Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BRD] Parametry DPF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Potrzbuję oceny parametrów DPF w moim BRD, Objawy:
1. Utrata mocy, auto wstaje około miedzy 2300-2500 obrotów, Turbo ładuje do okolo 2.5, i trzyma 
2. Dziwny dzwięk podczas odjemowania nogi z gazu (podejrzeniem był wirnik na turbo, ale turbo wymienione i nadal to samo) 
3. Zapach spalin w okolicach silnika

Parametry:
Na Postoju, Różnica Ciśnień (Tak to rozumiem): 12.0 - 13.1 mBar
Zapełnienie DPF (Carbon Mass): 20.9 
Wypala się co około 350-450 km, w zależności czy więcej po mieście, czy więcej na trasie. 


Pojderzewam, że ktoś przed sprzedażą mógł wyzerować DPF-a i temu pokazuje takie małe zapełnienie, ale czy tak jest to nie wiem :D Auto z 2007 roku.

PS. nie mogę go wywalić, latam za granicę dość często i wolę nie ryzykować :D 
 

Edytowane przez FreeStylePL
Opublikowano (edytowane)

Cisnienie duzo za duze. Na postoju powinno byc od 0 do 3mbar. Na poczatek do podstawienia czujnik roznicy cisnien. Koniecznie oryginał moze byc uzywka. Po wymianie po kilku odpaleniach ecu samo sobie ustawi offset nowego czujnika lub mozna go skalibrowac przez vcds.

Odglos przy puszczaniu gazu to turbo- zwiazane z praca zmiennej geometrii. Mozesz zrobic logi. Pewnie przeladowuje przez za krotka sztange.

 

Wydech czysty czy czarny od sadzy?

Edytowane przez nadybek
Opublikowano

Czujnik zamówiony z używki, czekam aż przyjdzie :) 

Zrobiłem Logi: 

Statyczne: 
001: 
https://log.tunezilla.com/s/UxYEmcxP
004https://log.tunezilla.com/s/6QmIFjrW
013https://log.tunezilla.com/s/JG486N3F
018https://log.tunezilla.com/s/MMvCwwgm
023https://log.tunezilla.com/s/boqYCMeh

Dynamiczne: 

001+004https://log.tunezilla.com/s/NbOXZBuc
003+011https://log.tunezilla.com/s/QEnF9YDW
010:011https://log.tunezilla.com/s/L4Wel6lJ

003+008+011https://log.tunezilla.com/s/0BvzBs5d

Wydech czyściutki 

Pozdrawiam :) 

 

 

 

 

Opublikowano

Turbo tnie dawke. Moze byc tak, ze czujnik roznicy cisnien jest ok i to dpf jets zabity popiolem co ogranicza orzeplyw spalin.

Jak dostaniesz czujnik to zrob loga dynamicznego roznicy cisnien na starym czujniku i na nowym czujniku po ustawieniu offsetu cisnienia( adaptacja poprzez codingII w vcdsie jesli dobrze pamietam).

 

Jaki przebieg ma auto? 

Opublikowano

277 tyś km

po podmianie czujnika wrzucę info z logami :) 

Opublikowano

Podmieniłem czujnik, poprawy brak :/ 

Logi  Dynamiczne:

Stary czunik: https://log.tunezilla.com/s/DNqrdrZP
Nowy Czunik: https://log.tunezilla.com/s/YDknpLEA
 

Statycznie:
Na Starym: 15-20 mbar 
Na nowym: 17 a 20 mbar


Chyba DPF na stół i do regeneracji ? 

 

Opublikowano

Dpf jest zapchany. Jezdzilem a3 2.0tdi tydzien po wymiane dpfa z aso. Cisnienie na pelnym bucie od 1000 do 4000obr na 3 biegu nie przekraczalo 150mBar przy zapelnieniu sądzą kolo 20%.

