Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B6 Avant 3.0 ASN Quattro


krzysiekbp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :)

Na forum już jakiś czas jestem, jednak dopiero się ujawniam hehe.

Chciałem przedstawić swoją B6 3.0 ASN.

Jest to moja trzecia już a4 z tym silnikiem. Ponieważ nie nacieszyłem się poprzednimi dwiema bo dość szybko znajdowały właścicieli postanowiłem, że kiedyś kupię sobie następną na dłużej niż pół roku:).

Audi miała być prosta, z automatem i quattro. Na miejscu okazało się, że nie ma katów i, o zgrozo, jest na przelocie. Silnik na vcds wydawał się ok, szybka negocjacja ceny i powrót do domu.

Audi zgodne z vin, zawieszenie 1bv, półskóry, czarna podsufitka, spody w kolorze, czyli to co miał sline w 2003r. Dodatkowo hak, xenon, szyberdach, guziczki do bramy, bose, pakiet oswietlenia, lodówka i w sumie nie wiem co jeszcze.

No i się zaczęło, w aucie od zakupu:

- zaglądanie do rozrządu

- uszczelnienie wariatorów i nastawników

- nowe katy środkowe

- wywalenie puch po wstepnych i wpawanie redukcji, nowe złącza elast, tłumik środkowy z eski z x-pipe, końcowe seria

- nowa szyba przednia

- nowe opony letnie

- naprawa klimatyzacji

- wahacze przód, tulejki tył, geometria

- zaciski tył

- wymiana oleju w skrzyni

- lekka korekta lakieru, zrobię coś więcej po zaprawkach na wiosnę

- wykodowanie sond tylnych

- przewody podciśnienia silikonowe

- czyszczenie odmy, nowy separator, przewody itp., przy okazji nowe zaworki zwrotne oleju i kontrola wałka w kolektorze

- dołożenie Isofix

Jakie plany względem auta? W głowie pomysłów sporo, ale najważniejsze to ogarnąć motor, bo puszcza brzydkie bąki. Trzeba będzie zerwać czapki i zobaczyć co się dzieje. Niby moc jest, ale dyma być nie może.

 

IMG_20210428_112823.jpg

IMG_20210707_095227.jpg

IMG_20210707_155510.jpg

IMG_20210818_115100.jpg

IMG_20211002_170503.jpg

IMG_20211002_204955.jpg

IMG_20210904_182032.jpg

IMG_20210904_182139.jpg

IMG_20210904_181336.jpg

IMG_20210904_182009.jpg

IMG_20210904_182313.jpg

IMG_20210904_182257.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie ze przybywa ASNów :D

Dla mnie to auto fajne widać ze trzyma się kupy. Bardzo dobra baza 

Fajnie ze ogarnąłeś sobie fazatory i silnik. Co do katów to tylko +  że ich nie ma. 

Możesz pokazać korekty STFT na jałowym bez katów ? Tak z mojej ciekawości 

Wałek z klapami masz sprawny ? Czy tez już ktoś wywalił ? 

Też Ci tak fajnie warczy na środkowym z eski na postoju jak u mnie ? Tylko ja mam jeszcze końcowe z eski. 

u mnie po montażu Xpipe i reszt z eski nie wiem dlaczego ale z prawego tłumika na zimnym para leci mocno a z lewego prawie wcale. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, DarekS4 napisał:

u mnie po montażu Xpipe i reszt z eski nie wiem dlaczego ale z prawego tłumika na zimnym para leci mocno a z lewego prawie wcale. 

Może gdzieś spaw nieszczelny i kondensuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Langista napisał:

Może gdzieś spaw nieszczelny i kondensuje?

:no: Ni ma szans ... Kwas i spoinka tig wszystko pikobelo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie chwila to cykne foto jak korekty wyglądają, to nie problem?

Co do dymienia to kopca obie ale prawa szybko robi mi się czarna, więc jakby może i więcej leciało przez nią, ja sobie to tlumaczylem tym, że mi prawa strona silnika niedomaga, albo głowica albo pierścień olejowy, ale to się okaże jak głowy zdejmę. 

A co do dźwięku to na wolnych fajnie brzmi, ale w okolicy 2000 mogłoby być ciszej. Tylko moim zdaniem większe końcówki by się zdały bobte małe tak trochę pierdzą hehe.

Wałek cały w kolektorze cały, sprawdzałem przy wymianie odmy i podciśnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, krzysiekbp napisał:

Wałek cały w kolektorze cały, sprawdzałem przy wymianie odmy i podciśnień.

Jak ja kupiłem to już nie było. NA wykresie z hamowni teoretycznie tego nie widać ale po sunięciu katów czuć pogorszenie dołu. Następne hamowanie robię już z wałkiem. 

Moim zdaniem musi być żeby cały sens V6 miał byt 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziomuś mam prośbę  .... Mozesz zrobić foto jak masz zamontowane podpory katów ? 

