Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Buczy, huczy podaczas jazdy


mazur1990

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, miałem problem z łożyskami i hamulcami zużycie eksploatacyjne. Po wymiane tarcze, klocki, łożyska przód oraz tylko łożyska tył, dalej coś buczy, huczy z przodu. Przy delikatnym ruszaniu i hamowaniu słychać delikatne stuknięcia. Możecie naprowadzić co jeszcze może być? Łożyska założone FAG, tarcze i klocki TRW. Opony letnie już założone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę nikt nie pomorze? Robię trasę chuczy, przy hamowaniu huczenie narasta. Hamulce TRW nowe, łożyska FAG nowe. Opony letnie czy zimowe bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony z 2019 zdjecia poniżej na zimowkach też huczało. Jak jest zimny to jest cichutko, jak się rozgrzeje to huczy najgorzej podaczas hamowania. Przy hamowaniu skrecam prawo, lewo huczenie nie ustępuje. 

20220404_121012.jpg

20220404_121000.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że są z 2019 nic nie szkodzi. Z tej perspektywy słabo widać. Dodatkowo widzę, że maż już tylko jakieś 2,5-3 mm profilu więc jakieś 25000 km już pewnie przejechały. Zrób zdjęcie boku auta, tak aby obwód koła był widoczny. Dodatkowo połóż płasko dłoń na oponie na powierzczni tocznej i wykonaj ruch ręką najpierw w prawym kierunku później w lewym kierunku, tak jakbyś chciał umyć powierzchnię toczną opony (ślizgając dłonią po oponie).Jeżeli wykonując ruch w lewym kierunku co ząbek będzie haczyło to masz wyząbkowane opony. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, mazur1990 napisał:

przy hamowaniu huczenie narasta.

U mnie była to kwestia przypalonych klocków hamulcowych, o ile można to tak nazwać. Ale ja miałem tylko huczenie przy hamowaniu, najgłośniej w końcowej fazie, albo przy prędkościach do 20km/h. Podczas szybszej jazdy cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy co sezon wymieniasz przód na tył i odwrotnie. Sprawdź wszystkie opony, szczególnie tylne bo na tylnej osi najprzędzej ząbkują przy napędzie na przód. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oponkach ok 40000 najechane. Tak zmieniam tył z przodem co sezon oczywiscie prawa na prawą, lewa na lewą. Ręka po oponie się slizga nie haczy. Tylko, że na zimówkach też huczało. Najgorzej huczy przy predkosci 60-120 po rozgrzaniu najbardziej. 

20220404_124437.jpg

20220404_124427.jpg

20220404_124346.jpg

20220404_124321.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimowe mogą też już być wyząbkowane. Moim zdaniem na zdjęciach widoczne są ząbki.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być moze masz rację. Tylko ze do 20km jazdy jest cicho. Narastanie huczenia jest powyzej 20km. Być może już pora na nowe opony dodam, że wczesniej mialem Firestone były super. A te to jakieś Diplomat kwotowo trochę tansze ale za to były mega ciche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, te opony już swoje wysłużyły. Na środku bieżnika dochodzisz już do granicy ustawowej czyli 1,6 mm więc nie ma co płakać. Kupuj nowe. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fachowiec sprawdził opony swoją ręką. Mowił przód jest wyząbokowany ale źle nie jest. Tył jest troche mniej. Czyli oponki do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...