Skocz do zawartości
IGNOROWANY

(Nie)Ciekawa historia ku przestrodze i prośba o pomoc


kobex13

Rekomendowane odpowiedzi

Geneza:
Auto działa dobrze, nic nie wskazuje na jakiekolwiek uszkodzenie, ale "tłucze"

 

Wizyta u mechanika, obsłuchiwali stetoskopem silnik, katalizator itp. ciężko stwierdzić, ale finalnie obstawili łańcuch rozrządu, auto ma swój wiek i wersja stosunkowo prawdopodobna decyzja - rozbieramy. Po jakimś czasie dostaję informację od Mechanika, że łańcuch był przeskoczony o 2 zęby i to jest przyczyna tłuczenia., nie znam się ale skoro tak to ok.

 

Poszła wymiana wszystkiego, co jest związane z rozrządem, napinacze, łańcuch, paski rolki itd. itp., pękło 5k.

 

Odbieram auto, po przejechanych 4km na drugi dzień przy rozruchu zobaczyłem czerwony znak temperatury na fisie, pomimo, iż auto stało zimne i zostało ledwo uruchomione więc pojechałem prosto do mechanika na reklamacje.

Odbieram auto ten sam klekot, co na początku, przed wymianą całego mechanizmu rozrządu…… auto wraca na reklamację

 

Po 2 dniach dostaję telefon, że jednak najprawdopodobniej uszkodzony jest katalizator i to on „tłucze”. Przy czym właściciel dalej się upiera, że rozrząd i tak był przeskoczony o 2 zęby..

 

Po wymianie i 30km przejechanych auto zaczęło pooszarpywać, dusić się zazwyczaj przy wolnym toczeniu ale głównie pow. 3k obrotów. Załamany wróciłem na kolejną reklamację,  przy mechaniku otworzyłem maskę i niestety dopiero wtedy zobaczyłem, jaką sobie urządzili rzeźbę, pęknięte kolanko, rozcięta rurka zaklejona taśmą i ściśnięta obejmą, złamana wtyczka od cewki, braki innych obejm itd.

 

Znowu przemiła rozmowa z właścicielem, ustalone, że mają usunąć problem i powymieniać wszystkie uszkodzone i brakujące elementy na własny koszt, ( ze względu na to, że w ogóle zostawili taką fuszerkę, to na plus..)

 

Diagnoza, ze starości uszkodziły się kable w wtyczce w drugim cylindrze (tej wcześniej złamanej) więc wymienili na nowe, pozostałe wężyki i kolanka powymieniali, najgorsze, że naprawiając przewody cewek wstawili je za długie w stosunku do innych, a po odizolowaniu okazało się, że wszystkie nowe wstawione przewody są tego samego przekroju...

 

Meritum:
Po zabraniu auta od tego pseudo mechanika, wymieniłem wszystkie wtyczki na zestawy BREMI 20113/40

Po wymianie wtyczek chwilę wszystko działało dobrze, znowu pojawił się znak temperatury a później po jakichś ok 300km, wróciło pooszarpywanie. Ogarnąłem kabelek odczytałem i skasowałem błędy, temperatura płynu chłodniczego na desce 90C a na kompie max 105C. Pojeździłem trochę w między czasie spalił się bezpiecznik od wtrysków gazu, po wymianie, jest ok. Poniżej odczyty z VCDS – Lite.

 

Ten błąd pojawia się od razu, po odpaleniu silnika i wraca automatycznie po kasowaniu:
17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit
P1292 - 004 - No Signal/Communication – Intermittent

Te błędy pojawiają się, w momencie kiedy auto zaczyna poszarpywać:

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded

16685 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0301 - 001 - Please Register/Activate – Intermittent

Mam wersję shareware ale po pogrzebaniu po necie to chyba jest błądponiżej:
16685 - Cylinder 1
P0301 - 001 - Misfire Detected - MIL ON
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded – Intermittent

Ten pojawia się najrzadziej:
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy spawy na katalizatorze są świeże, bo jak czytam co tam się odwaliło to możliwe, że i katalizator przy okazji ukradli. Co do błędu z temperaturą, najprawdopodobniej uszkodzony czujnik w termostacie, odpal na zimnym vcds i sprawdź odczyty z bloków 132 i 134, wyjdzie który czujnik daje ciała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator został wymieniony na nowy ( zamiennik ) i wgrany emulator.

 

Logi o których mówiłeś, ale nie potrafię odczytać czy są dobre czy złe. 

132: puste, 36C, puste, 0000100

134: 63C,29C,53C,67C

 

Aktualne błędy:

17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit
        P1292 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
        P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected.
        P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

 

Jeśli chodzi o cylinder 1, to zamieniłem cewki miejscami z 4 zobaczymy co będzie pokazywało

Edytowane przez kobex13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy zasysa korek oleju. Jesli tak to znam rozwiazanie, stawiasz flachę a tych c**jków od mechaniki powonienes pozwac do sądu o zwrot kasy za niepotrzebne naprawy i w tą bajkę o rozrzadzie też nie wierzę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręciłem korek podczas pracy silnika i dosyć mocno ale dmucha a nie zasysa :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuitn - jeśli chodzi o ten błąd to jest dodatkowy czujnik/grzałka ( nie wiem dokładnie ) od termostatu - jeżdżę z tym od 2 lat , wiec tu raczej problemów nie ma. Jeśli zechcesz wymienić termostat to pamiętaj tylko ORI MAHLE ( BEHR) .

