FabianB Opublikowano 10 Stycznia 2022 Opublikowano 10 Stycznia 2022 Witam jak w temacie miałem regenerowaną turbinę i przejeździłem jakoś około 10k km i sama się samoczynnie odkręciła mowa o tych 3 śrubach od góry dyndały sobie w palcach. Wywaliło błąd brak doładowania, silnik zaczął pracować jak Diesel, dokręciłem i jest okej błąd usunięty, ale jak myślicie czym to mogło zostać spowodowane i tak się zastanawiam czy to za jakiś czas znowu mi się nie popuści?
vwbacardi Opublikowano 11 Stycznia 2022 Opublikowano 11 Stycznia 2022 Sprawdź czy śruby są oryginalne, gdyż inne reagują na zmiany temperatury oraz czy uszczelki kolektor-turbo nie wydmuchało, gdyż turbo trzymało się tylko na podporze. 1
DarekS4 Opublikowano 11 Stycznia 2022 Opublikowano 11 Stycznia 2022 Kup sobie takie podkładki to pomoże ale problemu nie rozwiążę. Zobacz czy założyli Ci podporę pod turbiną. 90% przypadków to winda jej nie przykręcenia lub jej brak.
WARSZAWARC Opublikowano 30 Maja 2022 Opublikowano 30 Maja 2022 Miałem podobny problem Przy odkręceniu się turbiny warto wszystko sprawdzić jeszcze czy jest przykręcone (podpora turbo łącznik wydechu + wieszak przy przegubie elastycznym) (łącznie z uszczelkami "kolektor-turbo" turbo-katalizator" i "katalizator-rura wydechowa" ) Tylko oryginalne śruby i problem cudownie znika (nie zmieniałem podkładek na oryginalne)
FabianB Opublikowano 8 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2022 (edytowane) W dniu 30.05.2022 o 17:24, WARSZAWARC napisał: Miałem podobny problem Przy odkręceniu się turbiny warto wszystko sprawdzić jeszcze czy jest przykręcone (podpora turbo łącznik wydechu + wieszak przy przegubie elastycznym) (łącznie z uszczelkami "kolektor-turbo" turbo-katalizator" i "katalizator-rura wydechowa" ) Tylko oryginalne śruby i problem cudownie znika (nie zmieniałem podkładek na oryginalne) Założyłem stare i dziś patrzę znowu się popuściły? Dałbyś radę podrzucić linka do oryginalnych śrub z jakiegoś źródła gdzie mógłbym ewentualnie sobię takie zakupić? Ewentualnie klej do gwintów można tam by było posmarować, pewnie by jakiś dokupił żaroodporny, no ale czy później wogole by dało radę je odkręcić hmm, jak by tak zapiekło żeby gwintów nie zepsuć. Próbował tak ktoś może na klej do gwintów? Edytowane 8 Czerwca 2022 przez FabianB
tass Opublikowano 8 Czerwca 2022 Opublikowano 8 Czerwca 2022 Kleje do gwintów nie wytrzymają. Kup podkładki jakie zobrazował @DarekS4 i czy w ogóle sprawdzałeś podporę? Chociażby tu kupisz ori śruby: allegro.pl ALLEGRO.PL Motorpol Wroc³aw | Sklep SKLEP.MOTORPOLWROCLAW.PL Sklep internetowy oferuj±cy sprzeda¿ czê¶ci do samochodów marek Volkswagen, Volkswagen U¿ytkowe i Seat - Motorpol Wroc³aw - Polo, Golf, Eos, Scirocco, Passat, Tiguan, Touareg, Phaeton, CC, Arteon... Bez zniżek nie za tanio...
