Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tylny dyfer, luz wzdłużny prawej półosi/przegubu - czy tam ma być? / możliwa przyczyna wibracji przy 80 i 130km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Koledzy, 

Czy luz wzdłużny na mocowaniu prawej półosi/przegubu tylnego dyfru jest czymś standardowym?

Jestem w stanie ruszać w lewo/prawo obudową przegubu ok 3mm. 

Towarzyszy temu głuchy stuk czegoś o obudowę dyferencjału.
Podejrzewam, że ten luz jest przyczyną wibracji i głuchego dudnienia w okolicach 80 i 130km/h. Dudnienia nie ma na dziurawym asfalcie, jest ono zauważalne tylko na równym asfalcie, stąd wnioskuję, że cześć środkowa półosi przenosi wzdłużny ruch (ten wynikający z obecności dwóch 'krzyżaków' / przegubów) na dyfer. Na dziurawym asfalcie zawieszenie pracuje góra/dół, przez co zmianie ulegają kąty na 'krzyżakach' i układ środek półosi - przegub nie wpada w drgania. Luzu poprzecznego (góra/dół) nie zauważyłem.

Środkowa część półosi rusza się lewo/prawo ok 1cm przy użyciu siły, jednak jest to ruch z oporem, jakby przez smar przegubów. 

Tak więc czy luz wzdłużny półosi/przegubu przy dyfrze jest czymś normalnym? Czy może to jest wina półosi / przegubów? 

Link do filmu:

Dzięki za pomoc.
 

Edytowane przez Gajos44

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...