Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B6 1.8T BEX FWD E4J LZ5C


Robzy

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, od września zeszłego roku jestem właścicielem B6-tki w 1.8t. Przez rok trochę się zmieniło i chciałbym się z wami podzielić tym co udało mi się zrobić przy aucie.

Audi A4 B6 2003 rok.

Silnik: 1.8T BEX FWD

Lakier: LZ5C Mauritius Blue

Auto wyprodukowane na rynek Szwajcarski, blacharsko bardzo zdrowe.

Ciekawsze rzeczy z wyposażenia seryjnego:

- wewnętrzny pakiet s-line,

- bixenon,

- kolorowy fis,

- podgrzewane przednie siedzenia,

- zawias 1BE,

- 4x elektryczne szyby,

- pakiet światło

noo i reszta to co większość b6-tek :D

 

Ogólnie egzemplarz trafił mi się fajny, lecz samym początku były problemy związane z poprzednimi właścicielami, uszczelka pod pokrywą zaworów nie wymieniana chyba od nowości, źle wyregulowana instalacja LPG, sparciałe elementy odmy, przepływomierz no i wisienka na torcie wyjące łożyska w skrzyni, no ale to już można powiedzieć standard w bex-ach fwd. Zaraz po zakupie wszystkie rzeczy zostały ogarnięte oraz rozrząd, oleje, filtry, świece. Skrzynie zdecydowałem się wymienić na GVC z modelu  B7 2.0tfsi. 

Po przygodach które ciągnęły się około miesiąca od zakupu auto przeszło na okres próbny, zrobiłem około 10k bez jakichkolwiek problemów, silnik od wymiany do wymiany nie wymagał dolewki oleju, miał moc więc ze względu na dobry stan auta zapadła decyzja, że zostaje więc zacząłem myśleć o modach :D 

Na samym początku wymieniłem soczewkę z odbłyśnikiem na tą z wersji B8.5, po wymianie światła zaczęły świecić znacznie lepiej i jazda w nocy stała sie bezpieczniejsza  :) 

Kolejno wleciał gwint AP ponieważ seryjne 1BE było dla mnie za miękkie, przód za wysoko, tył za nisko, ogólnie lipa. Przy okazji wymieniłem komplet wahaczy przedniego zawieszenia, gdyż mimo przebiegu 270k w momencie wymiany były nadal oryginalne, zamontowane w fabryce. 

Następnie stwierdziłem, że chce dołożyć zewnętrzny pakiet s-line, jak ktoś się orientuje to wie, że ostatnio ciężko z elementami zewnętrznego pakietu s-line do b6. Od stycznia bieżącego roku zacząłem kompletować elementy, budżet studencki miałem znacznie ograniczony więc kupowałem wszystko w znacznych odstępach czasowych i w możliwie okazyjnych cenach :D Finalnie pakiet udało się zamontować we wrześniu tego roku. W międzyczasie obserwując ogłoszenia udało mi się okazyjnie kupić tylny stabilizator od S4 B6 w wersji 20mm oraz grill maski. 

Co do zmian mechanicznych przy silniku wpadł jedynie downpipe z myślą o jakimś sofcie na wiosne/lato 2022 :)

Na wiosnę/lato napewno chciałbym wrzucić jakieś fajne koło na lato 18 lub 19 cali, lotka na klape bo tego jeszcze brakuje do pełnego pakietu s-line, większe końcówki wydechu a najlepiej cały wydech z kwasu :D  noo i niestety wisi mi podsufitka więc to też chciałbym zrobić, dalej czas pokaże bo w głowie mam mase pomysłów :D  

Radio odziedziczyłem po jednym z poprzednich właścicieli więc nie hejtujcie, działa bardzo dobrze więc zostaje :D 

Poniżej kilka zdjęć jak auto prezentowało się po zakupie oraz jak się zmieniało przez ostatnie kilka miesięcy ;) 

 

IMG_6503.jpg

IMG_6505.JPG

IMG_6904.png

IMG_6908.png

IMG_9041.png

IMG_9044.png

IMG_1301.JPG

IMG_1419.JPG

IMG_1292.JPG

IMG_1420.JPG

IMG_1872.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu pochwale się co udało mi sie dzisiaj zrobić, a mianowicie zabrałem się za fotel kierowcy który był już trochę wytarty i korzystając z zestawu tonującego od firmy Colourlock odmalowałem wytarty element, myśle że zabezpieczy to przed dalszymi uszkodzeniami ;) 

