Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na postoju przy skrzyni S-tronic w pozycji D oraz R w Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, od niedawna jestem posiadaczem A4 B9 2018r  2.0 TDI 150km DSG z przebiegiem 154k km.
Próbuję zdiagnozować problem z drganiem na postoju (np. na światłach) gdy skrzynia jest w pozycji D lub R.
Po zmianie na P lub N drgania od razu znikają.
Drgania występują niezależnie od temperatury silnika.
Poziom drgań nie jest jakiś wielki, natomiast na pewno jest odczuwalny.
Może miał ktoś podobny problem i podzieli się rozwiązaniem? Co może być przyczyną? Dwumas? Poduszki silnika / skrzyni?

Dodam, że olej skrzyni regularnie (co 60k km) wymieniany, ostania wymiana 34k temu.

Edytowane przez pabblo
Opublikowano

może być dwumas ale tez powinien być "słyszalny", jakieś stuki na P lub N

Opublikowano

Raczej dwumas. Ostatnio na wymianie oleju w skrzyni mechanicy zwrócili uwagę, że na wolnych obrotach już "cyka".
Objawy te same, stojąc na P/D czuć wibracje. Po wbiciu N ustają.
Spróbuj tez na postoju lekko podbijać gaz to go jeszcze bardziej usłyszysz. :P

Mój przebieg 182kkm.
Koszt wymiany który usłyszałem to na zamienniku 2200. Sam zamiennik z Sachsa to ok 1700.

Opublikowano

Jaki masz napęd? Ośkę czy awd?

Opublikowano
9 godzin temu, Wojtassprt napisał:

Jaki masz napęd? Ośkę czy awd?

Ośka

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi. W tygodniu odwiedziłem mechanika, żeby w miarę możliwości sprawdził czy to może być dwumas.  Oczywiście pewności nie ma, ale brak charakterystycznych dźwięków sugerujących, że to może być dwumas.

 

Natomiast dziś podczas stania w korku z jakiegoś powodu samochód  trzymał podniesione obroty (1000 rmp) wypalanie DPF?
Przy takich obrotach zero jakiegokolwiek drgania na D oraz R.
Czy to może być jakaś sugestia czym drgania mogą być spowodowane?

Opublikowano
4 minuty temu, pabblo napisał:

Natomiast dziś podczas stania w korku z jakiegoś powodu samochód  trzymał podniesione obroty (1000 rmp) wypalanie DPF?

na 99% wypalanie dpf

Opublikowano

Z tego co wyczytałem jest to problem znany przez Audi i nic z nim nie robią (TPI: 2050813/7)

Znalazłem taki wątek, może kogoś zainteresuje:

https://www.audi-sport.net/xf/threads/growing-vibration-while-in-d-or-r-s-tronic.410923/

 

Wynika, że koło dwumasowe stosowane w tym modelu nie jest konstrukcyjnie przygotowane do tłumienia przy niskich obrotach i stąd drgania. Podobno wymiana koła dwumasowego wielu osobom w tym przypadku pomaga. (niestety nie wiem czy na SACHS czy na LUK)

Póki co zamierzam trochę pojeździć i obserwować. Jeśli zdecyduje się na wymianę to odświeżę ten wątek i dam znać czy pomogło i na jakie wymieniłem.

Opublikowano (edytowane)

Na Facebooku w grupie chłopaki wymieniali dwumas, poduszki pod silnikiem i nic się nie zmieniło. Mam podobnie, dopóki nie zacznie mocno trzepać, nie będę nic robił

Edytowane przez Andrzejx
Opublikowano (edytowane)

Czy jest ktoś w stanie po moim VIN podać jakie koło idzie do mojej sztuki? Pogubiłem się w ilości numerów :|

Edit: Ok, zrobiłem rozeznanie. Wychodzi na to że do 150KM są dwa, z Sachsa ok ~1800zł z LUKa ~2800. Ciekawe czy różnica w cenie pokrywa się w jakości, bo oba wyglądają identycznie. Ktoś może wie które idzie na pierwszy montaż?
Natomiast do 190KM jest tylko z LUKa.

Edytowane przez M4R1O
Opublikowano

Witam czy ktoś opanował te drgania  a4 b9 ???

Opublikowano

Ja wymieniałem dwumas przez te drgania w 150km. Założyłem sachs i jest znaczna poprawa choć do ideału brakuje,podniosłem też obroty biegu jałowego do 900. 

Opublikowano

Cześć,

też mam problem z tymi drganiami ale w moim przypadku na dobrze rozgrzanym silniku praktycznie nigdy już nie występują ( po trasie dojeżdżam do miasta tam stoję na kilku czerwonych i nie wyczuwam drgań tak jak na nie rozgrzanym silniku - wtedy występują na każdym postoju ) 

czy podniesienie obrotów pomaga ? 
nie ma objawów typowych dla dwumasy czyli nie nasilają się drgania na ciepłym silniku ani nie hałasuje nic na zimnym czy ciepłym więc nie chce na siłę wymieniać drogich części 

2.0 tdi DEUA 150KM przebieg ponad 200 

Opublikowano

sprawdź jeszcze układ paliwowy, często winny jest regulator ciśnienia paliwa.  Temat dość znany  

Opublikowano
W dniu 16.11.2024 o 12:12, dziii napisał(a):

sprawdź jeszcze układ paliwowy, często winny jest regulator ciśnienia paliwa.  Temat dość znany  

ok ale czy bez błędów w komputerze diagnostycznym również możliwe, że to ten regulator?

 

Opublikowano

Batosz11, mam ten sam problem drgania na postoju przy zapiętym biegu też na silniku DEUA przebieg 140 tyś. Po przełączeniu na N problem ustępuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...