FreeStylePL Opublikowano 20 Lipca 2022 Opublikowano 20 Lipca 2022 (edytowane) Witam Potrzbuję oceny parametrów DPF w moim BRD, Objawy: 1. Utrata mocy, auto wstaje około miedzy 2300-2500 obrotów, Turbo ładuje do okolo 2.5, i trzyma 2. Dziwny dzwięk podczas odjemowania nogi z gazu (podejrzeniem był wirnik na turbo, ale turbo wymienione i nadal to samo) 3. Zapach spalin w okolicach silnika Parametry: Na Postoju, Różnica Ciśnień (Tak to rozumiem): 12.0 - 13.1 mBar Zapełnienie DPF (Carbon Mass): 20.9 Wypala się co około 350-450 km, w zależności czy więcej po mieście, czy więcej na trasie. Pojderzewam, że ktoś przed sprzedażą mógł wyzerować DPF-a i temu pokazuje takie małe zapełnienie, ale czy tak jest to nie wiem Auto z 2007 roku. PS. nie mogę go wywalić, latam za granicę dość często i wolę nie ryzykować Edytowane 20 Lipca 2022 przez FreeStylePL
nadybek Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Opublikowano 5 Sierpnia 2022 (edytowane) Cisnienie duzo za duze. Na postoju powinno byc od 0 do 3mbar. Na poczatek do podstawienia czujnik roznicy cisnien. Koniecznie oryginał moze byc uzywka. Po wymianie po kilku odpaleniach ecu samo sobie ustawi offset nowego czujnika lub mozna go skalibrowac przez vcds. Odglos przy puszczaniu gazu to turbo- zwiazane z praca zmiennej geometrii. Mozesz zrobic logi. Pewnie przeladowuje przez za krotka sztange. Wydech czysty czy czarny od sadzy? Edytowane 5 Sierpnia 2022 przez nadybek
FreeStylePL Opublikowano 8 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2022 Czujnik zamówiony z używki, czekam aż przyjdzie Zrobiłem Logi: Statyczne: 001: https://log.tunezilla.com/s/UxYEmcxP 004: https://log.tunezilla.com/s/6QmIFjrW 013: https://log.tunezilla.com/s/JG486N3F 018: https://log.tunezilla.com/s/MMvCwwgm 023: https://log.tunezilla.com/s/boqYCMeh Dynamiczne: 001+004 : https://log.tunezilla.com/s/NbOXZBuc 003+011: https://log.tunezilla.com/s/QEnF9YDW 010:011: https://log.tunezilla.com/s/L4Wel6lJ 003+008+011: https://log.tunezilla.com/s/0BvzBs5d Wydech czyściutki Pozdrawiam
nadybek Opublikowano 8 Sierpnia 2022 Opublikowano 8 Sierpnia 2022 Turbo tnie dawke. Moze byc tak, ze czujnik roznicy cisnien jest ok i to dpf jets zabity popiolem co ogranicza orzeplyw spalin. Jak dostaniesz czujnik to zrob loga dynamicznego roznicy cisnien na starym czujniku i na nowym czujniku po ustawieniu offsetu cisnienia( adaptacja poprzez codingII w vcdsie jesli dobrze pamietam). Jaki przebieg ma auto?
FreeStylePL Opublikowano 9 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2022 277 tyś km po podmianie czujnika wrzucę info z logami
FreeStylePL Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Podmieniłem czujnik, poprawy brak :/ Logi Dynamiczne: Stary czunik: https://log.tunezilla.com/s/DNqrdrZP Nowy Czunik: https://log.tunezilla.com/s/YDknpLEA Statycznie: Na Starym: 15-20 mbar Na nowym: 17 a 20 mbar Chyba DPF na stół i do regeneracji ?
nadybek Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Dpf jest zapchany. Jezdzilem a3 2.0tdi tydzien po wymiane dpfa z aso. Cisnienie na pelnym bucie od 1000 do 4000obr na 3 biegu nie przekraczalo 150mBar przy zapelnieniu sądzą kolo 20%. Jak nigdy nie bylo przygody z olejem w dpfie czyli powaznego uszkodzenia turbo to polecam czyszczenie. Mechanicznie nie jest raczej uszkodzony bo jak mowisz wydech czysty.
