Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[2.0 TFSI BGB] Mocno szarpie po dodaniu gazu


banczy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dziś w drodze spotkało mnie nie mile doświadczenie. Mianowicie po dodaniu gazu i obrotach powyżej 2 tys strasznie szarpie budą. Ciężko mi określić co szarpie. Wczoraj wymianialem Olej, chciałem też wymienić świecie, ale mechanik stwierdził że nie da rady bo są strasznie zapieczone. Auto audi a4 b7 2.0 tfsi tiptronic quattro. Zaraz jadę na kompa obadać błędy, bo razem z szarpaniem miga check. Ktoś miał taki problem z was? Dodam, że na biegu jałowym szarpania nie ma.

Edytowane przez banczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dawna się tak dzieje? Jak nagle wystąpiła taka usterka bez wcześniejszych szarpnięć, to ktoś coś uszkodził. Co robił mechanik? Może uszkodził wiązkę cewek lub same cewki, kiedy próbował wykręcić świece. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.04.2022 o 14:34, Langista napisał:

Od dawna się tak dzieje? Jak nagle wystąpiła taka usterka bez wcześniejszych szarpnięć, to ktoś coś uszkodził. Co robił mechanik? Może uszkodził wiązkę cewek lub same cewki, kiedy próbował wykręcić świece. 

Dzięki za odpowiedź. Zadziało się tak, zaraz po zatankowaniu. Wyjeździłem wcześniej sporą rezerwę. Po przebytej tak drodze podłaczyłem auto pod kompa i wysypało mi błędy:

P0303 - cylinder 3 - wypadanie zapłonu
01056 - układ katalizatora
12555 - niskie ciśnienie paliwa
00768 - wykrycie wypadania zapłonów
P0420 - wydajność systemu katalitycznego poniżej wymaganej wartości
P0089 - Działanie regulatora ciśnienia paliwa.

Dziś rano zaprowadziłem do mechanika. Gość powiedział ze regulator ciśnienia to bolączka w A4 B7. Następnie telefon z serwisu; gość mówi, że regulator jest w porządku, rozebrał bak, wyciągnął pompę i powiedział, że w baku jest bardzo dużo mułu i prawdopodobnie zatkała się pompa. Zalecił wymianę na pompę firmy Meat&Doria lub VDO. Pierwsza koszt 500 zł, druga 1200 zł. Wybrałem pompę firmy Meat&Doria. Jutro ma przyjść i wymienić. Nie mam pojęcia o tych pompach i czy to może być to. Może to walnięty wtrysk na 3 cylindrze?! Sądzę, że gość też nie zbyt kumał co może być przyczyną. Przy okazji zleciłem wymianę świeć i wstawienie emulatora w druga sondę lambda. A i ponadto gość stwierdził, że może to być "wierzchołek góry lodowej" - ta pompa. Boję się, że będzie tak że nawymienia rzeczy za 3 tysie a skutki żadne.

Edytowane przez banczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa VDO aż taka droga nie jest, da się taniej znaleźć, do tego są dwa typy i w jednym można sam wkład z VDO za 400-500 zł wymienić. Gorzej z tym błędem i wydajnością katalizatora.. jest on tam w ogóle, czy mechanik wcześniej przypisał sobie premię w.postaci jego wycięcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Langista napisał:

Pompa VDO aż taka droga nie jest, da się taniej znaleźć, do tego są dwa typy i w jednym można sam wkład z VDO za 400-500 zł wymienić. Gorzej z tym błędem i wydajnością katalizatora.. jest on tam w ogóle, czy mechanik wcześniej przypisał sobie premię w.postaci jego wycięcia?

Kat jest. Ale ten błąd mam od dawna, także to na pewno nie to.. 300 tys przelatane na nim to ma prawo padnąć.

Edytowane przez banczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.04.2022 o 21:57, Langista napisał:

Pompa VDO aż taka droga nie jest, da się taniej znaleźć, do tego są dwa typy i w jednym można sam wkład z VDO za 400-500 zł wymienić. Gorzej z tym błędem i wydajnością katalizatora.. jest on tam w ogóle, czy mechanik wcześniej przypisał sobie premię w.postaci jego wycięcia?