Dwie fotki poniżej, przed i po :D 

 

IMG_1864.JPG

IMG_1870.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie działasz ;)

Większe koło + inne końcówki wydechu i będzie bajka :decayed:

Ja to jeszcze osobiście bym zrobił dechroming, ale to już zależy od Ciebie. Jedni lubią chrom, inni mniej :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, karolg987 napisał:

Fajnie działasz ;)

Większe koło + inne końcówki wydechu i będzie bajka :decayed:

Ja to jeszcze osobiście bym zrobił dechroming, ale to już zależy od Ciebie. Jedni lubią chrom, inni mniej :grin:

Dzięki, taak koło i końcówki wpadną napewno na kolejny sezon, w tym już zabrakło, noo wiadomo czego :grin: co do chromu to na początku byłem w nich zakochany, ale ze względu na słaby stan chromów na kratce zderzaka i grillu coraz bardziej myślę o zrobieniu wszystkiego w czarny połysk :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Robzy napisał:

Od razu pochwale się co udało mi sie dzisiaj zrobić, a mianowicie zabrałem się za fotel kierowcy który był już trochę wytarty i korzystając z zestawu tonującego od firmy Colourlock odmalowałem wytarty element, myśle że zabezpieczy to przed dalszymi uszkodzeniami ;) 

Dwie fotki poniżej, przed i po :D 

 

IMG_1864.JPG

IMG_1870.JPG

Kolorek jak moja <3 
Szacun i gratulacje za znalezienie tylnego zderzaka bo to jest biały kruk ostatnio za chore pieniądze, odnośnie fotela ile czasu i materiału Ci zeszło? Mnie czeka malowanie obu przednich foteli siedzisk i boczków ale bez oparć bo są w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Ivanek napisał:

Kolorek jak moja <3 
Szacun i gratulacje za znalezienie tylnego zderzaka bo to jest biały kruk ostatnio za chore pieniądze, odnośnie fotela ile czasu i materiału Ci zeszło? Mnie czeka malowanie obu przednich foteli siedzisk i boczków ale bez oparć bo są w dobrym stanie.

Powiem Ci że ciężej było mi znaleźć przedni zderzak pod spryski w normalnej kasie :D tył kupiłem zaraz na początku roku można powiedzieć przed samą podwyżką cen. Co do fotela to położyłem 3 warstwy, zajęło mi to jakos z 20 minut, farby poszło bardzo mało, 1/4 moze 1/3 tego małego pojemnika z małego zestawu tonującego colourlock. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, dla odświeżenia tematu, kolejna, piąta już wymiana oleju i filtrów za mną, następna będzie już przy 300k przebiegu :)olej.jpg.dd3b3368be4f8583a30d26e30de32445.jpg

 

I jeszcze mniej przyjemna rzecz, kamień uderzył z samochodu jadącego z naprzeciwka, no i niestety powstał dość spory odprysk :| odprysk.jpg.b12cbd554a4ddea4d99b301d3d930edc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze kilka fotek korzystając z dzisiejszego pięknego zachodu słońca :D tył muszę jeszcze skręcić bo za wysoko stoi :D 

276952081_714163233275256_5369285548884145261_n.jpg

275897688_484956586692708_4065467267133170344_n.jpg

277104290_534458688027529_4494275040635625991_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sukcesem zakończył się swap servotronic :D stary magiel miał spore luzy i na dodatek lało się z niego ostro :D Teraz na postoju kręci się naprawdę lekko a utwardza się przy około 50 km/h :D Niestety problem który mam od wymiany wahaczy nie rozwiązał się, kierownica nadal nie odbija do punktu 0 podczas jazdy, może miał ktoś podobny problem i go rozwiązał? Dajcie znać :) 

277517297_1133918774009011_8068104498341270254_n.thumb.jpg.459ddfcdae876520115a6b905005f056.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Robzy napisał:

 

Ile kosztowo wyszło Cię włożenie na gotowo servotronic? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Ivanek napisał:

Ile kosztowo wyszło Cię włożenie na gotowo servotronic? 