FreeStylePL Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Dzięki za pomoc DPF wyjdzie górą bez wyciągania turbo?
nadybek Opublikowano 11 Sierpnia 2022 Opublikowano 11 Sierpnia 2022 Szczerze to w 16V nie mam pojecia czy wyjdzie gora. W 8V wychodzi dolem po odkreceniu polosi i jej oslony.
FreeStylePL Opublikowano 15 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2022 Udało się wyjąć Wyszedł górą bez problemu - Po odkręceniu chłodnicy spalin, filtra paliwa i sondy lambda Wylot, tak jak widać wygląda nie najgorzej, ale wlot, tak jak udało mi się dojrzeć, bardzo zabity, Mam nadzieję, że regeneracja pomoże Dzięki!
nadybek Opublikowano 16 Sierpnia 2022 Opublikowano 16 Sierpnia 2022 Najlepiej sprawdzić drutem z miga na jaka głębokość wchodzi w kilku dziurkach. Sprawdza sie zaraz po wypaleniu wtedy jest prawie sam popiół. Zrob logi cisnienia po czyszczeniu.
Muskel1 Opublikowano 16 Sierpnia 2022 Opublikowano 16 Sierpnia 2022 Każdy szanujący się zakład profesjonalnego czyszczenia dpf, robi pomiar przepustowości przed oraz po czyszczeniu. Dodatkowo otrzymujesz na wydruku także wagę dpf przed i po czyszczeniu. Pomiar drutem to raczej mało miarodajny wynik.
nadybek Opublikowano 16 Sierpnia 2022 Opublikowano 16 Sierpnia 2022 Pomiar drutem jako zaspokojenie ciekawosci.
FreeStylePL Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Cześć, Jestem po regeneraci DPF-a, Poskładałem auto i jak nowo narodzone, śmiga aż miło Tylko czy ten offset, nie jest przypadkiem za duży? (8 mbar ) Czujnik różnicy ciśnień nowy. LOG: 067+011+010: https://log.tunezilla.com/s/C88FpADF Teraz dało się normalnie zajrzeć do DPF-a bezpośrednio za turbiną A Takie wyniki dostałem z firmy, która robiła regenerację
Muskel1 Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Czujnik oryginalny czy zamiennik?
FreeStylePL Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Oryginalny czujnik, wrzuciłem stary to po adaptacji spadło do 0 mbar
Muskel1 Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Opublikowano 17 Sierpnia 2022 (edytowane) Wartość offset to wartość kalibracji czujnika. Każdy czujnik ma pewne granice tolerancji wykonania i pomiaru. W czasie kalibracji wartość ta zostaje zapamiętana aby poprawnie wskazać wartość mierzonej wartości różnicy ciśnień. W czasie kalibracji wykonywany jest podwójny pomiar panującego ciśnienia atmosferycznego. Czyli jeżeli pierwsza wartość pomiaru wynosi 1000 hPa a drugi pomiar wynosi 1004 hPa, to wartość offset będzie wynosić 4 hPa. Jest to taki punkt odniesienia. Nie jest to więc jakaś stała warość, która musi wskazywać jakąś konkretną liczbę. Każdy czujnik będzie wskazywał inną wartość offset. Edytowane 17 Sierpnia 2022 przez Muskel1
nadybek Opublikowano 18 Sierpnia 2022 Opublikowano 18 Sierpnia 2022 (edytowane) Offset sie ustawia po wymianie w vcds lub po bodajrze po 3 włączonym zapłonie sam sie ustawia. Czujnik nowy? Jak nowy oryginalny za 100zl to wyrzuć go do śmieci bo zawalisz czystego dpfa. Nowy ori kosztuje 340zl+. Wszystko tańsze to podróba Cisnienie nie jest idealne w logach ale jest ponad 3krotna poprawa. Po pierwszym wypaleniu bedzie jeszcze lepiej. Skasuj sobie wartosc popiolu w dpfie. Edytowane 18 Sierpnia 2022 przez nadybek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się