Po wymianie pompy, świec oraz przy okazji vacum jest poprawa bardzo duża bo można jeździć na wyższych obrotach, lecz dławienia nadal są wyczuwalne. Gość mówił że ciśnienie pompy sprawdzał i jest ok. Jak myślisz w co dalej brnąć?

Edytowane przez banczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może faktycznie katalizator jest zapchany.. jaką masz temperaturę w blokach pomiarowych na pierwszej sondzie lambda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Langista napisał:

Może faktycznie katalizator jest zapchany.. jaką masz temperaturę w blokach pomiarowych na pierwszej sondzie lambda?

Kojarzysz który kanał w VAG? Jak tak to jutro sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu. Pacjent 2.0 TFSI BPJ. Na wolnych obrotach czasem lekko szarpnie silnikiem. Podpiąłem vcds błędów brak. Lecz jak dam na zapłony to czasem na wolnych obrotach pojawia się wypadanie zapłonu na 1 i na 3. Na chwilę pojawi się 1 ( jedno wypadnięcie ) po chwili się zeruje. Przez 5 min wypadanie pojawiło się z 4 razy ale po chwili one się kasują i leci od zera. Cewki niedawno wymieniane świece maja ok 20K i chyba je wymienię. Tylko dla czego nie zapisuje sie żaden błąd i te zapłony się kasują po chwili i nalicza od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Gregorski3 napisał:

Tylko dla czego nie zapisuje sie żaden błąd i te zapłony się kasują po chwili i nalicza od nowa.

Bo jest bardzo sporadyczne i pojedyncze wypadanie zapłonów. Licznik wypadań się zeruje jesli  przez kilkanaście sekund nic nowego się nie pojawi.

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info .Jest się czym martwić ? Może jakieś słabsze paliwo się trafiło ? Profilaktycznie wymienię może świece. Cewki mają 4K były niedawno wymieniane. Nagar z zaworów był w zeszłym roku czyszczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy cewki? Wypada na zimnym czy na ciepłym silniku? Jak tylko na ciepłym to świece mogą być źle dobrane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawia się to i na zimnym i na ciepłym silniku. Cewki jak dobrze pamiętam Beru a świece Denso PK22PR8 według paragonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy masz taki problem? Ja mam teoretycznie nowe świece NGK, nie mają 10k km a jak je ostatnio wyciągnąłem to już nadają się do wymiany, taki materiał teraz robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć . U mnie auto lekko drga na wolnych od kiedy mam zrobioną konwersję pompy oleju. Systematycznie podpinam kompa i sprawdzam błędy. Praktycznie w silniku zawsze czysto . Jakiś czas temu poszarpywało ( ok 4K temu ) mocniej . Zrobiłem logi i cofało zapłony . Sprawdziłem cewki i były od nowości auta . Od razu zostały wymienione. I cofki zmniejszyły się do max -3 pod koniec obrotów. Więc chyba na auto po programie to nie ma tak źle. I tak praktycznie do soboty było. Ktoś z forum potrzebował pomocy. Nagrałem mu filmik co i jak i tak z głupoty dałem na wypadanie zapłonów i się trochę zdziwiłem ,że sporadycznie coś tam wypada. Świece mają ok 20K . Jeden mechanik coś mi wspominał ,że w TFSI świece szybko mają dość. I to prawda ostatnio te części są strasznie słabej jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i z roku na rok ta jakość spada. Coraz gorsze wykonanie, nawet marek premium

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy takich sporadycznych wypadaniach zapłonu jest się czym martwić ? Wiadomo dobrze jakby ich nie było . Ale czy tak sporadycznie pojawiające się wypadanie może coś uszkodzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic ma nie wypadać. Masz coś zyebane i trzeba dojść co. Nieszczelność dolotu, odma, rozrząd i pewnie jeszcze cos poza banalnymi rzeczami typu świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zaczynam od świec a potem okaże się co dalej.

Edytowane przez Gregorski3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...