Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciężko wchodzi drugi bieg w skrzyni manualnej A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam czytałem już kilka tematów ale nie znalazłem rozwiązania. Mam problem z drugim biegiem, blokuje się jak lewarek odchyle mocniej do lewej, jakby o coś haczył. Jak wrzucam delikatnie bez pchania do lewej dwójka zawsze wchodzi, ale czasami jak chce szybko zmienić bieg to zahaczy i się zablokuje. Czy ktoś się z takim czymś spotkał? Wszystkie inne biegi wchodzą idealnie tylko ta dwójka haczy. Czy to jest kwestia jakieś regulacji przy wybieraku?

Edytowane przez Waldi_82
Opublikowano

może trzeba wyregulować tak jak na tym filmiku.....

 

Opublikowano

Więc sam sobie odpowiem, dla potomności bo niestety często się zdarza że ktoś poruszy jakiś problem i nie napisze jak sobie z nim poradził... Problem rozwiązany!!! lewarek można wyregulować tak jak opisane na powyższym filmiku. Nic nie haczy biegi wchodzą jak w masełko. Naprawa zajęła mi jakieś 30minut. 

Opublikowano

Odświeżę temat, też mam problem z haczniem przy zmianie z 1 na 2 przy maksymalnym dociśnięciu lewarka do lewej strony. Wnioskując z tego filmiku po poluzowaniu tej śruby w głębi muszę ruszyć minimalnie w lewą stronę ?

Opublikowano (edytowane)

Waldi_82 możesz coś wiecej napisać jak udało ci sie wyregulować?

Edytowane przez Vanp87
Opublikowano (edytowane)

 

W dniu 3.06.2024 o 19:55, Vanp87 napisał(a):

Waldi_82 możesz coś wiecej napisać jak udało ci sie wyregulować?

Właśnie wróciłem z garażu po skończonej robocie z dźwignią zmiany biegów. Musisz poluzować śrubę w głębi(torx 45), ruszasz lewarkiem w lewo delikatnie i skręcasz( jak będziesz robił to ogarniesz ile). Po skręceniu test czy dwójka ładnie wchodzi. Jak jeszcze nie wchodzi to mocniej w lewo trzeba przesunąć.

Pro tip:

Przed robotą ogarnij sobie opaskę zaciskową do gałki zmiany biegów no chyba że masz specjalny ściągacz do  opasek zamontowanego typu.

Edytowane przez swirus89
Opublikowano
W dniu 6.06.2024 o 20:32, swirus89 napisał(a):

 

Właśnie wróciłem z garażu po skończonej robocie z dźwignią zmiany biegów. Musisz poluzować śrubę w głębi(torx 45), ruszasz lewarkiem w lewo delikatnie i skręcasz( jak będziesz robił to ogarniesz ile). Po skręceniu test czy dwójka ładnie wchodzi. Jak jeszcze nie wchodzi to mocniej w lewo trzeba przesunąć.

Pro tip:

Przed robotą ogarnij sobie opaskę zaciskową do gałki zmiany biegów no chyba że masz specjalny ściągacz do  opasek zamontowanego typu.

Cześć. U mnie problem z drugim biegiem, wygląda tak, że gdy dynamicznie ruszę z jedynki, to nie mogę wbić dwójki. Lewarek idzie do lewej, ale nie chce w dół, tak samo dzieje się, gdy chcę redukować z trójki na dwójkę. Czy problem u Ciebie wyglądał podobnie? Tzn. lewarek szedł w bok, a nie chciał w dół? Podczas normalnej jazdy, dwójka wchodzi idealnie.

Opublikowano
W dniu 6.06.2024 o 20:32, swirus89 napisał(a):

 

Właśnie wróciłem z garażu po skończonej robocie z dźwignią zmiany biegów. Musisz poluzować śrubę w głębi(torx 45), ruszasz lewarkiem w lewo delikatnie i skręcasz( jak będziesz robił to ogarniesz ile). Po skręceniu test czy dwójka ładnie wchodzi. Jak jeszcze nie wchodzi to mocniej w lewo trzeba przesunąć.

Pro tip:

Przed robotą ogarnij sobie opaskę zaciskową do gałki zmiany biegów no chyba że masz specjalny ściągacz do  opasek zamontowanego typu.

Hej. Ja miałem ten sam problem ze nie chciała mi wejść dwójka przy skrajnym przesunięciu w lewo. Próbowałem regulować ale po regulacji wyszły mi dziwne cyrki, otóż dwójka wchodzi normalnie ale wsteczny, jedynka, dwójka na lewarku są na sztywno (zero luzu) inne biegi wchodzą dobrze ( mają luz na lewarku) ale z tego wszystkiego nie jestem pewny. W czasie jazdy biegi wchodzą. I jeszcze jest coś takiego że lewarek nie jest symetrycznie ustawiony lewo/prawo i jest ustawiony bardziej w kierunku biegów wsteczny, jeden i dwa. Inaczej nie mogłem ustawić bo wtedy dwójka z powrotem nie wchodzi mi. Mam nadzieję że dostanę jakąś radę/ wskazówkę 

Opublikowano
W dniu 3.07.2022 o 11:11, Waldi_82 napisał(a):

Więc sam sobie odpowiem, dla potomności bo niestety często się zdarza że ktoś poruszy jakiś problem i nie napisze jak sobie z nim poradził... Problem rozwiązany!!! lewarek można wyregulować tak jak opisane na powyższym filmiku. Nic nie haczy biegi wchodzą jak w masełko. Naprawa zajęła mi jakieś 30minut. 

Cześć 

Mam pytanie. Kupowałeś ten czarny plastik co jest na filmie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...