driven22 Opublikowano 11 Maja 2022 Opublikowano 11 Maja 2022 Witam, Proszę o informację czy w odpowiednim polu szukam informacji o rozciągnięciu łańcuch / korekty jaką musi zrobić nastawnik Silnik 1.8 TFSI 177KM. Wchodzę VCDS w Silnik - pomiary rozszerzone - "Adaptacja wałka rozrządu str.ssącej zespół 1; położenie fazy" ( u mnie pokazuje 0.0), natomiast strona wydechowa -3,5 . Czy w dobrym bloku tego szukam Jeżeli tak to wartość 0,0 jest jak wzorowa , ale nie zmienia się pod obciążeniem- natomiast nie wiem jak interpretować stronę wydechową (-3,5)? Znowu w drugim aucie mam 1,4 TFSI "Adaptacja wałka rozrządu str.ssącej zespół 1; położenie fazy= 0,8 a po stronie wydechowej ok 0,9. Pozdrawiam
driven22 Opublikowano 11 Maja 2022 Autor Opublikowano 11 Maja 2022 (edytowane) Hex v2 na stm 429 Edytowane 11 Maja 2022 przez driven22 korekta
otis89 Opublikowano 21 Maja 2022 Opublikowano 21 Maja 2022 Z tego co mi wiadomo to powoli możesz się szykować na wymianę rządu, chyba że czujnik daje ciała
Langista Opublikowano 21 Czerwca 2022 Opublikowano 21 Czerwca 2022 Wejdź normalnie w bloki pomiarowe i sprawdź ustawienie rozrządu. Gdyby czujnik padał to sypał by błędem i miałbyś problemy z pracą silnika, obstawiam, że ten kto wymieniał go wcześniej, nie przyłożył się co do ustawienia.
driven22 Opublikowano 22 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2022 (edytowane) To jest auto od nowości u mnie i ma 35 tys przebiegu (olej wymieniany co 7 tys km). UDS- więc pomiary rozszerzone są dostępne i tam -3.5 stopnia. Edytowane 22 Czerwca 2022 przez driven22
Langista Opublikowano 22 Czerwca 2022 Opublikowano 22 Czerwca 2022 Jak jest do nowości u Ciebie, to ile robisz co roku? Czy poza tymi wartościami, masz jakieś problemy z tym? Silnik nierówno pracuje?
driven22 Opublikowano 24 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2022 Silnik pracuje od nowości tak samo. Ma kopyto- wręcz wiele osób jest zdziwionych, że potrafi zrywać trakcję na 2-3 biegu przy gwałtownym dodaniu gazu/redukcji (zwłaszcza jak jest wilgotno/mokro)- ale to ośka i lekki przód. Średnio tym autkiem około 6-7 tys rocznie. Ale.... ponieważ miałem już autko 1.4 TSI CAXA i przy 70 tys przeskoczył mi łańcuch (także od nowości u mnie) i zmieliło mi zawory i dwa tłoki to teraz bardzo na to uważam i wartość -3.5 bardzo mnie dziwi. Kwestia czy tak został ustawiony fabrycznie ( to jest ostatnia wersja 1,8 TFSI ze zmienioną michą itd) czy mam takiego "farta", że znowu coś pizgnie?.
Langista Opublikowano 24 Czerwca 2022 Opublikowano 24 Czerwca 2022 Co ile wymieniałeś olej w tym 1.4? Jak masz jeszcze gwarancję to poszukaj jakiegoś dobrego serwisu, który nie zignoruje tego i poprawi ustawienie.
driven22 Opublikowano 25 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2022 (edytowane) 1.4 CAXA występował np.w Octavii - to już powiedzmy stary temat. Olej był wymieniany co 10 tys . Bardzo dbam o stan techniczny aut. Miała być to już poprawiona wersja rozrządu jak twierdziło ASO ( oczywiście nie pomyślałem, żeby wziąć tą informację na piśmie podczas ostatniego przeglądu gwarancyjnego). Jak się okazało jeszcze 3 razy modernizowali łańcuch, ślizgi i napinacz. Oczywiście zaraz po gwarancji walnęło, co ciekawe bez pobciążenia. ASO i centrala oczywiście wypieli się twierdząc że nigdy nie było takich przypadków i na pewno zawinił użytkownik (a w mediach i na forach co chwila wychodziły takie same przypadki) . Temat rzeka. Auto już dawno naprawione i sprzedane. Na dzień dzisiejszy martwi mnie -3.5 stopnia w obecnym aucie. Edytowane 25 Czerwca 2022 przez driven22
Langista Opublikowano 25 Czerwca 2022 Opublikowano 25 Czerwca 2022 Moim zdaniem 'wymiany' oleju w ASO zabijają te silniki, nie wada konstrukcyjna. Nie raz już słyszałem o przetarciu filtra oleju ścierką i policzeniu za "wymianę premium". W jakim ASO serwisowałeś?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się