dymekn Opublikowano 19 Września Opublikowano 19 Września 12 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Tak, chodzi o uśpienie i wystartowanie od nowa sterowników. Rano podczas uruchamiania silnika komunikat nadal się pojawia. Odliczanie tak jak było 😢
dymekn Opublikowano 19 Września Opublikowano 19 Września Sprawdzę po pracy bo nie brakło mi rano czasu
dymekn Opublikowano 19 Września Opublikowano 19 Września Błędów w sterowniku brak. Zastanawia fakt iż pomimo usterki adblue samochód wszedł w tryb wypalania dpf w drodze do domu.
Muskel1 Opublikowano 19 Września Opublikowano 19 Września Teraz, dymekn napisał(a): pomimo usterki adblue samochód wszedł w tryb wypalania dpf w drodze do domu. Nic to nie przeszkadza w regeneracjach.
dymekn Opublikowano 19 Września Opublikowano 19 Września Zatem co jest grane. Skoro sterownik byłby uwalony powinno sypać błędami. Zastanawia komunikat mówiący o pozostałym dystansie na adblue. Może jest problem z odczytem poziomu adblue.
Muskel1 Opublikowano 19 Września Opublikowano 19 Września Z pewnością jest usterka czujnika NOx ale jeszcze nie posądziło błędu, gdyż do tego musi to kilka razy wystąpić. Możesz jeszcze spróbować skasować w nastawach podstawowych najpierw IDE04567 Kasowanie stanu napełnienia zbiornika SCR i dopiero jeszcze raz IDE04730-Kasuj blokadę SCR
dymekn Opublikowano 19 Września Opublikowano 19 Września na skanie z marca w silniku były 2 błędy: Address 01: Engine (J623-DETA) Labels:. 04L-907-309-V1.clb Part No SW: 04L 906 026 AG HW: 04L 907 309 L Component: R4 2.0l TDI H33 9970 Revision: B1H33--- CVN: 1AD666F54F8B6DFB31AEE350 Coding: 0A254032232605083408 Shop #: WSC 59332 005 1048576 ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01104L906026AG 005010 ROD: EV_ECM20TDI01104L906026AD_005.rod VCID: 6FBBD69977165212C69-803A VINID: 9D196AAAA58421744008314100DD891E76 2 Faults Found: 9583 - NOx Sensor 1 Bank 1 P2200 00 [01100000] - Electrical Malfunction Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear 28653 - Reductant System Performance Bank 1 P204F 00 [01100000] - Malfunction Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Readiness: 0 0 0 0 0 na tym z przed kilku dni juz trzy: Address 01: Engine (J623-DETA) Labels:. 04L-907-309-V1.clb Part No SW: 04L 906 026 AG HW: 04L 907 309 L Component: R4 2.0l TDI H33 9970 Revision: B1H33--- CVN: 1AD666F54F8B6DFB31AEE350 Coding: 0A254032232605083408 Shop #: WSC 59332 005 1048576 ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01104L906026AG 005010 ROD: EV_ECM20TDI01104L906026AD_005.rod VCID: 6FBBD69977165212B69-803A VINID: 9D196AAAA58421744008314100DD891E76 3 Faults Found: 9583 - NOx Sensor 1 Bank 1 P2200 00 [01100000] - Electrical Malfunction Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 219019 km Date: 2024.08.25 Time: 04:53:20 Engine RPM: 1644.50 /min Normed load value: 0.0 % Vehicle speed: 63 km/h Coolant temperature: 87 C Intake air temperature: 60 C Ambient air pressure: 1010 mbar Voltage terminal 30: 14.800 V Unlearning counter according OBD: 4 Engine status: COENG_RUNNING Engine status-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3 9879 - Sense Circuit for Heater for NOx Sensor 1 Bank 1 P2209 00 [01100000] - Implausible Signal Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear 28653 - Reductant System Performance Bank 1 P204F 00 [11101101] - Malfunction MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 219334 km Date: 2024.08.28 Time: 04:35:44 Engine RPM: 1409.50 /min Normed load value: 0.0 % Vehicle speed: 104 km/h Coolant temperature: 90 C Intake air temperature: 83 C Ambient air pressure: 1000 mbar Voltage terminal 30: 14.500 V Unlearning counter according OBD: 40 Air mass at air mass meter 1: 24.0 kg/h Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 13.5 C Exhaust recirc.valve 2 bank 1: posit.feedback - Actual value: 99.55 % Exh.recircul.valve 1 bank 1: pos.feedback - Actual value: 99.44 % NOx sensor before SCR cat conv: NOx emiss: 260 ppm NOx sensor before SCR cat conv: offset correction factor: 0 ppm Mean temperature of SCR catalyst: 371.5 C Readiness: 1 1 0 0 0 co tam sie dzialo zatem wczesniej zanim wyskoczył komunikat o Adblue?
