darekaudi4 Opublikowano 28 Grudnia 2021 Opublikowano 28 Grudnia 2021 (edytowane) Witam, Krótka ściąga jak wymienić rozrusznik w Audi A4 B8 z silnikiem 2.0 TDI 143km. Wymiana nie należy do najłatwiejszych i trzeba poświęcić ze 4-5 godzin w garażu no ale praca przy naszych Audicach to sama przyjemność. 1. Zaczynamy od zdjęcia koła prawego przedniego następnie demontujemy nadkole wewnętrzne ( ja sobie zdemontowałem częściowo i wywinąłem aby było dojście do śrub poduszki silnika). 2. Demontujemy osłonę pod silnikiem. 3. Odłączamy klemę -- w akumulatorze i demontujemy obudowę filtra powietrza 4. Odkręcamy dwie śruby od osłony poduszki 5. Podlewaruj trochę silnik aby nie opadł podczas odkręcania poduszki 6. Od strony nadkola odkręcamy dwie śruby (nasadka 16) od poduszki i jedną śrubę wewnątrz poduszki ( nasadka 18 lub bit ) i demontujemy poduszkę na zewnątrz razem z osłoną która odkręciliśmy. W tym momencie można zdemontować lewarek podtrzymujący silnik. 7. Od dołu auta odkręcamy dwie dolne śruby od łapy silnika następnie kolejną śrubę która znajduje się wyżej. Po odkręceniu trzech śrub czas na najgorszą do której potrzebujemy bardzo długiej przedłużki i przegub i na końcu oczywiście bit. Całość wsuwamy od strony nadkola przez otwór gdzie wcześniej była poduszka silnika i obserwujemy między kolektorem a turbiną ( tam widać tą śrubę) czy trafiamy w śrubę, potrzebne jest dobre oświetlenie i po trafieniu w śrubę odkręcamy i łapa jest już luźna po czym można ją wyjąć z auta. Odkręcamy także przewód masowy nasadka 13 który jest przykręcony do łapy. 8. Mamy nasz rozrusznik na widoku i wydawało by się że jest już nasz ale nie będzie tak łatwo. Dolna śruba to nie problem bo nasadka 16 i odkręcamy ale górna śruba jest od strony skrzyni biegów i trzeba trochę pokombinować. Ja użyłem paru przedłużek i dwóch przegubów ( nasadka 19 12-kątna) wprowadziłem zestaw przedłużek między silnikiem a ścianą grodziową i w taki sposób odkręciłem ostatnią śrubę. Po wykręceniu tej śruby nie wyciągałem jej ponieważ między rozrusznikiem a skrzynią biegów jest tulejka i nie chciałem aby wpadła w nieodpowiednie miejsce. 9. Możemy już wysunąć rozrusznik i odkręcić przewód zasilający nasadką 13 i zdemontować kostkę elektryczną. 10. Po tych czynnościach wyciągamy rozrusznik na zewnątrz. Ja podczas składania dołożyłem sobie dodatkowy przewód zasilający od rozrusznika do puszki na podszybiu o grubości 25mm2 w peszlu (rurce karbowanej). Długość przewodu jaka jest potrzebna to 2.2m plus dwie końcówki oczkowe (oczko 8mm) jedna kątowa druga prosta Montaż w odwrotnej kolejności. Życzę miłego majstrowania Edytowane 29 Grudnia 2021 przez darekaudi4
Sowa80 Opublikowano 6 Maja 2023 Opublikowano 6 Maja 2023 Po co montowałeś dodatkowy przewód zasilający?
darekaudi4 Opublikowano 25 Czerwca 2023 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2023 Przewód zasilający rozrusznik często się wypala i dlatego dostałem dodatkowy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się