Czy lewa i prawa są takie same czy są tak jakby odwrotne ? Bo u mnie tego nie ma kupiłem furę z rozszczelnionym wydechem .... dodatkowo u mnie rozszczelnił się nowy wydech na kolektorach już 2x i to wina braku tych podpór właśnie.... Mogę je zamówić ale niestety nie mogę oddać i wolę się upewnić bo dziwnie to wygląda u mnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, DarekS4 napisał:

Ziomuś mam prośbę  .... Mozesz zrobić foto jak masz zamontowane podpory katów ? 

Czy lewa i prawa są takie same czy są tak jakby odwrotne ? Bo u mnie tego nie ma kupiłem furę z rozszczelnionym wydechem .... dodatkowo u mnie rozszczelnił się nowy wydech na kolektorach już 2x i to wina braku tych podpór właśnie.... Mogę je zamówić ale niestety nie mogę oddać i wolę się upewnić bo dziwnie to wygląda u mnie. 

Kurcze u mnie tez byla rzezba z wydechem troche hehe, jak uda mi sie na podnosnik wjechac to cykne fote. Ale z tego co widac na foto sa jakby odwrotnie.

Moze ta fota pomoze? Sa opisane wsporniki do manuala i automatu, ale po numerach wychodzi , ze sa takie same.

Screenshot 2021-11-29 at 12-31-20 Audi, Audi A4 Av qu 3,0 2003 WAUZZZ8E63A336488, Paliwowy,Wydechowy,Chłodzenie, 253-075 – [...].png

Edytowane przez krzysiekbp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po etce już patrzyłem.... Kupię gdzieś używki może dorwę w dobrej cenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie czeka w przyszłym roku to samo, uszczelniacze zaworowe już w ogóle nie pozwalają rozwijać autostradowych prędkości :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Langista napisał:

Mnie czeka w przyszłym roku to samo, uszczelniacze zaworowe już w ogóle nie pozwalają rozwijać autostradowych prędkości :decayed:

Znam Twój ból hehe. Jutro czapy wylecą i zobaczymy co tam w trawie piszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem ze tylko ja więcej robię niż jeżdżę .... :decayed:

Mozesz mi zrobić foto jak amsz zamocowane katy do skrzyni ? Bo mi się wiecznie odkręca wydech na kolektorze a nie mam tych łap i napreżaenia robią swoje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, DarekS4 napisał:

Myślałem ze tylko ja więcej robię niż jeżdżę .... :decayed:

Mozesz mi zrobić foto jak amsz zamocowane katy do skrzyni ? Bo mi się wiecznie odkręca wydech na kolektorze a nie mam tych łap i napreżaenia robią swoje.

Nie tylko Ty tak działasz hehehe, audi nie da się nudzić. Kiedyś miałem kilka Alf Romeo to chyba tyle nie grzebałem przy nich?

Dziś czapy zdjęte, pojechały do roboty, widać coś już było robione przy nich. Bardziej martwią mnie rysy na dwóch cylindrach, ale o dziwo sprężanie na zimno miał po ok 13bar, najsłabszy jakoś 12,5. Zobaczymy co jutro powie człowiek do którego też zawiozłem głowice właśnie. 

A co do mocowania wydechu u mnie jest tak jak na foto, druga strona mocowanie obrócone .

IMG_20211208_160636.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co zdejmowałeś czapy ?? 

Widze pierwsza pucha została .... pusta ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, DarekS4 napisał:

Po co zdejmowałeś czapy ?? 

Widze pierwsza pucha została .... pusta ?? 

Puchy pierwszej nie ma, to redukcja srednicy 65/55 czy jakos tak, juz nie pamietam.

Czapy rwalem bo pije olej i dymi, nabardziej po hamowaniu silnikiem i dotknieciu gazu byla niebieska chmura...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas na aktualizację tematu. 

Piec złożony. Pracy wyszło trochę więcej niż zamierzałem jak to zwykle bywa. Miały być głowice do zrobienia, a wyszły nie tylko one hehe.

Dwie głowice zrobione czyli nowe prowadnice,  uszczelniacze zaworowe, nowe zawory ssące kpl, planowanie, spr szczelności. 

Nowe używane nastawniki wałków z nowymi uszczelkami vitonowymi plus simmeringi wałków. Wariatory uszczelnione wcześniej.

Pierścionki też poszły do wymiany, niby sprężanie było, ale skoro motor wyjęty z budy, czapy zdjęte to szkoda nie zrobić. Dodatkowo nowe panewki na korbach, cylindry przehonowane. Nowe świece irydowe.

Odświeżony kolektor i pokrywy zaworów. I ogólnie sporo jakichś nowych uszczelek potrzebnych przy składaniu.

Kilka fot z remontu.

IMG_20211213_120355.jpg

IMG_20211213_120426.jpg

IMG_20211214_135522.jpg

IMG_20211214_163139.jpg

IMG_20211215_131416.jpg

IMG_20211215_162339.jpg

IMG_20211216_092127.jpg

IMG_20211216_092301.jpg

IMG_20211216_170027.jpg

IMG_20211220_130559.jpg

IMG_20211221_181232.jpg

IMG_20211231_133959.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...