Moveri Opublikowano 31 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2022 (edytowane) Witam, mam problem ze swoim samochodem. Przegoniłem auto po autostradzie i w trakcie butowania, zaczelo coś popukiwać. Pomyslałem, że to napinacz, bo wydawał już dzwięki, dzwięk narastał do bardzo nieprzyjemnego poziomu, więc niezwłocznie zjechalem na margines. Laweta do domu, wstępna diagnoza napinacz skończył żywot, łancuch przeskoczył lub się zerwał. Po rozebraniu łancuszek w idealnej pozycji, wałki na znakach. Wymieniłem napinacz, wymieniłem łancuch a problem nadal jest. Czasami autko cichnie na sekundę, lub dwie, ale po tym czasie znów zaczyna stukać, czasem przy rozruchu słychać zgrzyt ( coś jakby miedzy piercien a cylinder wstawić metalową blaszkę).Po zdjęciu wałków ( świece wykręcone), wał chodzi luźno, gdy założę wałki i poustawiam na znaki silnik chodzi luźno do jednego momentu, gdzie czuć wyraźny opór. Siłą muszę pokonać ten moment oporu, po tym znów silnik kręci się luźno. Ciśnienie przed incydentem na kazdym cylindrze 12b, po usterce: pierwszy - 8 drugi- 8, pozostałe równo 12. Zamieszczam filmik z pracy auta, może ktoś doświadczony usłyszy coś spostrzegawczego, co mogło by mnie nakierować na przyczynę problemu. Pozdrawiam i dziękuję z góry za chęć pomocy video-1648748302 (1).mp4 Edytowane 31 Marca 2022 przez Moveri Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elhape Opublikowano 1 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2022 (edytowane) Jak padł napinacz to to, że masz rozrząd na znakach nie oznacza, że zawory nie spotkały się z tłokami. Więc albo kamera inspekcyjna albo głowica do góry. Każda sekunda pracy tego silnika przybliża jego złomowanie Edytowane 1 Kwietnia 2022 przez Elhape Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moveri Opublikowano 1 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2022 3 godziny temu, Elhape napisał: Jak padł napinacz to to, że masz rozrząd na znakach nie oznacza, że zawory nie spotkały się z tłokami. Więc albo kamera inspekcyjna albo głowica do góry. Każda sekunda pracy tego silnika przybliża jego złomowanie Badałem kamera inspekcyjna silnik. Efekt, brak sladow po uderzeniach tłoka o zawór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przem8 Opublikowano 1 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2022 Ten napinacz to jakiś tani zamiennik? Ma już solenoid? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moveri Opublikowano 1 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2022 (edytowane) 2 godziny temu, przem8 napisał: Ten napinacz to jakiś tani zamiennik? Ma już solenoid? Tak, napinacz jeden z tańszych. Produkcji SKV, ma solenoid jednak jest niepodpięty. Podobno powinien działać prawidłowo, poza wiekszą zdolnością do uszkodzeń/przecieków. Dziś sprawdzę ciśnienie oleju, bo myślę ze pompa może być niewydolna, przez to popychacze się nie mogą napełnić, co skutkuje słabszą kompresją na dwóch cylindrach. Dziwi mnie jedynie, że stukanie wydaje się być pochodzące od ścianki grodziowej, a słabsza kompresja występuje na dwóch pierwszych cylindrach ( licząc od paska rozrządku) EDIT: Sprawdziłem ciśnienie oleju, zimny silnik, wolne obroty 6bar. Nie badałem na wyższych obrotach i gorącym silniku, ze wzgledu na mozliwosc głębszego uszkodzenia auta Edytowane 1 Kwietnia 2022 przez Moveri Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się