Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem 2.5 a4 b6


Falafel123

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka, 

Mam problem audi a4 b6 2.5 TDI, a mianowicie auto jakby przestawało podawać paliwa albo zaciągać? Wygląda to tak, odpowietrzam auto, odpala, chodzi sporo czasu aż nagle przerywa i w wężu do pompy paliwa do połowy auto gaśnie, komputer wyrzuca błąd typu wtrysk wstępny wyłączony. Po ponownej próbie dzieje się to samo. Wymieniona została pompka w baku na używkę (według zapewnień dobra), nowy przekaźnik, ale nadal to samo. Raz zdarzyło się, że komputer wychwycił błąd 01318- brak komunikacji z sterownikiem pompy -sporadyczny, po skasowaniu się już nie pojawił. Auto jak zapala chodzi normalnie, nie kopci, nie szarpie, nie telepie, normalnie się wkręca na obroty tylko gaśnie po czasie, jakby coś blokowało, wyłączało podawanie paliwa, ew zaciąganie przez pompę wtryskową. Dodam że pompa z zbiornika podłączona do bezpiecznikami pompuje paliwo, mocno . Proszę o jakieś sugestie, co go może boleć.. Czujnik g210 nie wyrzuca błędu. 

Czy to może oznaczać padnięty sterownik pompy? Łączność z ECU bez problemu więc to wykluczam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiają się bańki powietrza w przeźroczystym wężyku paliwa idącego do pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chodzi chodzi to na początku owszem delikatne, później już nie, w momencie kiedy gaśnie w wężu jest połowa reszta pusta.

Pominąłem już filtr paliwa itp nic nie dało. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro w wężyku jest powietrze to jak ma auto palić? Znajdź i usuń przyczynę cofania się paliwa lub dostawania się powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem, że auto było odpowietrzane kilkukrotnie, po odpaleniu przez dosłownie 2 minuty lecą drobne, prawie niezauważalne bąble, potem już nic, zero powietrza i tak chodzi i chodzi aż w pewnym momencie gaśnie. Po tym po prostu jest wąż pusty do połowy patrząc od strony filtra. Potrafi chodzić tak 3godziny i zgaśnie. Raczej jakby to była wina nieszczelności to by auto trochę inaczej się zachowywało, typu że chodziłoby cały czas a po nocy byłby problem czy coś.. a tu chodzi o to, że nie widać by była nieszczelność, po prostu gaśnie jakby przestawało podawać paliwo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Muskel1 napisał:

Skoro w wężyku jest powietrze to jak ma auto palić? Znajdź i usuń przyczynę cofania się paliwa lub dostawania się powietrza.

Nie chodzi o to, że auto nie pali, bo pali, ale po czasie gaśnie, jakby odcięło paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Muskel1 napisał:

Skoro gaśnie to nie pali/nie pracuje jak należy.

Właśnie pracuje normalnie itd, nie kuleje, normalnie na obroty wchodzi, również równo pracuje, po czasie gaśnie z błędem że wtrysk wstępny wyłączony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jakby pracował normalnie to by nie gasł. Skoro gaśnie to masz usterkę. Szukaj przyczyny zapowietrzania układu paliwowego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.05.2022 o 19:18, nadybek napisał:

Quattro? Jak tak to zatankuj do pelna i zobacz wtedy.

Tak Quattro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.05.2022 o 11:30, Muskel1 napisał:

Kolego jakby pracował normalnie to by nie gasł. Skoro gaśnie to masz usterkę. Szukaj przyczyny zapowietrzania układu paliwowego. 

Eh chyba się nie dogadamy, układ sprawdzałem pod względem szczelności, pomijając filtr, przeglądem przewodów paliwowych, przelewy przy wtryskach etc. przy odpowietrzaniu paliwo leci ciągiem bez powietrza, samochód pali na strzała po odpowietrzaniu, pracuje normalnie, w układzie 0 powietrza,tylko gaśnie po jakimś czasie.. po tym wyrzuca błąd "wtrysk wstępny wyłączony" Gdyby to był problem nieszczelności, to przy odpowietrzaniu nie uzyskał bym paliwa płynącego strumieniem bez powietrza, po nocy paliwo by się cofało a tu nie ma takich objawów, auto da się odpowietrzyć, odpalić, pracuje równo, wkręca się normalnie na obroty, zero jakichkolwiek błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, nadybek napisał:

Zatankuj do pelna i sprawdz!

Pewnie o g210 chodzi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o pompke w baku ktora przerzuca paliwo z jednej komory do drugiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, nadybek napisał:

Chodzi o pompke w baku ktora przerzuca paliwo z jednej komory do drugiej.

Ta pompka była zmieniana 2x, na krótko chodzi, paliwo szybko przepompowuje. Pytanie co nią steruje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zatankujesz do pelna to ja wyeliminujesz lub potwierdzisz.

Sterowanie z ecu. Wysterowuje przekaźnik pompy masą a plus jest wziety z  przekaznika glownego ecu. Za przekaznikiem pompy po drodze jest bezpiecznik F28. Po podaniu + na ten bezpiecznik pompa powinna pracowac.

Do sprawdzenia wiec 2 przekazniki w puszce ecu i jeden bezpiecznik w kabinie.

 

Edytowane przez nadybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, nadybek napisał:

Jak zatankujesz do pelna to ja wyeliminujesz lub potwierdzisz.

Sterowanie z ecu. Wysterowuje przekaźnik pompy masą a plus jest wziety z  przekaznika glownego ecu. Za przekaznikiem pompy po drodze jest bezpiecznik F28. Po podaniu + na ten bezpiecznik pompa powinna pracowac.

Do sprawdzenia wiec 2 przekazniki w puszce ecu i jeden bezpiecznik w kabinie.

 

Wiesz może które to dokładnie przekaźniki? Jeden był wymieniany aczkolwiek nic to nie dało. Po podaniu + na prawą nóżkę bezpiecznika 28 pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden maly na skrajnym miejscu i jeden duzy przedostatni chyba bo pisze z pamieci. Czyli XxxxXx. 

Czesto pada przekaznik glowny czyli ten duzy ale wtedy komp sypie bledami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, nadybek napisał:

Jeden maly na skrajnym miejscu i jeden duzy przedostatni chyba bo pisze z pamieci. Czyli XxxxXx. 

Czesto pada przekaznik glowny czyli ten duzy ale wtedy komp sypie bledami.

A czy jakby padł ten główny to nie byłoby problemów z połączeniem ECU? Bo ja nie mam żadnego problemu. Może to ten mniejszy o którym wspomniałeś, chodzi o takie coś mniej więcej?

Screenshot_2022-05-20-11-11-20-37_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...