Muskel1 Opublikowano 19 Września Opublikowano 19 Września Doszła grzałka. Jeżeli miałbym na podstawie tych błędów coś powiedzieć, to stawiam na usterkę czujnika NOx.
dymekn Opublikowano 19 Września Opublikowano 19 Września 2 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Doszła grzałka. Jeżeli miałbym na podstawie tych błędów coś powiedzieć, to stawiam na usterkę czujnika NOx. Wiadomo że ceny nowych czujników ori są astronomiczne. Czy jeżeli dorwałbym ori działającą używkę adaptacja będzie potrzebna?
Muskel1 Opublikowano 19 Września Opublikowano 19 Września 1 minutę temu, dymekn napisał(a): Czy jeżeli dorwałbym ori działającą używkę Skąd pewność, że działający? Bo sprzedawca tak napiszę?
dymekn Opublikowano 19 Września Opublikowano 19 Września 1 minutę temu, Muskel1 napisał(a): Skąd pewność, że działający? Bo sprzedawca tak napiszę? Rozumie cię, tu oczywiście jest ryzyko i na pewno będę szukał z opcja zwrotu kasy. Pytanie jest takie : Czy jeżeli dorwę działający to trzeba go adaptować czy zacznie działać a odliczanie adblue zniknie?
Muskel1 Opublikowano 19 Września Opublikowano 19 Września Gdybym mógł przewidzieć przyszłość na pewno nie siedziałbym tu na forum😉 Czy błąd i odliczanie zniknie zależne jest to od przyczyny usterki. Adaptacje należy przeprowadzić.
dymekn Opublikowano 19 Września Opublikowano 19 Września Ok. Możesz proszę powiedzieć czy VCDS ogarnie adaptacje i jak ją zrobić?
dymekn Opublikowano 19 Września Opublikowano 19 Września 3 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Tutaj Ci już na to pytanie odpowiedziałem. Który to będzie wiersz do wybrania IDEXXXXXX? czy może trzeba będzie wpisać jakąś nową wartość? PS. Dzięki za twoją cierpliwość i czas
Muskel1 Opublikowano 19 Września Opublikowano 19 Września IDE03402-Kasowanie wartości wyuczonych układu dozowania środka redukującego
dymekn Opublikowano 19 Września Opublikowano 19 Września Ok. Dziękuję za pomoc. 🤝 Na koniec pytanie. Czy serwis audi będzie w stanie zdiagnozować usterkę jeżeli błędy zostały usunięte ze sterownika silnika i nie powracają tak jak w moim przypadku?
dymekn Opublikowano 19 Września Opublikowano 19 Września A i zapomniałbym. Jak najbezpieczniej wykręcić sondę czujnika i jakiej tam pasty użyć przy wkręcaniu nowego?
Muskel1 Opublikowano 19 Września Opublikowano 19 Września Może się okazać, że w Twoim sterowniku nie będziesz miał możliwości wyboru nastawy IDE03402, w takim razie wystarczy jak przeprowadzisz tylko te dwie wcześniejsze. Wykręcasz na rozgrzanym silniku kluczem jak do sondy Lambda. Możesz użyć obojętnie jakiej pasty ceramicznej do wysokich temperatur, na przykład do świec żarowych. Dokręcanie czujnika to moment 55 Nm.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się