaje logi @przem8. @Łukasz13 Statyczne : http://vaglogi.pl/log-001_003_1F8iYoB.html http://vaglogi.pl/log-002_033_MbUJThY.html http://vaglogi.pl/log-090_093_rX502b.html Dynamiczne: http://vaglogi.pl/log-002_033_w6l6z.html http://vaglogi.pl/log-003_020_Nm5660v.html http://vaglogi.pl/log-115_118_rw057.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
przem8 774 Posted October 27, 2021 Share Posted October 27, 2021 Korekty kiepskawe, cofa zapłony ale to pewnie przez paliwo 95? Turbo mogłoby być lepiej wysterowane ale to do ogarnięcia w sofcie. Zrób 2+33 na gazie, bo pewnie tam będzie jeszcze ciekawiej. Sprawdzales zawór dv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinA418T 1 Posted October 27, 2021 Author Share Posted October 27, 2021 Wiesz co wymieniłem ostatnio DV na jakis zamiennik, jak to sprawdzic nie wiem szczerze. Przy zdjęciu DV Olej się z niej wylał, 95 PB za słabe paliwko ? A co z turbem nie idzie równo ? Jak jade załóżmy sobie na 2 biegu, i tak dodaje leciutko gazu tak naprawdę lekko. To w przedziale tak 1900-2400 jak turbo wstaje mam takie jakby dławienie/szarpanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
przem8 774 Posted October 27, 2021 Share Posted October 27, 2021 Po sofcie jezdzi sie na 98 ale jak masz lpg to 95 na odpalanie wystarczy ale teraz nje sprawdzisz czy problemem jest paliwo co do cofek. Zamienniki dv się nie nadają. Wyjmij i sprawdz czy jeszcze jest caly, a turbo za późno osiąga zadane doładowanie. Jak sprawdzić dv było multum razy juz opisywane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinA418T 1 Posted October 27, 2021 Author Share Posted October 27, 2021 A jak to sprawdzę ? Wlewając 98/100? Wiesz co turbo było regenerowane już po zrobieniu softa, i tam dali 1/2mm większe koło kompresji, trzeba nowego softa postawić ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
przem8 774 Posted October 27, 2021 Share Posted October 27, 2021 6 minut temu, MarcinA418T napisał: jak to sprawdzę Co dokładnie, dv? Użyj wyszukiwarki. Hybrydy są specyficzne i często trzeba robić korektę ale sprawdź ten zaworek, masz nawet film na youtubie. Wpisz checking dv 1.8t. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinA418T 1 Posted October 28, 2021 Author Share Posted October 28, 2021 Bardziej chodziło mi o to ze paliwo zbyt ubogie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinA418T 1 Posted October 28, 2021 Author Share Posted October 28, 2021 To dziś zrobić loga na LPG u sprawdzic DV ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now