cnmcn Opublikowano 9 Lutego 2022 Opublikowano 9 Lutego 2022 Radio Concert 8E0 i podobno rozładowuje akumulator. Poprzedni właściciel odłączał bezpiecznik od radia. Wymontowałem radio i sprawdziłem kostkę zasilającą. Moja kostka ma 3. przewody: 1. Gruby GND 2. Gruby +12V (po odłączeniu bezpiecznika do radia napięcie zostaje odcięte). Napięcie tutaj jest cały czas, bez względu czy w stacyjce jest kluczyk czy nie. Oznaczenie na obudowie radia UB+ 3. Cienki +12V - napięcie na przewodzie jest cały czas - oznaczenie na obudowie radia K-BUS Przeważnie w innych markach można było spotkać: 1. GND 2. +12V po stacyjce 3. +12V cały czas (do potrzymania pamięci radia) Wtyczki wyglądają na oryginalne i nie widać, aby ktoś coś tam kombinował. Może moje radio jest cały czas zasilane i działa cały czas nawet jak nie ma kluczyka w stacyjce, ale tak się zastanawiam, że może jakaś szyna powinna wyłączać radio, a nie odłączać całkowicie od zasilania. Może radio jest uszkodzone i grzebanie w kablach i kostkach nic nie pomoże?
MaTeo85 Opublikowano 9 Lutego 2022 Opublikowano 9 Lutego 2022 Pytanie czy to radio było fabrycznie w samochodzie? W audi zasilanie radia jest cały czas nie ma podziału na podtrzymanie itp. za usypianie radia odpowiada magistrala CAN. Zobacz czy z nią jest wszystko OK, czy po podłączeniu VCDSa nie ma błędów w radiu czy module komfortu? No i oczywiście zobacz czy masz czarną kostkę miniiso (20 pinowa) w niej będą przewody od magistrali CAN. Pomaranczowy-zielony i pomaranzowy-brązowy oba skręcone ze sobą.
cnmcn Opublikowano 9 Lutego 2022 Autor Opublikowano 9 Lutego 2022 (edytowane) 3 godziny temu, MaTeo85 napisał: Pytanie czy to radio było fabrycznie w samochodzie? W audi zasilanie radia jest cały czas nie ma podziału na podtrzymanie itp. za usypianie radia odpowiada magistrala CAN. Zobacz czy z nią jest wszystko OK, czy po podłączeniu VCDSa nie ma błędów w radiu czy module komfortu? No i oczywiście zobacz czy masz czarną kostkę miniiso (20 pinowa) w niej będą przewody od magistrali CAN. Pomaranczowy-zielony i pomaranzowy-brązowy oba skręcone ze sobą. Dziękuję za odpowiedz. Czarna kostka jest i przewody od magistrali CAN też są. Wszystkie kable i wtyczki wyglądają bardzo ładnie. Jak oryginalne. Nie wiem czy radio jest fabryczne. Czy mając VIN i nr seryjny radia mogę to jakoś porównać? Auto jest z 2006 roku, a na naklejce radia pisze 14/06. Rocznik ten sam. Z tego co mówił sprzedający, to był u jakiegoś magika, który zaproponował wymianę radia za 100zł + 100zł za kodowanie. Nie wiem czy to stwierdził na podstawie błędów podczas skanowania, czy magik tak wywróżył, ale sprzedający stwierdził, że nie da zarobić magikowi Edytowane 9 Lutego 2022 przez cnmcn
Lukasz_mk2 Opublikowano 10 Lutego 2022 Opublikowano 10 Lutego 2022 wymiana radia to 5 minut roboty z przerwą na fajkę, a "kodowanie" to tylko zmiana VIN'u, choć nie jest to konieczne. Jak nie zmienisz nr VIN w radiu to po prostu po każdym odłączeniu akumulatora radio będzie prosiło o PIN, a jak zmienisz VIN w radiu to PIN wpisujesz tylko raz i masz z nim spokój po odłączeniu akumulatora. Więc jak masz inne radio na podmiankę to go podmień i sprawdź czy "nowe" radio "kradnie prąd"
cnmcn Opublikowano 10 Lutego 2022 Autor Opublikowano 10 Lutego 2022 Po odłączeniu zasilania (bezpiecznika od radia) radio uruchamia się bez pytania o kod, to chyba oznacza, że jest wpisane do komputera. Zrobiłem taki test, że w domu podłączyłem radio pod zasilacz i sprawdziłem jaki jest prąd na czuwaniu. Ponieważ nie mam kodu do odbiornika, to radio mogę tylko włączyć (napis SAFE) i wyłączyć, ale jak wyłączę radio, to pobór prądu jest 0,00A. Ciekawe, czy bez podania kodu taki test jest wiarygodny. Jak będzie kilka groszy, to poproszę sprzedającego, aby mi dał namiary na człowieka u którego był i podjadę do fachowca, bo radio na Internecie kosztuje około 150zł + wysyłka, to lepiej wydać 200zł i niech tematem zajmie się miejscowy fachowiec. Radio prądu nie pobiera i można je włączyć bez kluczyka w stacyjce (może tak jest zaprogramowane). Dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam
