pabblo Opublikowano 24 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2022 (edytowane) Witam, od niedawna jestem posiadaczem A4 B9 2018r 2.0 TDI 150km DSG z przebiegiem 154k km. Próbuję zdiagnozować problem z drganiem na postoju (np. na światłach) gdy skrzynia jest w pozycji D lub R. Po zmianie na P lub N drgania od razu znikają. Drgania występują niezależnie od temperatury silnika. Poziom drgań nie jest jakiś wielki, natomiast na pewno jest odczuwalny. Może miał ktoś podobny problem i podzieli się rozwiązaniem? Co może być przyczyną? Dwumas? Poduszki silnika / skrzyni? Dodam, że olej skrzyni regularnie (co 60k km) wymieniany, ostania wymiana 34k temu. Edytowane 24 Lutego 2022 przez pabblo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RALF76 Opublikowano 24 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2022 może być dwumas ale tez powinien być "słyszalny", jakieś stuki na P lub N Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4R1O Opublikowano 24 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2022 Raczej dwumas. Ostatnio na wymianie oleju w skrzyni mechanicy zwrócili uwagę, że na wolnych obrotach już "cyka". Objawy te same, stojąc na P/D czuć wibracje. Po wbiciu N ustają. Spróbuj tez na postoju lekko podbijać gaz to go jeszcze bardziej usłyszysz. Mój przebieg 182kkm. Koszt wymiany który usłyszałem to na zamienniku 2200. Sam zamiennik z Sachsa to ok 1700. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtassprt Opublikowano 26 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2022 Jaki masz napęd? Ośkę czy awd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4R1O Opublikowano 26 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2022 9 godzin temu, Wojtassprt napisał: Jaki masz napęd? Ośkę czy awd? Ośka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo Opublikowano 11 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2022 Dzięki za odpowiedzi. W tygodniu odwiedziłem mechanika, żeby w miarę możliwości sprawdził czy to może być dwumas. Oczywiście pewności nie ma, ale brak charakterystycznych dźwięków sugerujących, że to może być dwumas. Natomiast dziś podczas stania w korku z jakiegoś powodu samochód trzymał podniesione obroty (1000 rmp) wypalanie DPF? Przy takich obrotach zero jakiegokolwiek drgania na D oraz R. Czy to może być jakaś sugestia czym drgania mogą być spowodowane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RALF76 Opublikowano 11 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2022 4 minuty temu, pabblo napisał: Natomiast dziś podczas stania w korku z jakiegoś powodu samochód trzymał podniesione obroty (1000 rmp) wypalanie DPF? na 99% wypalanie dpf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo Opublikowano 15 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2022 Z tego co wyczytałem jest to problem znany przez Audi i nic z nim nie robią (TPI: 2050813/7) Znalazłem taki wątek, może kogoś zainteresuje: https://www.audi-sport.net/xf/threads/growing-vibration-while-in-d-or-r-s-tronic.410923/ Wynika, że koło dwumasowe stosowane w tym modelu nie jest konstrukcyjnie przygotowane do tłumienia przy niskich obrotach i stąd drgania. Podobno wymiana koła dwumasowego wielu osobom w tym przypadku pomaga. (niestety nie wiem czy na SACHS czy na LUK) Póki co zamierzam trochę pojeździć i obserwować. Jeśli zdecyduje się na wymianę to odświeżę ten wątek i dam znać czy pomogło i na jakie wymieniłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejx Opublikowano 13 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2022 (edytowane) Na Facebooku w grupie chłopaki wymieniali dwumas, poduszki pod silnikiem i nic się nie zmieniło. Mam podobnie, dopóki nie zacznie mocno trzepać, nie będę nic robił Edytowane 13 Kwietnia 2022 przez Andrzejx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4R1O Opublikowano 15 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2022 (edytowane) Czy jest ktoś w stanie po moim VIN podać jakie koło idzie do mojej sztuki? Pogubiłem się w ilości numerów :| Edit: Ok, zrobiłem rozeznanie. Wychodzi na to że do 150KM są dwa, z Sachsa ok ~1800zł z LUKa ~2800. Ciekawe czy różnica w cenie pokrywa się w jakości, bo oba wyglądają identycznie. Ktoś może wie które idzie na pierwszy montaż? Natomiast do 190KM jest tylko z LUKa. Edytowane 16 Kwietnia 2022 przez M4R1O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1200 Opublikowano 29 Lutego Udostępnij Opublikowano 29 Lutego Witam czy ktoś opanował te drgania a4 b9 ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jok21 Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca Ja wymieniałem dwumas przez te drgania w 150km. Założyłem sachs i jest znaczna poprawa choć do ideału brakuje,podniosłem też obroty biegu jałowego do 900. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartoszn11 Opublikowano 7 Listopada Udostępnij Opublikowano 7 Listopada Cześć, też mam problem z tymi drganiami ale w moim przypadku na dobrze rozgrzanym silniku praktycznie nigdy już nie występują ( po trasie dojeżdżam do miasta tam stoję na kilku czerwonych i nie wyczuwam drgań tak jak na nie rozgrzanym silniku - wtedy występują na każdym postoju ) czy podniesienie obrotów pomaga ? nie ma objawów typowych dla dwumasy czyli nie nasilają się drgania na ciepłym silniku ani nie hałasuje nic na zimnym czy ciepłym więc nie chce na siłę wymieniać drogich części 2.0 tdi DEUA 150KM przebieg ponad 200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się