Jump to content

Reset wyuczonych wartości DPF bez jego wymiany/prania


KingRaider
 Share

Recommended Posts

Czytając tematy odnośnie DPF zacząłem sprawdzać sobie dpfa 2.0 tdi 2012, stwierdziłem że zrobię adaptacje czujnika ciśnień bo na minusie miałem wartość zmierzoną, ale zacząłem od resetu wartości wyuczonych.. (?)

2062005713_przed_adaptacjaczujnika.PNG.df5054699abbfcb4a34d99170b5efba0.PNG

Więc wpadłem na "super" pomysł i zrestartowałem wartości w basic settings, wygląda to tak,

1597369335_poresecieiadaptacji.PNG.8f931abb776b6bb325fee008ace7adda.PNG

jeździć nie jeździłem jeszcze tyle co odpaliłem,

Czy usunięcie tych wyuczonych wartości to tylko wyzerowanie i on od nowa się zaadaptuje tak jak trzeba czy coś spaprałem ?

Link to comment
Share on other sites

Wyzerowałeś ilość popiołu olejowegio.  Wartość 0 oznacza nowy lub wyczyszczony dpf. Nic się tam teraz samo nie zaadoptuje i przywróci. Wartość popiołu będzie powoli rosła w miarę przybywania kilometrów, z tym że wskazane ciśnienue z czujnika ròżnicy ciśnien nie będzie takie jak przy nowym/wyczyszczonym dpfie.

Edited by Muskel1
Link to comment
Share on other sites

Pamiętasz chociaż ile popiołu miałeś nagromadzonego? Wartość ta jest w sumie czystą informacją dla warsztatów by mogil ocenić w jakim stopniu dpf jest zapełniony. Wartości, które wpływają na prawidłową pracę dpf i regenerację to ilość sadzy oraz ciśnienie spalin. Jeżeli nie miałeś więcej niż 175ml popiołu olejowego to  możesz tak nadal jeździć tylko zapisz sobie gdzieś aktualny przebieg i wartość popiołu, którą miałeś (jeżeli pamiętasz). Będziesz mogł wtedy zsumować z nowo wskazanymi. Gdy wartość ta osiągnie 175ml powinieneś dpf wymienić lub wyczyścić. 

Link to comment
Share on other sites

A jak to sprawdzić, te ml? Jedynie co sprawdzałem to to co na tych dwóch screenach, screen 1 jest przed kasowaniem

Link to comment
Share on other sites

Na obu zdjęciach podana wartość jest 0,00l popiołu olejowego (oil ash volume), więc albo ktoś przed Tobą go wyzerował albo oba screeny są po Twoim wyresetowaniu. Kupiłeś to auto niedawno? 

Link to comment
Share on other sites

Kupiłem jakoś 3 miesiące temu, zrobiłem około 5k km, ale po miesiącu był robiony program i usunięcie egr, więc może to skasowało wartości? Przed chipem nie zaglądałem do wartości DPF

Link to comment
Share on other sites

Jaki przebieg aktualny?

Link to comment
Share on other sites

Fakt jest, jeżeli dpf nie był czyszczony ani wymieniany musiałbyś mieć wartość popiołu grubo ponad 0,15 l przy tym przebiegu. Jeżeli nie kliknąłeś w adaptacjach w vcds na inicjalizację dpf to nie wykasowałeś wartości popiołu olejowego. 

Nie wiem co tuner zrobił programowo ale nie wykluczone, że ma to z tym związek skoro wyłączył egr. 

Link to comment
Share on other sites

@Galetto może jakieś informacje na ten temat ?

 

pierwszy screen przedstawia dane które zobaczyłem na początku, dopiero później zacząłem klikać w BS i później to już tak jak na drugim screenie, czyli czy przed czy po wartość 0,00.

 

@Muskel1 czyli szykować się na zrzucanie dpfa? Auto jedzie jak trzeba, ale drży strasznie wydech i szukam trochę na siłę co jest nie tak, wszystko sprawdzone, więc może ten dpf już ma dość :D, chociaż błędów brak

Edited by KingRaider
dodanie informacji
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, KingRaider napisał:

@Galetto może jakieś informacje na ten temat ?

To on robił program?

Link to comment
Share on other sites

Teraz, Muskel1 napisał:

To on robił program?

tak

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, KingRaider napisał:

@Galetto 

@Muskel1 czyli szykować się na zrzucanie dpfa? Auto jedzie jak trzeba, ale drży strasznie wydech i szukam trochę na siłę co jest nie tak, wszystko sprawdzone, więc może ten dpf już ma dość :D, chociaż błędów brak

Jakie masz ciśnienie spalin (czujnik różnicy ciśnień) na wolnych obrotach na luzie i przy 2500 obr/min na luzie?