Lukasz_mk2 Opublikowano 11 Lutego 2022 Opublikowano 11 Lutego 2022 13 godzin temu, cnmcn napisał: Po odłączeniu zasilania (bezpiecznika od radia) radio uruchamia się bez pytania o kod, to chyba oznacza, że jest wpisane do komputera. Zrobiłem taki test, że w domu podłączyłem radio pod zasilacz i sprawdziłem jaki jest prąd na czuwaniu. Ponieważ nie mam kodu do odbiornika, to radio mogę tylko włączyć (napis SAFE) i wyłączyć, ale jak wyłączę radio, to pobór prądu jest 0,00A. Ciekawe, czy bez podania kodu taki test jest wiarygodny. Jak będzie kilka groszy, to poproszę sprzedającego, aby mi dał namiary na człowieka u którego był i podjadę do fachowca, bo radio na Internecie kosztuje około 150zł + wysyłka, to lepiej wydać 200zł i niech tematem zajmie się miejscowy fachowiec. Radio prądu nie pobiera i można je włączyć bez kluczyka w stacyjce (może tak jest zaprogramowane). Dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam raczej nie ma możliwości "zaprogramowania" radia w taki sposób, aby nie gasło po wyciągnięciu kluczyka - to wszystko zależy od podłączenia zasilania i CAN. Możesz jeszcze zrobić taki test: włącz radio na zapłonie, następnie wyłącz zapłon, wyjmij kluczyk i siedząc w środku zamknij auto z pilota i odczekaj w aucie, aż zgaśnie przycisk od awaryjnych (chwile to trwa), ale zgaszony przycisk awaryjnych oznacza uśpienie szyny CAN i raczej wszystkie odbiorniki powinny się wyłączyć - zobacz jak to wygląda u Ciebie
bobikos Opublikowano 11 Lutego 2022 Opublikowano 11 Lutego 2022 Jeżeli "podobno" rozładowuje akumulator to ja radzę najpierw radzę ponownie sprawdzić co pobiera prąd na postoju a nie pastwić się od razu nad radiem. Sprawdź sam jaki jest pobór prądu na postoju po zamknięciu auta i uśpieniu MK, potem odłączaj poszczególne rzeczy (bezpieczniki) i sprawdź również jakie błędy występują w sterownikach. Może np. MK nie usypia się i dlatego masz pobór prądu.
cnmcn Opublikowano 11 Lutego 2022 Autor Opublikowano 11 Lutego 2022 Wymyśliłem sobie coś takiego. Wziąłem bezpiecznik, przeciąłem go. Przylutowałem dwa kabelki i podłączyłem szeregowo amperomierz. Tak przygotowany bezpiecznik podłączyłem za bezpiecznik radia. Po wyłączeniu radia i wyciągnięciu kluczyka i zamknięciu samochodu pobór prądu wynosi 0,91A. Dosyć sporo, ale jak odłączę czerwoną wtyczkę od radia (piny opisane są w stylu NAVI, TEL, TEL MUTE) pobór prądu spada do 0,00A. Telefon, nawigacja Hmmm takich cudów moje auto chyba nie ma, a bez czerwonej wtyczki radio normalnie działa i co najważniejsze nie pobiera prądu Problem chyba rozwiązany, trochę tak "amatorsko" ale najważniejsze, że działa Dziękuję wszystkim za pomoc! No chyba, że czerwona wtyczka jest istotnym elementem mojego auta?
bobikos Opublikowano 23 Lutego 2022 Opublikowano 23 Lutego 2022 Napisz które piny masz obsadzone w czerwonej wtyczce.
cnmcn Opublikowano 6 Marca 2022 Autor Opublikowano 6 Marca 2022 W dniu 23.02.2022 o 09:49, bobikos napisał: Napisz które piny masz obsadzone w czerwonej wtyczce. pin nr 5 - przewód zielony(-NF -) pin nr 6 - przewód czarny (NAV. +) pin nr 7 - szary (NAV. CON.) Przy lewarku mam guziki (Return, NAV, INFO, ikonę z samochodami - pewnie korki i okrągłą gałkę)
bobikos Opublikowano 7 Marca 2022 Opublikowano 7 Marca 2022 To znaczy że w bagażniku masz moduł nawigacji i wg mnie to wymiana sygnałów między radiem a nawigacją powoduje brak przechodzenia radia w uśpienie. Sprawdź kodowanie radia i błędy radiu oraz navi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się