Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie, niskie ciśnienie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, Panowie mam problem, którym zacząłem się interesować od niedawna, ponieważ czasem się zdarzy, że podczas ruszania telepie mi autem, nie za każdym razem. Na szybko chciałem sprawdzić o co chodzi ale akurat nic się nie działo. Samochód się zagrzał. Podpiąlem na szybko komputerek i grupa 23 bipy na jalowym ok - 60, - 70 po dodaniu gazu ok -40 praktycznie na wszystkich podobnie. Grupa 18 korekcje wtrysków, bardzo dobre  jedynie czwarty ma +/-1 reszta okolice 0.. Co odpowiada za regulacje?  Pompa vacum? Pompa paliwa? Jakiś czujnik?. Filtr paliwa zmieniany co rok wraz z małym serwisem. 

 Dodam ze na jalowym mam drgania delikatne, i teraz poszarpuje co jakiś czas przy ruszaniu. Jeszcze niekiedy się zdarzy ze podczas zwalniania auto wpada w wibracje, jak odpuszczę pedał hamulca to przestaje, ale nie wiem czy to ma coś z tym wspólnego.  Ogólnie ktoś podpowie gdzie zacząć szukac? 

Edytowane przez kubicv10
Opublikowano

Wibracje przy hamowaniu to skrzywione tarcze lub wywalone zawieszenie. Za doładowanie odpowiada zawór n75 l, ale też podobne objawy daje zapieczona zmiennna geometria turbo. Zrób logi według poradników.

Opublikowano (edytowane)

Zrob jeszcze 003BS bo cos tu nie pasuje... chyba tjuner nieodpowiednio wylaczyl EGRa

Edytowane przez nadybek
Opublikowano

@nadybekok, wieczorem zrobię i wrzucę. Ale pamiętam, że takie bipy już były odkąd pamiętam, tzn odkąd mam auto. A egr wyłączony dużo później. Potem podeślę logi. 

Opublikowano

A wiesz co w aucie bylo grzebane? PD sa oryginalne?

Opublikowano

@nadybek@nadybek kurcze auto znam jakby odkąd jest w Polsce. Przez tyle lat nie przypominam sobie żeby była jakaś poważna ingerencja. Jedynie przekładka z anglika, zmieniony napęd pompy oleju... Wiem, że coś było ruszane z dawka paliwa bo ciężko palił na ciepłym ale to lata temu.  PD niestety nie wiem a mogłem sprawdzić przy wymianie świec.  

Opublikowano

Oj nie tylko dawka jest zmieniona... Torque limiter jest zmieniony, ale lipnie za to jest zmieniony smoke limiter. Boost jest podniesiony chociaz paliwa za duzo nie podlewa bo go trzyma smoke limiter.

Wyglada to tak, jakby ktos robil tjuning ale nie wiedzial, ze to edc16. Zmieniony egr i pewnie tylko smoke limiter po przeplywce a nie po cisnieniu.

Tjuner chcial wyciagnac ~175KM :whistling:

Opublikowano

 Pamiętam, że mapę wgrywał gość jak zmieniał dawkę gdzieś z 6lat temu albo więcej.  Egr wyłączał mi inny magik rok temu. Nie hamowałem go ale miałem w planach zobaczyć co wypluje. Wiem, że jak zakupilem i ruszyłem na a4 to 230 se leciał XD ale na 16-stkach. Teraz choćby skały srały na 18-stkach 220 to jest z górki XD. Wiadomo większa i szersza opona.  @nadybekbardzo źle jest z mapą?  Ogólnie nie ma problemów z autem oprócz tej czkawki i poszarpywaniu przy ruszaniu co się pojawiło. Ale od tego tematu co złożyłem na razie spokój także głupieje trochę już XD. 

Opublikowano (edytowane)

Mapa jest taka ze turbo dmucha pod 175KM a paliwa jest pod 150. Ktos chyba nie ruszyl ograniczenia dymienia po MAP tylko po MAF. Egr raczej nieprawidlowo usuniety z programu. Zaslep tego egra i zobacz jak to bedzie jechalo bo jest mozliwosc ze jest uchylony.

Mozliwe ze ktos rowniez mieszal w bipach i innych parametrach PD. 

Osobiscie wgralbym serie i porobil wszystkie logi. Szkoda ze jestes daleko od Wroclawia bo kumplowi robilem taki czysty sterownik z wylaczonym immo.

