Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piszczące wspomaganie przy maksymalnych skrętach


Maxivoice

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jedna sprawa nie daje mi spokoju. Wymieniliśmy z ojcem płyn do wspomagania metodą chałupniczą w audi a4 b7 2006r. Czyli krecenie kołami na odpalonym silniku, zbieranie starego płynu strzykawką i dolewanie 2 litrów nowego. Bez ściągania i odpinania czegokolwiek. Wszystko było ok do momentu aż ściągnęliśmy trochę za dużo poniżej minimum i pompa zaczęła strzelać i trzeszczeć. Zgasiliśmy od razu silnik ale piszczała tak jeszcze przez chwilę zanim ucichła po odpaleniu. Od tamtej pory występuje pisk przy maksymalnych skrętach. Nie wycie a pisk podobny do paska. Wspomaganie działa bardzo dobrze ale Czy pompa została uszkodzona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogla pompa sie przytrzec jak nie miala zbyt odpowedniej ilosci plynu a czy jest dobrze odpowietrzony uklad? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana płynu była kilka miesięcy temu i Układ był już kilkukrotnie odpowietrzany. Teraz gdy robi się zimno to objawy jakby się nasiliły. Dźwiek  i sytuacja jest identyczna jak na filmiku poniżej. Czy przetarta pompa wydaje taki dźwięk? Bo głupio wymieniać koło pasowe pompy, sprzegięlko alternatora, pasek wielorowkowy jak wszystko jest dobre. Ogólnie auto w bardzo dobrym stanie mechanicznym

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisz dokładnie w jaki sposób wymienialiście ten płyn bo nie czaje, wlewaliście nowy płyn do zbiorniczka i po chwili ze zbiorniczka wyciągaliście go z powrotem i tak aż był czysty?

Pokaż co za płyn wlewaliście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, nowy płyn mieszaliśmy  ze starym aż był czysty. 2 l nowego poszło i czystość była ok. O ten daliśmy, niby zamiennik odpowiedni. Według korka na zbiorniczku. Może pompa się przetarła po prostu bo chodziła poniżej minimum przez chwilę i mocno trzeszczała wtedy.

20211201_140324.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spuszczaliśmy starego tylko wyciągaliśmy go strzykawką. Wyciągnięcie jednej strzykawki i dolewka nowego i tak w kółko. Ruszając przy tym kierownicą żeby płyn się mieszał. Wcześniej nie było żadnych problemów z wymianą, zero odgłosów. Tylko teraz za dużo ściągnęliśmy strzykawką ze zbiorniczka i pompa złapała powietrze i od tamtej pory chodzi jak chodzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6162 jest za rzadki do tych układów i nie ma dobrej opinii. Ten w sklepie mi polecili. Mimo że na zbiorniczku wspomagania jest napisane only mineral. To w fabryce lali zielony syntetyczny i febi 6161 też jest zielony a 6162 jest czerwony. Wspomaganie działa dobrze już kilka miesięcy. Więc wątpię żeby było coś nie tak z olejem.  Jedynie ten pisk przy skrajnych skrętach. Mechanik ma posprawdzać koło pasowe pompy, pasek, napinacz i sprzęgielko alternatora ale tam wszystko wygląda jak nowe i zero luzów więc na 90% pompa przetarta albo inaczej chodzi po zmianie oleju. Ciężko jest określić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zalany 6162,u kumpla też taki wlewaliśmy,jak kupowałem też chcieli mi dać 6161,ale że jest syntetyk to go nie wziąłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pieni się płyn w zbiorniczku? Ogólnie to najgorszy z możliwych sposobów wybraliście na jego wymianę, trzeba było odłączyć ze zbiorniczka przewód z powrotem płynu i cały brud od razu by wylatywał i możliwe, że 1l by wystarczył. Sprawdź jeszcze czy sitko jest na swoim miejscu w zbiorniczku. Może być, że jednak pompa się przytarła przez zapowietrzony płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolnobieżka do wymiany, przycina się na max skręcie, temat znany na forum od X lat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykle mineralny używam LHM Totala jest "gęstszy"  od Febi 6162.

Płynów Febi nie używam, gdyż oni nie produkują chemii, ich syntetyk 6161 to prawdopodobnie Pentosin/Fuchs CHF 11S syntetyk.

ORI ASO G004 to Pentosin/Fuchs CHF 202 częściowo syntetyk.

Jak już na nowo przystąpisz do wymiany płynu to skontroluj tak na wszelki wypadek zawór zwrotny w pompie.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że pomogła ponowna wymiana płynu na febi 6162 mineralny zielony. Na taki jaki był orginalnie lany i cisza. Parkowałem niejednokrotnie, pełne skręty, cofnie I nic nie słuchać. Więc pewnie problem rozwiązany. Dzięki za sugestie z płynem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...