Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierówna praca i nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,
opiszę może po kolei jak to wyglądało, ogólnie to auto trochę stało. w zbiorniku nie było za dużo paliwa, więc przywiozłem sobie w kanistrze i zalałem do zbiornika. parę dni później miałem wybrać się autem w trasę ( po mieście prawe nie używam), auto odpaliło bez problemu, popracowało może 2 min. gdy wyprowadzałem z pod domu na ulicę, silnik pracował równo. Po około 2h ponownie wsiadłem do auta aby odpalić przed wyjazdem, już wtedy usłyszałem nierówną pracę silnika, ale pomyślałem, że za chwilę się ustabilizuje i pobiegłem jeszcze po coś do domu. Gdy wróciłem silnik już nie pracował nie było możliwości też odpalenia. Początkowo pomyślałem, że paliwo nie dochodzi do listwy wtryskowej, jednak po sprawdzeniu (naciśnięciu kulki) okazało się że paliwo tryska. Podłączyłem kompa nie zostały wykryte żadne błędy. Próby odpalenia na niewielkiej ilości benzyny podawanej bezpośrednio do kolektora ssącego przez jeden z króćców przyniosły wymierny efekt, auto zaczęło pracować oczywiście na tyle ile wystarczyło paliwa. Wykonałem "test wyjść" (czy jakoś tak), wszystko działało raczej poprawnie - przynajmniej na słuch, była reakcja.

Gdzie szukać problemu, bo sam już nie mam pomysłu ?

 

Opublikowano

Dodam jeszcze, że święci się kontrolka EPC  ale tylko przed "odpaleniem" silnika na oparach paliwa. Obrotomierz reagował i zwiększa obroty poprawnie, tu chyba mogę wykluczyć czujnik g26?

Dziś jeszcze raz sprawdzę czy aby na pewno paliwo jest podawane, dodatkowo sprawdzę czy wtryski mają sygnał do otwarcia. 

 

Opublikowano

Sprawdziłem fizycznie wtryski, robią mgiełke więc podają paliwo. 

Sprawdziłem również na vag czasy wtryskow,  w pierwszej sek. jest około 10ms pozniej spadają czasy i stania wychodzi około 3ms. 

Czujnik g26 wykazuje znaki życia, wskazuje na rozrusznik 120obr/min.

Nie nie mam pomysłu co dalej ... ktoś coś? 

Opublikowano

Sprawdz ciśnienie paliwa. Po zapłonie ma być 3,5bara i 4 na odpalonym. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Sprawdzone 

Po włączeniu zapłonu nic, po uruchomieniu procedury startowej ( znaczy się rozrusznik ) nabija około 3.5 bar. 

Opublikowano

Tego się nie spodziewałem ? , stwierdziłem, że problem musi być gdzieś w paliwie, ponieważ to był ostatni ruch jaki zrobiłem. Tu żeby nie było, że jakiś "gnój" wlałem.  Byna kupiona na szelu w tani wtorek. Stwierdziłem, że wymienię filtr paliwa, z przewodu wpłynęła woda z byna. Jutro czyszcze zbiornik. 

Zastanawiam się skąd ta woda się wzięła, czy tylko z kondensacji...

Opublikowano

Temat zakończony.

Obie komory wyczyszczone i zalane denaturatem, przewody paliwowe przepłukane denaturatem. Zbiornik zalany czystym paliwem. Nowy filtr paliwa. 

Przyczyny : najprawdopodobniej w okresie kiedy auto stało z małą ilością paliwa doszło do kondensacji, szczególnie w lewej komorze. Nigdy nie dodawałam denaturatu, więc z czasem mogło się trochę tej wody zebrać. 

Wnioski: co jakiś czas dolewać denaturatu aby związał się z wodą, szczególnie w okresie zimowym 

Pozdro  i wesołych świąt 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...