Link to comment
Share on other sites

difference pressure na wolnych 2-3hPa, sandał w podłogę na luzie to  wskakuje na 20 i spada na 17-18 i tak się utrzymuje, jeśli to ma znaczenie to na zimnym silniku

Link to comment
Share on other sites

Jesteś pewny, że dpf jeszcze w puszce siedzi?

Link to comment
Share on other sites

nie mogę znaleźć zdjęcia, ale jak zaglądałem przy wymianie sprzęgła to wyglądał że jest :D, zaglądałem od dołu bo nie demontowałem dpfa do ściągnięcia skrzyni

Link to comment
Share on other sites

Wartości ciśnień są dość niskie jak na 255 kkm i nie czyszczony dpf. 

Link to comment
Share on other sites

Jak wyglądają kominy?

Link to comment
Share on other sites

 

Auto myte 500km temu 

IMG_20211202_112247.jpg

Edited by KingRaider
Link to comment
Share on other sites

Teraz, KingRaider napisał:

zrobić jakiś log dynamiczny? 

Nie zdiagnozujesz logami obecności dpf.

Link to comment
Share on other sites

Przytkany wydech raczej nie jest,  zakładając poprawność wskazań z czujnika różnicy ciśnień. Gdyby w ogóle dpfu nie było kominy byłyby czarne od sadzy. Czy jest możliwość, że poprzedni właściciel wyczyścił dpf?

Edited by Muskel1
Link to comment
Share on other sites

Szczerze mówiąc nie wiem, jeździł 3 lata i przez tyle czasu nawet nie zrobił klimy, brakowało 1 przewodu od sprężarki do szybko-złączek, jedynie chyba co to zrobił rozrząd i imbusa na pompie, więc obstawiam że nie robił nic z DPFem, jak trzeba to zrzucę dziś wydech i zajrzę tam jeszcze raz od dołu, 

ps. tak wyglądają wtryski
image.png.de9f7d726a73ba5b447f536cbe5586a3.png

Link to comment
Share on other sites

Nie musisz tam zaglądać. Jeździj i obserwuj czy się regeneruje. 

Link to comment
Share on other sites

Na pierwszym Screenshot widać, że ostatnia regeneracja była przed 321 km, więc dpf regeneruje się. 

Edited by Muskel1
Link to comment
Share on other sites

a nie 32km :D ? ogółem w mieście wypalał się co jakies 200-300km a tak jak byłem w trasie to nawet nie wiem czy sie wypalał czy nie komunikatów brak i nie widziałem by obroty były jakoś wyższe, bo w mieście to czesto wdziałem gdzieś na światłach chmurkę z tylu przy ruszaniu albo podniesione obroty

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, KingRaider napisał:

a nie 32km :D ? ogółem w mieście wypalał się co jakies 200-300km a tak jak byłem w trasie to nawet nie wiem czy sie wypalał czy nie komunikatów brak i nie widziałem by obroty były jakoś wyższe, bo w mieście to czesto wdziałem gdzieś na światłach chmurkę z tylu przy ruszaniu albo podniesione obroty

Tak, 32,1 km przecinek zjadłem:whistling:

Link to comment
Share on other sites

Zająłem się drganiami silnika, nie chce tworzyć nowego tematu, czy w CJCA 2012 da się sprawdzi kąt synchronizacji obszukałem i nie mogę znaleźć, a innego powodu drgań nie widzę, auto na wolnych lekko się trzęsie, a w niektórych obrotach pojawia sie lekki masaż pleców jest tak od zakupu, dwumas wymieniony na nowy z b9, poduchy silnika suche, pod skrzynia sprawdzona i jest w porządku, 

Link to comment
Share on other sites

Wejdź w rozszerzone bloki pomiarowe w sterowniku silnika i wpisz w pasku wyszukiwania to czego szukasz.

Ale wątpię aby to był właściwy trop. Szukaj raczej w kierunku układu wtryskiwania paliwa. 

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, Muskel1 napisał:

Wejdź w rozszerzone bloki pomiarowe w sterowniku silnika i wpisz w pasku wyszukiwania to czego szukasz.

Ale wątpię aby to był właściwy trop. Szukaj raczej w kierunku układu wtryskiwania paliwa. 

Szukam synchronous angle i tego nie ma, co do wtryskiwania to czujnik ciśnienia i albo regulator 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...