Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Reset wyuczonych wartości DPF bez jego wymiany/prania


KingRaider

Rekomendowane odpowiedzi

Zdjęcia są po regeneracji dpf - 235 km jest to nie kasowany przebieg po czujniku vw. Obecnie założyłem taki za 60 pln sa na allegro z naklejkami vw zielona kropka i zauważyłem ze sadza chyba wolniej się gromadzi, licznik dpf wyzerowałem wiec za 200 km bedzie wszystko wiadomo. Dwa nowe czujniki jakie były, wczesnej to bosch zapakowany folia pudełko oryginał wypalał co 200 km. Oryginał vw bez opakowania kupiony sklep serwis skoda vw (odesłałem jako reklamacja) tez wypalał co 200km,. Ten noname raczej zobaczę sprawdzę  poniedziałek/ wtorek. Do głowy przeszedł mi jeszcze pomysł z odmą. Sa membrany można ja wymienić bez problemu, lecz musze zdemontować wtryski 3 i 4. Nie widziałem filtra po umyciu wiec mam mętlik w głowie zwłaszcza po dwóch poprzednich czujnikach. Jeżeli ten 3 tez będzie wypala co 200 km bede stanowczo reklamował dpf do poprawki. Przed praniem miałem około 68 gr wypalał co 300 -330 km. Po wlaniu w trasie stp dpf nawet wypalał co 600km. Wariują mi korekty na wtryskach - wtryski sa nowe Bosch. Firmy które regenerują wtryski wskazują na problem z dpf. Stare wtryski szalały podobnie wymieniłem lecz nie wiele to pomogło. Autko mam dla siebie na okres 4-5 lata wiec staram sie aby wszystko było sprawne. 

Obecnie warsztaty zeszły z jakości napraw a ceny urosły, gonią na ilość bo brak nowych pojazdów i ludzie naprawiają.

Większość rzeczy ogarniam sam ma narzędzia itd. Dpf nie byłem w stanie wyjąc bez kanału, wiec oddałem auto i mam zagadkę  dlatego pytam na forum gdzie sa osoby z durzą wiedzą czasek można podpowiedź uzyskać co jest ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując zrobiłem reset wielu ustawień egr, wtryski (ustabilizowały sie korekty) , czujnik itd. Po przejechaniu 30 km wklejam dane z dpf. Czujnik na wolnych obrotach pokazuje 9 hp  ofset 0 hp ,przy 2500obr wskakuje na 50 hp i po chwili spada na 25 hp.  Proszę o waszą opinie co do stanu dpf prany był 2 tys km wstecz. Był dwa raz resetowany ostatni pomiar popiołu 0,4 g + to co jest obecnie 0,7g. 

IMG_20220402_175058_649.jpg

IMG_20220402_175308_343.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał, że DPF źle umyty. Obliczoną masz bardzo małą, czyli OK, sterownik myśli że masz nowego czystego DPFa. Za to zmierzona jak dla mnie jest wysoka, tak jakby komputer widział przez czujnik ciśnienia przepchany filtr. U mnie to wygląda tak:

Następuje regeneracja. Obliczona spada w granice 6 g, zmierzona w tym czasie (minus) -3 do -6 g. Obie zaczynają rosnąć obliczona dochodzi w granice 23 g a zmierzona w tym czasie od 4 do 8 g i zaczyna się proces regeneracji.

Zrób najlepiej loga dynamicznego różnicy ciśnienia. 3-4 bieg i pedał w podłogę. Może coś będzie widać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, samochód z zawalonym DPF zapelnienie ok 0,26ml pojechał do prania, fachowcy zdemontują, wypiorą, założą, ale sam musze podłączyć kompa wyjdzie taniej o 80zł.  Zerowanie wartości wyuczonych DPF i czujnika różnicy ciśnienia wystarczy? Takie formuły należy wykonać przy zerowaniu?

Silnik->Nastawy podstawowe->Resetowanie wartości wyuczonych filtra czastek stałych->Gotowe, powrót 

Silnik->Nastawy podstawowe->Resetowanie wartości wyuczonych czujnika różnicy ciśnień->Gotowe, powrót

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, w sterownikach UDS resetowanie popiołu olejowego jest w adaptacjach. Inicjalizacja dpf .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzisz w adaptacje i wyszukujesz z listy inicjalizację dpf. Wpisujesz nową wartość w tyś. km i zapisujesz. Czasami konieczne jest przed zmianą w adaptacjach wejście w kod dostępu i wpisanie go (pokazanego w  podpowiedzi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Muskel1 napisał:

Wchodzisz w adaptacje i wyszukujesz z listy inicjalizację dpf. Wpisujesz nową wartość w tyś. km i zapisujesz. Czasami konieczne jest przed zmianą w adaptacjach wejście w kod dostępu i wpisanie go (pokazanego w  podpowiedzi).

To bedzie to na zdjeciu poniżej?

Screenshot_20220404-181358_Samsung Internet.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tyle że nową wartość, którą wpiszesz będzie w tyś. km. Możesz wpisać, bo filtr po czyszczeniu zawsze jest ciut mniej drożny niż nowy, więc 1000 km będzie ok. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1000km wpisać za co ta wartość jest odpowiedzialna? Za bardzo nie kumam tego chyba lepiej zeby to fachowiec zrobił. Boje się, że coś nagrzebie i bedzie problem. A do DPF mam uraz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartość, którą tam wpiszesz jest w tyś. km. Jest to wartość przebiegu. Wpisując tam 1 sterownik silnika "wie" wtedy, że Twój dpf ma przejechane 1000 km, czyli jest prawie jak nowy. Sterownik silnika oblicza ilość nagromadzonego popiołu olejowego między innymi po przebiegu. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz tu na filmiku. W tym silniku co na filmiku, wpisuje się akurat nową wartość w gramach. Jest to zależne od rodzaju silnika. W Twoim powinno być w tyś. km.

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reset wartości wyuczonych czujnika różnicy też powinien być na tej liście adaptacji z tego co pamiętam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko to jest w nastawach podstawowych:

Silnik->Nastawy podstawowe->Resetowanie wartości wyuczonych czujnika różnicy ciśnień->Gotowe, powrót

Czujnik nie będzie wymieniany czyli to co dałem powyżej powonno być ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, mazur1990 napisał:

Czujnik nie będzie wymieniany czyli to co dałem powyżej powonno być ok?

Tak to jet resetowanie/kalibracja czujnika.

Ja zawsze zalecam wymianę czujnika na oryginalny nowy (żaden zamiennik). W końcu ma on poprawnie przez następne 250 kkm pokazywać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I lipa z czyszczenia. Ponoć musi skrzynie wyciągnąć by wydostać DPF. Pourywał sróby od DPF, do chlodniczki EGR dochodzi rurka, ktorej nie da sie odkręcić. Masakra za demontaż DPF zawołał 1100zł bo musi skrzynie wyjąć. Odmówiłem wole zawieźć do swojego mechaninka by to wykrecił i najwyżej potem zawioze do czyszczenia. Mam nadzieje, że jakiegoś świństwa mi nie zrobił.

Edytowane przez mazur1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On musi ponieważ ciężki dostęp do śruby jest i zeby czegoś nie uszkodzić musi wyjąć skrzynie. Podziękowałem i powiedziałem by złożył. Nie lubię naciągania. Za niedługo mam prawodpodobnie wymianę dwumasy to moze wtedy ogarnę DPF-a. :(

Edytowane przez mazur1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...