Jak nigdy nie bylo przygody z olejem w dpfie czyli powaznego uszkodzenia turbo to polecam czyszczenie.  Mechanicznie nie jest raczej uszkodzony bo jak mowisz wydech czysty.

Opublikowano

Dzięki za pomoc :)  DPF wyjdzie górą bez wyciągania turbo? 

Opublikowano

Szczerze to w 16V nie mam pojecia czy wyjdzie gora. W 8V wychodzi dolem po odkreceniu polosi i jej oslony.

Opublikowano

Udało się wyjąć :) Wyszedł górą bez problemu - Po odkręceniu chłodnicy spalin, filtra paliwa i sondy lambda

Wylot, tak jak widać wygląda nie najgorzej, ale wlot, tak jak udało mi się dojrzeć, bardzo zabity, Mam nadzieję, że regeneracja pomoże :) 

Dzięki! :) 

298859758_1032542127407016_7459311168304029689_n.jpg

299122902_637384550961521_5435972936081072214_n.jpg

Opublikowano

Najlepiej sprawdzić drutem z miga na jaka głębokość wchodzi w kilku dziurkach. Sprawdza sie zaraz po wypaleniu wtedy jest prawie sam popiół.

Zrob logi cisnienia po czyszczeniu.

Opublikowano

Każdy szanujący się zakład profesjonalnego czyszczenia dpf, robi pomiar przepustowości przed oraz po czyszczeniu. Dodatkowo otrzymujesz na wydruku także wagę dpf przed i po czyszczeniu. Pomiar drutem to raczej mało miarodajny wynik.

Opublikowano

Pomiar drutem jako zaspokojenie ciekawosci. 

Opublikowano

Cześć, Jestem po regeneraci DPF-a, Poskładałem auto i jak nowo narodzone, śmiga aż miło :) 

Tylko czy ten offset, nie jest przypadkiem za duży? (8 mbar )  Czujnik różnicy ciśnień nowy. 

LOG: 067+011+010
https://log.tunezilla.com/s/C88FpADF


Teraz dało się normalnie zajrzeć do DPF-a bezpośrednio za turbiną 
image.thumb.png.1ee20d600e2564b41efb565b0664258f.png

A Takie wyniki dostałem z firmy, która robiła regenerację 
image.thumb.png.7cecce11eec747b69dbe951f255cb3b1.png

 

Opublikowano

Czujnik oryginalny czy zamiennik?

Opublikowano

Oryginalny czujnik, wrzuciłem stary to po adaptacji spadło do 0 mbar 

Opublikowano (edytowane)

Wartość offset to wartość kalibracji czujnika. Każdy czujnik ma pewne granice tolerancji wykonania i pomiaru. W czasie kalibracji  wartość ta zostaje zapamiętana aby poprawnie wskazać wartość mierzonej wartości różnicy ciśnień. W czasie kalibracji wykonywany jest podwójny pomiar panującego ciśnienia atmosferycznego. Czyli jeżeli pierwsza wartość pomiaru wynosi 1000 hPa a drugi pomiar wynosi 1004 hPa, to wartość offset będzie wynosić 4 hPa. Jest to taki punkt odniesienia. Nie jest to więc jakaś stała warość, która musi wskazywać jakąś konkretną liczbę. Każdy czujnik będzie wskazywał inną wartość offset. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)

Offset sie ustawia po wymianie w vcds lub po bodajrze po 3 włączonym zapłonie sam sie ustawia.

Czujnik nowy? Jak nowy oryginalny za 100zl to wyrzuć go do śmieci bo zawalisz czystego dpfa. Nowy ori kosztuje 340zl+. Wszystko tańsze to podróba 

 

Cisnienie nie jest idealne w logach ale jest ponad 3krotna poprawa. Po pierwszym wypaleniu bedzie jeszcze lepiej. 

Skasuj sobie wartosc popiolu w dpfie.

Edytowane przez nadybek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...