WARSZAWARC Opublikowano 10 Czerwca 2022 Opublikowano 10 Czerwca 2022 @FabianB Swoje kupowałem na OLX jako nowe z ASO za 40zł Na allegro są jakieś ale tam za 40zł/szt A potrzeba trzech Numery śruby: 058 145 540 Numery podkładki: 058 145 791
FabianB Opublikowano 10 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2022 W dniu 11.01.2022 o 12:49, DarekS4 napisał: Kup sobie takie podkładki to pomoże ale problemu nie rozwiążę. Zobacz czy założyli Ci podporę pod turbiną. 90% przypadków to winda jej nie przykręcenia lub jej brak. Panowie śruby nie jestem w stanie sprawdzić czy są oryginalne, dlatego pewnie będę musiał je zakupić nowe, jeszcze pytanie z jaką siłą NM powinno się tam dokręcać? Na zimnym silniku pytam. Druga rzecz te podkładki co na zdjęciu nie mogę je wychaczyć co to za cuda. I mówicie że się sprawdzają jak by ktoś podrzucił linka do tego byłym wdzięczny. Co do podpory muszę sprawdzić jeszcze nie weryfikowałem tematu, da radę zobaczyć dostrzec tak spod maski. Bo była regenerowana i ja tego nie widziałem jak to zakładali, a się zaczęły problemy z odkręcaniem po jakimś czasie ?
tass Opublikowano 10 Czerwca 2022 Opublikowano 10 Czerwca 2022 W linku z aledrogo który wkleiłem wyżej masz ori śrubę z podkładką, taka jak powinna być, w cenach 30-40 pln. W ASO do dostania bez problemu za 20+ jak ktoś ma rabat. Przed zakupem czegokolwiek upewnij się że masz 06B145536A na swoim miejscu, jeśli nie... 06B145536A - Szukaj w Google WWW.GOOGLE.COM
FabianB Opublikowano 11 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2022 (edytowane) Podporę mam dziś sprawdziłem więc co śruby by były kijowe sprawdziłem też pozostałe śruby od kata i i kolektora reszta trzyma Dobrze tylko te właśnie 3 się popuszczają. Mi się zdaję że to nie na wskutek wibracji czy drgań a na wskutek temperatur tak jak mówicie te śruby się wyciągają ciepło zimno duże temperatury i delikatnie delikatnie zaczyna się to odkręcać Chyba że te gniazda w tych jajach są wyrobione już i dlatego? Edytowane 11 Czerwca 2022 przez FabianB
FabianB Opublikowano 13 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2022 Kolejna rzecz jakby ktoś poratował bo sytuacja wyglądała tak jak mi wyciągali ta turbine i regenerowali założył jakieś inne śruby z zestawu coś takiego później jak poszedłem na reklamacje że się to odkręciło ponoć znaleźli te stare i założyli dokręcili mi się wydaje że nic z tych rzeczy nie było tylko zostało to jeszcze raz podkręcane no i jak pisałem ost też znowu się popuściły to sb sam już to ogarnąłem aczkolwiek mam pytanie bo tego nie robiłem jak tą 3 śrubę najbardziej schowaną dokręcić poratuje ktoś tam żaden klucz nie podejdzie i ile NM z jaką siłą mam to dowalic? W tym tygodniu chce to ogarnąć i kupić te śruby się jeszcze zastanawiam czym różnią się te ciemne jakoś nawęglane są od tych jasnych które brać? allegro.pl ALLEGRO.PL https://allegro.pl/oferta/sruba-z-podkladka-kolektor-turbo-058145540-oryg-11407930048 No mówię najważniejsze że ta podpora siedzi na miejscu więc nic innego mi nie pozostaję jak z tymi śrubami spróbować ale jak tak poczytałem to widzę bolączka to jest tych silników ?
WARSZAWARC Opublikowano 15 Czerwca 2022 Opublikowano 15 Czerwca 2022 Niby 35nm powinno być Ja dokręcałem duzo mocniej (bez klucza) gwint nie puścił Ale to juz na własne ryzyko Aby tam się dostać trzeba odkręcić przewód olejowy który idzie do turbo + chyba przewód SAI i odmy (SAI nie mam u siebie) Tez trzeba filtr powietrza zdjąć I podejdziesz bez problemu czymś takim o podobnym wyglądzie
WARSZAWARC Opublikowano 15 Czerwca 2022 Opublikowano 15 Czerwca 2022 ciemne są oryginalne (zwykle) Białych nie polecam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się