Edytowane przez nadybek
Opublikowano (edytowane)

Właśnie zrobiłem te nastawy. Postaram się wrzucić jak najszybciej. Miałem go zaślepić ale widzę że jest blaszka wsadzona,czyli wyłączył i zaślepil go od razu. 

Edytowane przez kubicv10
Opublikowano

IMG_20220613_160108.jpg

Opublikowano

@nadybek
Basic settings:
Grupa 011:

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum


Grupa 003:

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum


Do Wrocławia mam 4h :/ Sprawdzałem skąd jesteś. Nie wiem ile wynosi korekta softu u mnie i czy wgl ktoś to ogarnie bo tu raczej gotowce sadzą.... i zadowoleni :/.
No nic nan razie załączam ci bs gr 003 i 011. Ewentulanie się przejade haha :D 

Opublikowano

@nadybek jeszcze dziwna sprawa, otóż wszedłem sobie silnik, adaptacje. W gr 1 miałem ustawione 0 i druga kolumna była w okolicy 31mg/suw. Maksymalnie mogę ustawić 300 i zmienia się na 29,9mg/suw. Która wartość będzie najlepsza?  Chyba im bliżej 0 tym większa dawka startowa? Czyli zostawić. 

Największe cyrki się zaczynają jak w gr 6 miałem ustawione obroty na max czyli ok 900. To właśnie auto ma czkawki odczuwalne na jalowym ale za to korekty wtrysków nigdzie nie przekraczają 1 lub - 1 a bipy  podczas jazdy nie dochodzą do - 100.  Okolice - 75

A jak ustawie obroty np 840 gdzie praktycznie w aucie nic nie czuć. Czkawek wgl nie idzie uświadczyć  aż się przyjemnie siedzi jak od czasu do czasu nie zatelepie to nagle korekty na drugim wtrysku - 1 a na czwartym 1,30. Gdzie podczas jazdy troche wariują  tzn, czwarty dochodzi do 1,80 a bipy praktycznie wszytkie - 100 okolice. 

O co chodzi? różnica raptem 60obrotow a takie jaja? Testowałem parę razy i szok xd. Nie wiem czy placebo czy nie ale przy 840obrotow autko płynnie, jakoś fajnie z dołu idzie... Ale może placebo.... Zostawił bym tak ale te korekty i bipy no to kurde się dużo różnią. 

Opublikowano

Egr chyba jakims programem wywalony a powinny byc 2 mapy wyzerowane. 11BS cos nie dziala.

Obroty powinny byc 903 oryginalnie z tego co pamietam ale te silniki sa zrypane i maja czkawke na jalowym. Na korekty nie patrz podczas czkawki. Zobacz na fawke paliwa w 001. Silnik probuje utrzymac 903obr i stad te szarpniecia.

Opublikowano (edytowane)

Pamiętam, że jak wyłączył egr to wywaliło checka. Długo walczył, zgrywal coś, przestawiał na jakiś wykresach czekałem chyba ponad 2h, aż w końcu się okazało, że olej byl we wtyczce od egr. spsikał kontaktem i spokój.  Ostatnio właśnie sprawdzałem to obroty były w okolicy tak jak mówisz ponad 900 tj 903-905 ale co jakiś czas były dropy i zastanawiałem się dlaczego. Jutro jeszcze przebadam te dawkę. Na razie zmniejszylem obroty do 840, na jalowym duzo lepiej się zachowuje. Sprawdzę czy są jeszcze jakieś zmiany. Raczej nie zaszkodzi to silnikowi XD? 

Grupa 11bs http://vaglogi.pl/log-011_2tfyi.html

Edytowane przez kubicv10
Opublikowano (edytowane)

To nadal nie jest BS albo cos jest nie tak. 

Dawka rozruchowa 30mg to jakis kosmos jest. Musi wielkiego baka puszczac po odpaleniu.

Oryginalnie jest okolo 15mg (90Nm) i to wystarczajaca wartosc tylko trzeba zmienic obroty przy jakich jest podawane paliwo.

Edytowane przez nadybek
Opublikowano

@nadybek żadnego dymka nie puszcza :O 

Opublikowano

 

 

Podpiąłem manometr z gliceryną do vacum ciśnienie na jałowym 3b. Przy 4tys obrotów 10,5 może ciut mniej ale około 10,5b.

 

Po zaciśnięciu węża powrotu przy vacum, około 7b ale też nie udało mi się go dokładnie ścisnąć. Faktycznie rip pompa czy co? Niby ciśnienie minimum jest no ale autko po chipie to nie powinno być więcej? Nie wiem, pytam. Pozdrawiam 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...