Kompletny magiel z wiązką i przekaźnikiem 600 zł, robocizna 250 zł, dodatkowo wymieniłem drążki kierownicze i osłony gumowe, myśle że około 1100-1200 w sumie, dodatkowo muszę zrobić zbieżność i chyba pełną geometrię ;/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w sumie tanizna, to jak z hamulcami jak się ori kończą to się wkłada większe, lepsze, to tu też głupotą byłoby regenerować maglownicę jak niewiele drożej wchodzi adaptacyjne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lecimy dalej z "modami" :D z racji kończących się hamulców, wlatuje na przód zestaw z s4 b6, na początek postanowiłem rozebrać wszystko, wyczyścić własnymi siłami, pomalować i przesmarować żeby wszystko chodziło dobrze, może też uda się zrobić jakieś blaszki ozdobne, zobaczymy. Niestety skończyło się też sprzęgło z dwumasą i czeka mnie wymiana.. zamówiłem już zestaw z AWX. 280493187_701149981092038_3396948772320485829_n.thumb.jpg.0bdd20f1464844abe787621638ce5eec.jpg280778643_530624415433771_8986477840343298070_n.jpg.dd13fe73dd5497b3869a4e15c6fff553.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę trochę temat, bo dawno nic nie wrzucałem a zmian sporo :D 

Swap 345 na przód wleciał jakoś w okolicach sierpnia no i przeskok jest ogromny, auto od po swapie super hamuje. Zostało tylko teraz znaleźć tył 300mm. Wrzuciłem też blaszki ozdobne S4.

W międzyczasie zmieniłem też sprzęgło na to z AWX ale niestety okazało się wadliwe i musiałem wrócić do serii, przez wadliwy dwumas były wibracje i kompletnie nie dało się jeździć.. 

W międzyczasie miałem spory problem z lampami, standardowo bixenon dekielki rozpadały się w rękach, wilgoć w lampie, popękana instalacja no i paliły się żarniki, przetwornice. Wrzuciłem dekielki z drukarki 3D i problem z parowaniem udało się ograniczyć do minimum, bardzo rzadko parują. 

W końcu udało się też znaleźć oryginalną lotkę na klape w dobrej kasie. Dodatkowo zmieniłem też światło stop póki był dobry dostęp przed zamontowaniem lotki, wleciało nowe oryginalne światło stop. Na wymianę czekają również tylne lampy ze względów estetycznych. 

Kolejno po montażu grilla górnego od s4, chciałem też wrzucić dolny żeby wszystko ładnie grało, niestety ceny powalają i musiałem coś pokombinować. Jeden wieczór przy kompie i drukarka 3d, udało się zrobić nakładki na oryginalny grill s-line które zmieniają go na wzór S4, dla mnie wyszło spoko bo na pierwszy rzut oka nie widać większej różnicy, dajcie znać co o tym sądzicie :D 

Na ten moment auto prezentuje się tak.IMG_6425.thumb.JPG.c8578f5c7d2311d6c99858ee9e140711.JPGIMG_6102.thumb.JPG.9de1ac1f67d3844b2f035d2f56f25701.JPGIMG_6104.thumb.JPG.5331b0bf1a5da5429ec1df92e1d887ac.JPGIMG_5889.thumb.JPG.9a75793109adffc9102957160c2d6725.JPG

  • Super 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Its simply  beutiful  , blue color , front s line , s door blades , if  i'm not mistaking , c6 wheels ,  one of most beutiful wheels of Audi ,  what is your fitment of wheels , dos it scrape ? Endles hapy kilometers with him.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, MarioR34 napisał(a):

Its simply  beutiful  , blue color , front s line , s door blades , if  i'm not mistaking , c6 wheels ,  one of most beutiful wheels of Audi ,  what is your fitment of wheels , dos it scrape ? Endles hapy kilometers with him.

Thank you for the kind words, the wheels come from audi q3, 19 8,5j et 36 and its fit perfectly ;)

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, jaki to profil opony i jak z komfortem na polskich drogach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, krzychulec napisał(a):

Cześć, jaki to profil opony i jak z komfortem na polskich drogach?

235/35/19, zawieszenie gwintowane, komfort jak dla mnie spoko, zależy co dla Ciebie jest komfortem :D ja jeżdżę bardzo dużo po różnych drogach i jest git ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...