 

16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent - ten błąd pojawiał mi się w momencie kiedy jeden z przewodów był nieszczelny ( ten który prowadzi do kolektora , nie do TIPA) . Może to być również problem z zaworkiem N81 ( sprawdz czy cyka na wolnych obrotach , jeśli tak jest prawdopodobnie OK , chyba że przepuszcza w 2 strony czego robić nie powinien. Na internecie jest sposób jak sprawdzić zaworek N81).

Jest jeszcze możliwe , że zaworek zwrotyny przed N81 jest uszkodzony , bądź nawet zatkany filtr węgla gdzieś w okolicach filtra paliwa CHYBA.

 

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded - ten błąd rozwiązało dopiero wyrzucenie katalizatora i wsadzenie DP . Sonda była cała , katalizator się rozleciał i rzeczywiście trochę tłukł i nie było mocy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno ma nowy katalizator, więc albo sprzątneli mu jego i zyskali troche (sporo) w skupie montując pustą puchę, albo założyli euro 2 albo i coś gorszego. Śmierdzi benzyną z wydechu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kobex13 napisał:

Odkręciłem korek podczas pracy silnika i dosyć mocno ale dmucha a nie zasysa :-(

To dobrze , nie ma zasysać tylko dmuchać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zamiennikach będzie błąd kata. Co do błędu o za wysokich obrotach to winny jest zaworek w odmie, przepustnica albo nieszczelność. Jeśli  nie zasysa korka to zaworek raczej sprawny. Poza tym jak wymienili kata to stary do zwrotu albo powinni odliczyć od uslugi pokazując pokwitowanie ze skupu. Trafił gość na partaczy i jeszcze bardziej zepsuł samochód. 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej , upomnij sie o stary katalizator .

Jeśli będą robić problemy śmiało możesz iść na drogę sądową ale to pewnie będzie długie i kosztowne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kata mi oddali, pod tym względem jest ok. 

 

Ok czyli tak jak sobie dodaje 1 do drugiego, to te szarpanie i błędy by się pokrywały z nieszczelnością? 


Na VAG-COM jestem w stanie sprawdzić czy taka występuje? ewentualnie jakoś inaczej organoleptycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16685 - Shareware Version. To Decode all DTCs - to moze byc przyczyna szarpania , cewki / świece nieszczelność . Jedź do mechanika który zrobi test szczelności dolotu albo pryskaj po silniku wodą i zobaczysz kiedy będą falować obroty, albo coś iskrzyć :D

Albo wypadanie zapłonu , ale to chyba VAGIEM warto sprawdzić .

Edytowane przez Koziar993
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując te błędy tymczasowo mogę olać jeden od kata, drugi od uszk. czujnika nie wpływają znacząco na pracę silnika.:

17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit
        P1292 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
       P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded

 

 

Pozostają te do odnalezienia przyczyna poniższych, jutro postaram się sprawdzić szczelność dolotu, zmajstruję jakieś ustrojstwo do tego

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
        P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected.
        P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
       P0441 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywala zapłon bo sonda wariuje przez katalizator, także cała ta lista związana z katem lub układem zapłonowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kobex13 napisał:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
        P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

Wypadanie zapłonów to mogą być świece, cewki lub po prostu wiązka. Świece bym wymienił jeśli dawno nie ruszane. A tak standardowo żonglerka cewkami i kontrola czy wypadanie przechodzi z jednego cylindra na drugi za cewką.

W najgorszym wypadku może to być pęknięta głowica.

 

10 godzin temu, kobex13 napisał:

16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected.
        P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
       P0441 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Sprawdzenie szczelności, przepustnicy, tak jak jeden z kolegów wyżej sugeruje.

 

Błąd katalizatora to także częsty problem ze źle wyregulowaną instalacją LPG.

 

 

Evapem i termostatem także warto się zająć, po uporaniu się z pierwszymi problemami.

 

I omijaj Januszeksów co to nie potrafią przyznać się do braku wiedzy w diagnozie auta, a i tak za punkt honoru sobie biorą "naprawę" jego - kosztem klienta oczywiście.

 

A, i rady kolegi wyżej bierz z przymrużeniem oka, bo diagnozy stawia podobne jak warsztat, który miał Tobie pomóc.

Nie wiem co ma sonda za katalizatorem do wypadania zapłonu, ona nie bierze udziału w ustalaniu składu mieszanki i w zasadzie to sprawdza tylko sprawność ekologii, czyli kata. Równie dobrze można ją wykręcić i jedyne co zobaczymy to błędy bez wpływu na prace silnika.

Edytowane przez whyduck1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za obszerna odpowiedź, 

 

Świece nowe, wiązka naprawiona na nowe wtyczki z gotowymi przewodami. 

 

Cewki już zamienilem pojeżdżę trochę będę obserwować.

 

Sterownik LPG w teorii jest adaptacyjny sam się reguluje, ale tutaj akurat wszystko dzieje się już na samej benzynie. 

 

Będę testować szczelność jeszcze chyba tylko tyle mi na tą chwilę zostaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kobex13 napisał:

Sterownik LPG w teorii jest adaptacyjny sam się reguluje, ale tutaj akurat wszystko dzieje się już na samej benzynie. 

 

To nie działa w praktyce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgadniecie co było przyczyną... 

 

Świeca... która miała 2 miesiące.. badum tsss..  :kox: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...